کد خبر: ۲۹۴۴۰
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
رئیس جامعه دامپزشکان ایران:
«دکتر پیام محبی» افزود: متاسفانه افزایش میزان فارغ‌التحصیلان و پذیرش بی‌حساب و کتاب رشته دامپزشکی از سوی دانشگاه ها موجب شده پای بسیاری از دامپزشکان در بخش نظارت فنی به افزایش تخلفات باز شود ...
 
 

حکیم مهر - نبود امنیت شغلی در حرفه دامپزشکی علی‌الخصوص در بخش نظارت فنی و افزایش چشمگیر فارغ‌التحصیلان بیکار رشته دامپزشکی این رشته را با تهدیدی جدی مواجه کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر پیام محبی» رئیس جامعه دامپزشکان ایران در حاشیه نشست خبری نوزدهمین کنگره بین المللی دامپزشکی با اظهار نگرانی جدی از تهدید آینده شغلی رشته دامپزشکی، تاکید کرد: بیشترین تعداد فارغ‌التحصیلان دامپزشکی در جهان با سالانه حدود 1600 نفر متعلق به ایران است. متاسفانه افزایش میزان فارغ‌التحصیلان و پذیرش بی‌حساب و کتاب رشته دامپزشکی از سوی دانشگاه ها علی‌الخصوص دانشگاه های غیر دولتی موجب شده که هم‌اکنون بالغ بر هزار و 700 نفر در رشته دامپزشکی به طور سالیانه فارغ‌التحصیل شوند، درحالی که میزان نیاز واقعی این رشته نسبت به جذب در بازار کار بین 400 الی 550 نفر فارغ‌التحصیل به طور سالانه است آماری که هم اکنون موجب شده پای بسیاری از دامپزشکان در بخش نظارت فنی به افزایش تخلفات باز شود.

اجاره دهی مهر دامپزشکی!

وی در خصوص اجاره دهی مدرک از سوی ناظران فنی، دامپزشکی، گفت: متاسفانه نبود امنیت شغلی موجب شده تا بسیاری در این حرفه پس از ورود به عنوان مسئول ناظر فنی، مهر دامپزشکی را اجاره دهند.

وی تصریح کرد: بر اساس ابلاغ سازمان دامپزشکی کارفرمایان نباید به طور مستقیم با ناظران فنی ارتباط بر قرار کنند، اما عدم اجرای این قانون و یا بی‌توجهی به آن موجب شده تا کارفرما و مسئول فنی ارتباط مستقیم در حیطه کاری با هم داشته و از سوی دیگر به علت اینکه مسئول فنی مجبور است از کل درآمدش 9 درصد را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند، با توجه به میزان دریافتی خود این دخل و خرج با هم یکی نیست و در نتیجه وی اجاره دهی مهر دامپزشکی را به عنوان منبعی برای کسب درآمد بیشتر ترجیح می‌دهد.

احتمال حذف شغل دامپزشکی از روند درمان دام‌های بزرگ و طیور

رئیس جامعه دامپزشکان تصریح کرد: مشکلات صنفی رشته دامپزشکی تا جایی پیش رفته که هم‌اکنون بر خلاف یک دهه گذشته بحث درمان دام‌های بزرگ و طیور جای خود را به دامهای کوچک و حیوانات خانگی می‌دهد، به گونه ای که هم‌اکنون بیشترین میزان اشتغال در بازار دامپزشکی در دست حیوانات خانگی است و در صورتی که این روند ادامه یابد، با توجه به پیشروی جدی صنعت تولید دام و طیور به سمت صنعتی‌تر شدن و پیشگیری از بروز بیماری‌ها احتمال حذف رشته دامپزشکی در بحث درمان دام و طیور بزرگ در چند سال آینده دور از انتظار نیست و در این زمینه به طور جدی نیازمند حمایت دولت، مجلس و سازمان دامپزشکی هستیم.

