کد خبر: ۲۹۶۴۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
 
 

تعرفه‌های اندک دامپزشکی و افزایش هزینه‌های ویزیت حضوری در دامداری‌ها و مناطق محروم، دامپزشکان و سلامت صنعت دام را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر پیام محبی» رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران با افزود: علی رغم نرخ تعرفه‌های پزشکی که تقریبا هر سال یا هر دو سال، افزایش می‌یابد، رشد تعرفه های دامپزشکی روندی کند دارد و به همین علت دامپزشکان از نظر تامین هزینه و اشتغال دارای مشکل هستند، زمانی که ویزیت یک پزشک عمومی 25 هزار تومان و ویزیت یک راس گاو هشت هزار و 500 تومان است، دامپزشک ترجیح می‌دهد برای تامین هزینه‌های خود به کار دیگری روی آورد تا اینکه در حرفه و تخصص واقعی خود ادامه کار دهد، موضوعی که هم اکنون بسیاری از دامپزشکان را نسبت به ادامه کار خود بی انگیزه کرده تا خصوصی کاری را با نرخ آزاد و یا حتی اجاره دهی مهرشان را برای کسب درآمد کافی ترجیح دهند.

وی گفت: متاسفانه دامپزشکان هیچ حقوقی به عنوان حقوق ماهیانه دریافت نکرده و کل دریافتی آنها همان مبلغی است که از دامدار بابت ویزیت دام‌ها می گیرند.

محبی تصریح کرد: دامپزشک برای انجام ویزیت هشت هزار و 500 تومانی باید علاوه بر پرداخت هزینه مسیر دامداری بعد از صرف زمان بسیار و انجام معاینات متعدد، بیماری دام را تشخیص دهد ، درحالی که بیمار برای انجام ویزیت توسط پزشک عمومی به مرکز درمانی مراجعه می‌کند و پزشک به راحتی طبق اطلاعات خود بیمار و معاینات بالینی نه چندان دشوار، وی را معاینه کرده و تعرفه مربوطه را دریافت می کند.

رئیس جامعه دامپزشکان ایران تصریح کرد: دامپزشک ترجیح می دهد تا از رفتن به نقاط محروم و شهرستانها سر باز زند و در کلینیک خود منتظر ویزیت دام بماند زیرا دیگر انگیزه‌ای برای رفتن به نقاط محروم ندارد؛ این مساله خود نیز می‌تواند نسبت به معاینه به موقع دام ها و جلوگیری از بروز بیماری‌های دامی مشکلات جدی را به وجود آورد، در حالیکه اگر نرخ ویزیت کنونی دامپزشک حداقل به 40 هزار تومان افزایش یابد دیگر هیچ دامداری نیز مجبور به پرداخت هزینه حمل و نقل نیست و دامپزشک انگیزه برای مراجعه حضوری در محل نگهداری دام را برای انجام ویزیت دارد.
 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
1
آقای محترم برای دامدار پولی هم باقی مانده که به دامپزشک بده؟ گاوداران شیرشان را در جوی آب رها می کنند و مرغداران خودشان را حلق آویز می کنند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
2
0
من از دکتر محبی تشکر میکنم که حقیقت را گفته . حالا ی نفر پیدا شده که جوانب احتیاط را کنار گذاشته و حقیقت را بی پرده میگه بهتون برميخوره ؟مگر حقیقت غيرازاين است ک دکتر گفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
0
0
عجب شير توشيريه
دکتر حنیف ثابتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
0
2
من با چشمای خودم متن اصلی خبر رو تو سایت باشگاه خبرنگاران خوندم امیدوارم سیل تکذیبیه ها هنوز به راه باشه
من یه سوال دارم از جناب آقای دکتر محبی به عنوان همکار دامپزشک نه به عنوان رئیس هیئت مدیره جامعه با 4 درصد آرای اعضاء:
جناب آقای همکار تا حالا شده تو عمرت پاتو از تهران بیرون گذاشته باشی بیای ببینی ما تو کوره دهاتای بیرجند چطوری کار میکنیم که حالا جرات نظر دادن راجع به کار ما رو به خودت میدی ؟ تا حالا سگ و گربه مردم رو تو بیمارستانت قسطی درمان کردی که همه داروها و وسایل جراحی و حتی تا ضدعفونی کننده رو خودت پولشو بدی و بعد ماه به ماه اون پیرزن صاحب دام به کارتت بریزه یا نریزه ؟
من تو این کوره دهات تا حالا ویزیت 8000 تومنی که تو میگی رو نداشتم و هیچ کس هم روش نشده کمتر از 25000 تومن برای ویزیت به من پول بده پس وقتی اطلاع نداری لطف کن تو همون بیمارستانت ....................................... و از طرف ما فرمایش نفرمائید چون تاوان سخنان نادرست شما پایتخت نشینان بی خبر رو ما باید بدیم ضمنا از لقب جدیدی که بهمون اعطا کردی بی نهایت سپاسگذارم عبارت دامپزشک برای ما به اندازه کافی مساله ساز بود حالا به مرحمت شما شدیم دامپزشک مهر فروش ..................................... چندتا مسافرت برید به گوشه کنار هم روحیتون عوض بشه و هم ببینید که واقعیات کار دامپزشکان تو مناطق دور افتاده چیه.
دامپزشک شهرستانی
|
Germany
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
1
1
این که یک نفر جرات کرده با وجود جو خراب بین ما به نفع صنف پا پیش بزاره جای تقدیر داره نه انتقاد. نفس مصاحبه های این دامپزشک به نفع ماست. همین رفتار های اشتباه ماست که باعث میشه خیلی از دامپزشکان سکوت کنند تا این که واسه ی ثواب کردن کباب بشن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
0
1
خوش به حالت دکتر ثابتی تو که خوب پول میگیری تازه مشتریات روشون نمیشه کمتر بهت 25000تومان بهت بدن باید خیلی سپاسگزار باشی از مشتریات.پس باید از وضعیت دامپزشکی الان خوشحال باشی و به کارت ادامه بدی و سکوت کنی.چون اگه دامدار بفهمه ویزیت 8500 هست احتمالا باید به فکر کار دیگه بیفتی.خوبه که اطلاع ندارن!!!!
نظر شما
ادامه