کد خبر: ۴۱۵۴۸



وزیر کشاورزی برزیل ساعاتی پیش اعلام کرد که اتحادیه اروپا در تلاش است تا صادرات ۹ شرکت بزرگ تولیدکننده محصولات طیور این کشور را به این قاره ممنوع کند و این روند را توسعه دهد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، «بلریو مگی» که در کنفرانسی خبری در برازیلیا شرکت کرده بود، ضمن اعلام این خبر افزود: وکلای ما در حال پیشگیری موضوع از طریق سازمان تجارت جهانی هستند و در تلاشیم تا اروپایی‌ها را منصرف کنیم. این موضوع شبیه به نوعی جنگ تجاری است که طی سال‌های گذشته از ایالات متحده آغاز شد و اکنون دامنه آن تا اروپا پیش رفته است .

وی در ادامه گفت: تصمیم اتحادیه اروپا کاملا تجاری است و این کشورها هیچگونه مبنای علمی و فنی را با نگرانی های بهداشتی خود مطرح نمی‌کنند. هفته پیش نمایندگان ما در بروکسل تلاش نمودند تا طرف اروپایی را متقاعد نمایند اما بدون حصول نتیجه‌ای قطعی بازگشتند .

وزیر کشاورزی برزیل گفت: ایجاد چنین موانعی ناقض قوانین سازمان تجارت جهانی است و برزیل در تلاش است تا این موضوع را در سازمان یاد شده مطرح نماید و این نخستین گام ما در مقابله با این اقدام خواهد بود.

اختلاف بر سر واردات محصولات طیور این کشور به برزیل پس آن آن مطرح گردید که پلیس فدرال این کشور مدارکی را دال بر تقلبات بهداشتی در این شرکت بزرگ یافت و موضوع در سرتاسر جهان، رسانه‌ای شد.


 

نظر شما
ادامه