مرغ ارگانیک در کار نیست، فقط آنتی‌بیوتیک ها حذف شده اند

محبی در ادامه با اشاره به اینکه به طور کلی در زمینه دامپزشکی هیچگونه محصولی تحت عنوان ارگانیک نداریم، افزود: محصولی که امروزه تحت عنوان مرغ سبز و یا مرغ کاملاً ارگانیک در حال تولید و ورود به بازار است، اصلاً ارگانیک نیست بلکه تنها تزریق آنتی بیوتیک در این نوع طیور حذف شده است. همچنین در زمینه لبنیات سنتی و ارگانیک نیز این موضوع صدق می‌کند، یعنی هیچگونه لبنیات سنتی خالص و ارگانیک وجود ندارد بلکه در بیشتر موارد مراکز فروش لبنیات سنتی دستخوش عدم تائید کیفیت محصول در کارخانه ها هستند و چون این محصولات در بیشتر موارد به فروش نمی‌روند و از چرخه تولید صنعتی خارج می‌شوند، به صورت فله‌ای و باز تحت عنوان لبنیات سنتی و ارگانیک و بدون اطمینان کامل از سلامتی محصول در برخی بازارها عرضه می‌شود.

تمایل کارفرمایان برای جذب مدارک سطح پایین‌تر در رشته دامپزشکی

وی همچنین ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین مسائلی که رشته دامپزشکی را با چالش های زیادی مواجه کرده است این است که کارفرمایان در حوزه نظارتی و جذب مسئولین فنی بیشتر به سوی فارغ‌التحصیلان مقاطع کاردانی یا کارشناسی می‌روند، زیرا به تصور آنها بیشتر می‌توانند این افراد را برای برخی همکاری‌ها و یا نادیده گرفتن برخی مسائل در حوزه نظارتی شان توجیح کنند. از سوی دیگر نیز این درحالی است که تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت به مقاطع پایین‌تر در این رشته 54 درصد بیشتر است.
 
پی نوشت حکیم مهر:
هر چند ممکن است نبود امنیت شغلی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی، موجب بروز تخلفات معدودی در این حوزه شود، ولی بیان آن بصورت بزرگنمایی شده در مجامع عمومی و از زبان یک مسئول صنفی در برابر خبرگزاری های رسمی، به وجهه اجتماعی و اعتماد عمومی به این قشر شریف آسیب خواهد زد.
 هر چند که مسلماً ریاست محترم هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران، این موضوع را با نیت توجه بیشتر مسئولین کشوری به وضعیت اشتغال دامپزشکان و بهبود وضعیت معیشتی آنها بیان نموده اند، ولی به اعتقاد ما تاثیرات منفی این سخنان، بیش از تاثیرات مثبت آن خواهد بود.
به عنوان مثال علیرغم اینکه پدیده گرفتن زیرمیزی در بین جامعه پزشکی کشور یک امر مرسوم بوده و همه ما کم و بیش با آن برخورد داشته ایم، با این وجود حتی یک بار نیز نشده است که یک مسئول حوزه بهداشت و درمان رسماً این پدیده زشت را بصورت گسترده تایید نماید و تنها به ذکر این نکته که تعداد انگشت شماری از پزشکان این کار را انجام می دهند و با آنها برخورد خواهیم کرد، بسنده می کنند و وجهه اجتماعی صنف را در افکار عمومی زیر سؤال نمی برند.
همین بس که تیتر خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان امروز این بود: «نبود امنیت شغلی پای حرفه دامپزشکی را به افزایش تخلفات باز کرد»
 
