کد خبر: ۴۰۸۹۹



متخصصین بهداشت عمومی و تولیدکنندگان صنعت طیور برزیل، نگرانی خود را از آنچه که به اعتقاد آنها پخش محصولات طیور آلوده به لیستریا در این کشور توسط شرکت BRF برزیل بوده است، ابراز نمودند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، اتحادیه تولیدکنندگان صنعت طیور آفریقای جنوبی اعلام نمود که این تشکیلات، نگران واردات و شیوع مکانیکی عامل بیماری‌زای لیستریا در این کشور از محصولات طیور وارداتی از برزیل می‌باشد. این در حالی است که به نظر می‌رسد تا برخی از همسایگان این کشور ماهها پیش از ظن رخداد و وجود چنین مشکلی، واردات محصولات طیور از شرکت فوق را محدود و قطع نموده‌اند .

این اتحادیه از دولت آفریقای جنوبی خواسته است تا اسناد مرتبط با آزمایشات پیش از واردات محصولات از شرکت یاد شده را ارائه نماید و با توجه به شیوع این بیماری در بیش از 180 نفر طی چند ماه گذشته در این کشور، ابراز امیدواری نموده است تا دولت سریعا به موضوع رسیدگی نماید.

پیش از این، بوتسوانا، کنیا، موزامبیک، نامیبیا، زامبیا و زیمبابوه ممنوعیت‌هایی را بر واردات گوشت مرغ و محصولات آماده طیور از آفریقای جنوبی اعمال کرده‌اند.

شرکت BRF روز گذشته تمامی اتهامات وارده را رد کرده و با انتشار بیانیه‌ای خود را متعهد به اجرای اصول استانداردهای جهانی دانست.


نظر شما
ادامه