کد خبر: ۳۵۹۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رییس دامپزشکی شهرستان شیراز از پلمپ 41 واحد قصابی متخلف در شهر شیراز طی سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شیراز با بیان این خبر گفت: در ادامه نظارت های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام، به خصوص بیماری تب کریمه کنگو تعداد  2730 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در شهرستان شیراز انجام شده است و در این رابطه از ضبط و معدوم سازی  3126 کیلوگرم انواع گوشت غیرقابل مصرف و فاسد از واحدهای عرضه سطح شهر خبر داد و در این خصوص  41  واحد عرضه فراورده های خام دامی با هماهنگی سایر مراجع مرتبط پلمپ و از ادامه کار این واحدها جلوگیری بعمل آمد و از ارجاع  32 پرونده متخلفین بهداشتی به دادسرا و تعزیرات حکومتی فارس اطلاع داد.

«دکتر عبدالرضا وفا» در ادامه افزود: در سه ماه نخست سال جاری نظارت بهداشتی بر عملیات کشتار بهداشتی  72176رأس دام سبک و سنگین درکشتارگاههای دام صورت پذیرفته است و از اخذ دستور قضایی و الزام کشتارگاه دام فارس و کشتارگاه دام زرقان نسبت به نصب اتاق پیش سرد جهت کشتار دام سبک خبر داد.

وی همچنین اظهار داشت: در ادامه اقدامات پیشگیرانه تب کریمه کنگو از برگزاری کلاس­های آموزشی جهت قصابان و سلاخان در کشتارگاه دام فارس، کشتارگاه دام زرقان و میدان عرضه دام و از توزیع بروشورهای آموزشی تب کریمه کنگو در نماز جمعه و روستاهای تابعه شهرستان اشاره کرد.

دکتر وفا به شهروندان توصیه کرد گوشت مصرفی خود را فقط از فروشگاه های مجاز تهیه کنند و قبل از خرید به مهر و لیبل دامپزشکی مندرج بر لاشه کشتاری توجه شود. همچنین لازم است گوشت مجاز تازه ذبح شده به مدت 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.

رییس دامپزشکی شیراز در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در زمینه عرضه فرآورده های خام دامی به شماره 32233072 اطلاع دهند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
0
0
تا حالا کحا بودند؟؟؟؟؟؟
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
0
0
تا حالا چه جی کردند و کحا لودند الان ببش از ده سال وه اینا فعالیت دارند
نظر شما
ادامه