کد خبر: ۳۶۳۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل حفاظت از محیط‌ زیست گیلان از تلف شدن بیش از دو میلیون بچه ماهی در رودخانه زرجوب رشت خبر داد و گفت: طبق قانون با مسببان آلودگی زیست‌محیطی زرجوب رشت برخورد می‌شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «قربانعلی محمدپور» در تشریح آخرین جزئیات از تلف شدن بچه ماهی‌ها در رودخانه قدیمی زرجوب رشت اظهار کرد: چند روز گذشته گزارشی به دست ما رسید که تعداد زیادی بچه ماهی در رودخانه زرجوب تلف‌شده که طبق وظایف سازمانی از رئیس اداره رشت و همکاران یگان حفاظت و پایش خواستیم تا موضوع را موردبررسی قرار دهند.

وی بابیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشاهده‌شده که تعداد انبوهی از بچه ماهی‌ها تلف‌شده‌اند، افزود: گزارش کارشناسی محیطی زیستی حاکی از تلف شدن بیش از دو میلیون بچه ماهی در رودخانه زرجوب طی سه روز گذشته است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست گیلان گفت: نمونه ماهی‌های تلف‌شده به آزمایشگاه دامپزشکی ارسال و منتظر هستیم تا علت تلف شدن بچه ماهی‌ها به ما اعلام شود.

محمدپور بابیان اینکه گزارش‌های اولیه به مراجع قضایی گزارش‌شده، خاطرنشان کرد: کارشناسی‌های میدانی از رودخانه زرجوب و واکاوی‌های علت تلف شدن ماهی‌ها صورت گرفته و به مراجع قضایی نیز اعلام‌شده است.

وی به برخورد جدی محیط‌زیست با متخلفان و آلوده‌کنندگان زیست‌محیطی تأکید کرد و گفت: فرایند آزمایشگاهی بر روی ماهی‌ها زمان‌بر است و منتظریم تا جواب نهایی علت تلف شدن به ما اعلام شود و یقیناً برحسب وظایف قانونی با مسببان امر برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست گیلان مطرح کرد: ممکن است علت مرگ بچه ماهی‌ها ناشی از استرس آلودگی آب در رودخانه باشد و یا کمبود اکسیژن در پی آلودگی و ورود مواد شیمیایی به رودخانه باشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
0
هر کی کم میاره از دامپزشکی مایه می زاره!!!
نظر شما
ادامه