کد خبر: ۳۷۸۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

 
در سایت دانشکده دامپزشکی دانشگاه کرنل، می‌توان اطلسی مصور از تمام بیماری‌های طیور را به صورت آنلاین مشاهده نمود و این تصاویر باکیفیت در جهت تشخیص بیماری‌ها و شناخت علایم بالینی و ضایعات پس از مرگ، مجموعه‌ای بسیار ارزشمند می‌باشد.


به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، شما می‌توانید بر اساس نام بیماری، محل ضایعات و یافته های بالینی، بیماری مورد نظر را سرچ نمایید. سپس صفحه ای باز می‌شود که در آن تصاویر مربوط به علایم بالینی درپرنده زنده و حتی نشانه های بیماری در فارم و همچنین تصاویر مربوط به ضایعات کالبدگشایی قابل مشاهده است.



علایم بالینی و ضایعات کالبدگشایی به ترتیب حروف در سمت راست تصاویر موجود است که با کلیک روی هرکدام، تصاویر به طور واضح دیده می‌شود. همچنین با کلیک بر روی کلمه View All می‌توانید تصاویر را بدون انتخاب و به طور کامل مشاهده نمایید. در گوشه بالا و سمت راست مشخصات هر تصویر اعم از اندام مورد نظر، اتیولوژی و نام گونه پرنده مشاهده می‌گردد.

 

 

جالب توجه است که در کنار مشاهده تصاویر ضایعات، تصویری از اندامهای داخلی پرنده به شکل طبیعی نیز موجود است، که با کلیک بر روی کلمه Normals می‌توانید شکل طبیعی آن عضو را هم ببینید و مقایسه نمایید.

 

هر بیماری شامل عکس‌های متعدد و بسیار کاربردی می‌باشد. همچنین در سرچ اولیه با داشتن علایم در محل ضایعه و یافته‌های بالینی نیز می‌توان به بیماری های احتمالی دست یافت. بدین ترتیب که محل ضایعه سرچ می‌شود و تصاویر ضایعات مختلف آن عضو در هر بیماری قابل مشاهده خواهد.

 

در قسمت پایین تصاویر توضیحات کاملی از بیماری، ذکر شده که قابلیت پرینت نیز دارد. این موارد شامل توضیحات، پروفایل بیماری (سبب شناسی،میزبان بیماری، اپیدمیولوژی، علایم، ضایعات پس از مرگ، تشخیص تفریقی، تشخیص، پیشگیری، کنترل و درمان) می باشد. با کلیک بر روی هر تصویر می‌توان در قسمت پایین در توضیحات راجع به آن علامت نیز موارد ذکر شده را مطالعه نمود و پرینت گرفت. همچنین تشخیص تفریقی بیماری از موارد بیماری‌های مختلف با علایم مشابه نیز در این قسمت ذکر گردیده است.

جهت دسترسی به اطلاعات این سایت «کلیک» نمایید.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Dr.R.N
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
0
0
با سلام.
یک تشکر از سایت حکیم مهر بابت این اطلاع رسانی خوبش.
امیدورام این اقدامات حکیم مهر بیشتر بشه ، چون از دید من ، این تیپ حرکات ، با اسم این مجموعه (حکیم ( حکمت داشتن ) .........و مهر (((مهربان بودن )....) همسویی و تطابق داره.
و .
.
.
و البته باید یک تقدیر و تشکر بزرگ از دانشگاه کرنل آمریکا انجام داد که بسیار اطلس جالبی رو به اشتراک گذاشت.
.
.
به امید استفاده بهینه خودم و سایر همکاران از اینترنت بویژه از این سایت علمی و کار آمد
نظر شما
ادامه