کد خبر: ۴۰۰۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر


تصاویری از حیوانات شبیه‌سازی شده در سراسر جهان، را در ذیل مشاهده می‌نمایید.


 

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، نخستین حیوان بالغ کلون شده، گوسفندی به نام دالی در موسسه روزلین در ادینبورگ اسکاتلند می‌باشد.  


بچه‌خوکهای کلون شده از یک خوک اهداکننده در چین، که محققان قصد دارند با استفاده از این تکنولوژی و با پرورش  تکثیر این حیوانات، غذایی با کیفیت برای مصارف مردم تهیه نمایند.


یکی از پنج توله سگ کلون شده از یک سگ نژاد بول تریر، که در بیمارستان ملی حیوانات در سئول متولد شده است.


کایوت‌های کلون شده در یک مرکز حفاظت از حیوانات حیات وحش در پیونگ‌تک در جنوب سئول، که این حیوانات از گونه‌ای در حال انقراض بوده‌اند.


کره اسب 48 روزه کلون شده از نژاد عرب و حاصله از ژنهای یک اسب قهرمان دو استقامت، در شهر کرمونا در شمال ایتالیا و نخستین حیوان کلون شده با هدف تکثیر نژاد برتر بوده است.


"نوری" نخستین بز کلون شده از نژاد کشمیری یا پشمینه است که در دانشگاه علوم کشاورزی و صنعت کشمیر در سال 2012، با وزنی معادل 1/3 کیلوگرم متولد شد. این نژاد از بز، دارای پشمی فوق‌العاده گرم بوده که در دمای بیست درجه زیر صفر به راحتی زنده می‌مانند.


نخستین سگ‌های ترانس‌ژنیک حامل ژنهای فلورسنت از نژاد رابی، که در دانشکده دامپزشکی سئول متولد شدند.


نخستین شتر کلون شده به نام "اینجاز" در مرکز تولید مثل شتر در دبی می‌باشد. بچه شتر ماده نیز از سلول‌های تخمدان یک شتر ماده که در محیط کشت رشد داده شدند، متولد شد.


کایوت کلون شده از سلول‌های بنیادی در کره جنوبی که در مرکز حفاظت حیات وحش در جنوب سئول نگهداری می‌شود.


هفت بز شبیه سازی شده، که در پارک حیات وحش در چین نگهداری می‌شوند.


نخستین سگ‌های کلون شده از سلول‌های بالغ، که با استفاده از تکنیک انتقال سلول‌های هسته‌دار سوماتیک، در دانشکده دامپزشکی سئول متولد شده‌اند.


بچه گربه‌های شبیه سازی شده، در سال 2004، که توسط یک شرکت تحقیقاتی ژنتیک جهت کلون نمودن حیوانات خانگی به درخواست صاحبانشان فعالیت می‌کنند.


نخستین حیوان شبیه سازی شده در آفریقا، یک گاو سالم هلشتاین به نام"فوتی" می‌باشد که با انتقال مواد ژنتیکی سلول‌های حاصله از گوش یک گاو اهداکننده به یک تخمک غیر بارور، متولد شد.


اسب کلون شده به نام"پرومتا" و مادرش استلا در آزمایشگاه تکنولوژی تولید مثل در کرمونا در شمال ایتالیا می‌باشند.


نخستین بچه گربه کلون شده به نام "سی سی" که در این عکس هفت ماه دارد. این نخستین گربه شبیه سازی شده بر اساس برنامه‌ای بود که به صاحبان حیوانات اجازه می‌دهد حیوان خانگی مورد علاقه خود را شبیه سازی نمایند و در دانشگاه A&M تگزاس، متولد شده است.


سگ‌های کلون شده از نژاد لابرادور رتریور، که از همان تولگی تحت آموزش قرار گرفتند و دارای استعداد بالا و ژنهای لازم جهت مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر هستند.


دو بچه میمون دوقلو از جنین‌های کلون شده در مرکز تحقیقات پریمات‌های اورگان در Beaverton، که به روش انتقال هسته جنین با ترکیبات ژنتیکی یکسان تولید شده‌اند.


سه سگ شبیه سازی شده از نژاد افغان هوند به نامهای" بونا"، "هپ" و "پیس"، که در دانشگاه سئول متولد شدند.


میمونهای کلون شده "ژونگ ژونگ" و "هوآ هوآ" که در Academy of Sciences چین کلون و متولد شدند.


"رویانا" نخستین گوسفند کلون شده در کشور ایران که در سال 2006، در پژوهشکده رویان اصفهان متولد شد.

منبع: news18، wikipedia، foxnews

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رامین
|
Germany
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
1
3
به نظر میرسد اینکار در ابتدای راه میباشد و باید به تکامل برسد صد درصد دارای نقایص زیادی نسبت به نوع طبیعی خود می باشد اما چنانچه روز بروز به تکامل برسد قویتر خواهد شد سبیه سازی انسان هم اگر جهت خدمت به بشریت و نابودی باروری در انسان باشد اشکالی ندارد ضمن اینکه میتوان افرادی نابغه و دا رای هوش وقدرتی هراس انگیز هم حتی قویتر از این انسان الان بوجود اورد ایرادی به ان وارد نیست فقط هیچ کاری افراط و تفریط در ان خوب نیست اصلا این شبیه سازی رنسانسی در علم می باشدهرچی مخالفت با ان بیشتر شود به همان میزان علم شبیه سازی در دنیا عقب خواهد افتاد
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
1
3
خوب بود
Star
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
1
5
من برای تحقیق میخواستم ولی ایم مطلب کامل نبود
مثلا مدت زنده ماندنشان را درج نکرده بودند
پاسخ ها
.....
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
راست میگه
نظر شما
ادامه