کد خبر: ۳۱۵۰۷
خبرگزاری فارس: همایش ملی زئونوزیز با محوریت تب مالت در مراغه آغاز به‌کار کرد
 

همایش ملی زئونوزیز با محوریت تب مالت در دانشکده علوم پزشکی مراغه آغاز به‌کار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر علی جنتی» رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه ظهر امروز در آغاز به کار همایش ملی زئونوزیز با محوریت تب مالت در دانشکده علوم پزشکی مراغه اظهار داشت: پژوهشگران و متخصصان بیماری‌های واگیر از دانشگاه‌های کشور در این همایش علمی گردهم آمده و راه‌های کنترل و مقابله با این بیماری‌ها را بررسی می‌کنند.

وی تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه همایش را حدود 100 مقاله اعلام کرد و افزود: در دو روز برگزاری همایش 16 مقاله به‌صورت سخنرانی و حدود 80 مقاله بصورت پوستر ارائه می‌شود.

جنتی بررسی جدیدترین دستاوردهای تحقیقاتی در زمینه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، با تاکید بیشتر به تب مالت و تبادل اطلاعات پژوهشی بین اساتید، محققان، پژوهشگران و پزشکان را از اهداف این همایش اعلام کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه، پیشگیری و کنترل بیماری‌های زئونوتیک و تب مالت، مقاومت‌های دارویی در بیماری‌های زئونوتیک و تب مالت، تشخیص، درمان و عوارض بیماری‌های زئونوتیک و تب مالت، اپیدمیولوژی بیماری های زئونوتیک و تب مالت، عفونت‌های بیمارستانی و شغلی ناشی از بیماری‌های زئونوتیک و تب مالت، بیماریابی زئونوزیز و تب مالت، زئونوزیز و تب مالت در احشام، بار اقتصادی ناشی از بیماری‌های زئونوتیک و تب مالت، تاثیر گیاهان دارویی بر بیماری‌های زئونوتیک و تب مالت و استفاده از عوامل زئونوتیک و تب مالت در بیوتروریسم موضوع مقالات این همایش اعلام کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: پزشکان، دامپزشکان و متخصصان شرکت‌کننده در این همایش از امتیاز باز‌آموزی برخوردار شدند.

 
 
نظر شما
ادامه