کد خبر: ۳۰۷۲۴
 

صنایع تبدیلی آبزیان با عمل‌آوری و قابلیت نگهداری هفت‌روزه در یخچال و هفت ماه در فریزر با هدف افزایش سرانه مصرف ماهی تحت لیسانس یونیدو وارد بازار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان ماهی گرم‌آبی با اعلام این خبر گفت: انباشت تولید ماهی پرورشی به‌ویژه قزل‌آلا، کاهش قدرت خرید مردم در داخل و پایداری موانع صادراتی باعث شده حجم قابل توجهی از آبزیان تولیدی در انتظار فرآوری قرار گیرند.

«حسن آقازاده» افزود: تنها از پروژه پرورش ماهی در قفس نوشهر که به‌علت گرمای هوا و بالا رفتن وزن قزل‌آلا تا دو کیلوگرم امکان تلفات بالا داشت، بیش از ۸۰ تن ماهی صید شد.

وی خاطرنشان کرد: ماهی‌های صیدشده به سرعت عمل‌آوری شده و بعد از بسته‌بندی به سردخانه در نوبت عرضه قرار می‌گیرند.

سوسیس، برگر و کوفته ماهی به بازار آمد

مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان ماهی گرم‌آبی یادآور شد: این اتحادیه توانست مجوز و فناوری صنایع تبدیلی آبزیان با هدف افزایش سرانه مصرف داخلی و توسعه صادرات را در اختیار بگیرد.

آقازاده تأکید کرد: بر همین اساس تولید سوسیس ماهی، برگر و کوفته ماهی آغاز شده و به مرور وارد بازار می‌شود.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود پنج‌هزار تن از ۱۴۵ هزار تن آبزیان صیدشده در سال جاری به سوی صنایع تبدیلی هدایت شوند.

اتحادیه ماهیان گرم‌آبی "لیسانس یونیدو" گرفت

مدیرعامل اتحادیه پرورش‌دهندگان ماهی گرم‌آبی گفت: واحد فرآوری ماهی این اتحادیه که با سرمایه شخصی احداث شده است، توانست طی قراردادی با یونیدو وارد همکاری شود.

آقازاده همچنین افزود: اکنون محصولات تولیدشده و صنایع تبدیلی آبزیان تحت لیسانس یونیدو وارد بازار می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سوسیس ماهی با استفاده از طرح فاکتوریل از بین ۴۰۰ نوع فرمولاسیون، فرمول بهینه‌ای به‌کار گرفته شده تا سوسیس تولیدشده فاقد بو و مزه نامطلوب ماهی و باکیفیت مناسب باشد.
 
 
نظر شما
ادامه