 
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
1
3
درد را میدانم از درمان بگو...!!! این حرف ها آنقدر گفته شده که دیگه کم کم داره لوس ميشه!! ولی متاسفانه دولت و مجلس قبلی و فعلی گوششان به این حرف ها شنوا نیست و دامپزشکی رو فقط به عنوان حرکتی فرمالیته و نمادین قبول دارند ولی از اونجا که بعد هر هرج و مرجی یک نظم نسبی برقرار میشود خود به شخصه به آخر این شیر تو شیر امیدوارم...!!!
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
1
اکنون که جای سخنی برای عدم امنیت شغلی ب میان کشیده شد، دوست دارم موردی را که تجربه بنده در طی ماه های اخیر بود، بیان کنم.میزان حقوق اعلام شده از جانب سازمان دامپزشکی برای مسئولین فنی، ناظرین بهداشتی و... با میزان حقوقی که کارفرمایان ارائه میدهند، زمین تا آسمان فرق میکند، و چیزی در حدود یک سوم و یا گاها یک چهارم مبلغ ارائه شده از طرف سازمان دامپزشکی هست. با اینکه مبلغی هم که از طرف نظام دامپزشکی پیشنهاد شده، مکفی زندگی و معیشت یک دامپزشک نیست.در نتیجه آنچه که عیان است، این کشور نیازی به دامپزشک ندارد.چرا که مسئولین دامپزشکی هم به فکر دامپزشکان نیست و نظارتی بر کارفرمایان ندارد.وگرنه از نظر شما ماهانه 500 تا 800 هزار تومان برای مسئولین فنی کافی است؟ مسلما جواب منفی است.اما خیلی از دوستان دامپزشک همین شرایط کاری را قبول میکنند تا بتوانند از عهده امور زندگی خود بر بیایند و در کنار آن به کارهای دیگر نیز می پردازند.اگر اتحاد عمل بین دامپزشکان وجود داشت و سازمان دامپزشکی با قدرت از حقوق ما دفاع میکرد، شاهد چنین اتفاقاتی در زمینه دامپزشکی نبودیم.
وقتی همه افراد ادعای دامپزشکی میکنند و همیار دامپزشک میشوند، انتظار نمی رود که بهبودی در شرایط دامپزشکان و بهبود کیفیت محصولات دامی دیده شود.
خیلی از دامپزشکان ما در حیطه هایی خارج از دامپزشکی فعالیت می کنند و تمایلی به تحمل شرایط سخت درمان ندارند.گروهی از کشور خارج میشوند تا امکان ادامه تحصیل و تحقق رویاهای کاری خود را در جایی دیگر بیابند.عده ای ادامه تحصیل در رشته دیگر را انتخاب میکنند تا در زمینه ای دیگر کسب علم کنند و بتوانند کاری بیابند.و اشکال مختلف دیگری از کنار زده شدن دامپزشکان وجود دارد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.
وقتی مجوزهای واردات خارجی بر تولید داخلی پیشی میگیرد، انتظاری جز نابودی صنعت تولیدات دامی و امعای محصولات داخلی نمیتوان داشت.چیزی که این روزها زیاد شاهد آن هستیم.نه تنها شاهد نابودی دامپزشکی هستیم، بلکه به مروز زمان تولیدکنندگان هم نابود می شوند و جز وابستگی بیشتر کشور عزیزمان به واردات، چیزی نخواهیم داشت.
حقیقت یاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
1
***خبرگزاری تسنیم و زمان نیوز***

رئیس جامعه دامپزشکان ایران، با بیان اینکه وابستگی مالی ناظران بهداشتی به کار فرمایان می‌تواند عوارض بهداشتی زیادی در بحث امنیت غذایی جامعه داشته باشد گفت: تلاش‌هایی برای ایجاد این استقلال مالی صورت گرفته اما نتیجه‌ای نداشته است.

دکتر محبی درباره آخرین وضعیت ایجاد استقلال مالی ناظران بهداشتی از کشتارگاه‌ها گفت: در این ارتباط تلاش‌هایی برای ایجاد استقلال مالی ناظران از کشتارگاهها صورت گرفته است اما هنوز ناظران از کارفرمایان خود حقوق می‌گیرند.

وی افزود: این وابستگی مالی می تواند عوارض بهداشتی زیادی در بحث امنیت غذایی جامعه داشته باشد و در این زمینه باید برخورد جدی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در تولیدات فرآورده‌های غذایی با منشأ دامی افرادی با عنوان مسئولان فنی باید بر روند تولید نظارت داشته باشند، گفت: قرارداد کاری اکثر این افراد با کارفرما منعقد می‌شود در حالی‌ که مسئولان فنی باید ناظر بر کارفرما باشند و همین امر مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

دکتر محبی تأکید کرد: به طور مثال لاشه‌ای وارد کارخانه می‌شود که باید نیمی از آن معدوم شود اما ممکن است بهای آن بیش از دو ماه حقوق ناظر فنی باشد.

وی با بیان اینکه قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی به طور کامل اجرا نمی‌شود، عنوان کرد: باید صندوقی ایجاد شود تا شرکت‌های تولیدکننده در آن سرمایه‌گذاری کنند و حقوق مسئولان فنی از آن تأمین شود. این افراد نباید مستقیماً با کارفرما در ارتباط باشند.

رئیس هیات مدیره جامعه دامپزشکان ایران در آخرین جلسه با مدیران تشکل‌های ناظران فنی مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از مشکلات این بخش مطرح شد که این افراد باید 9 درصد از حقوق خود را به عنوان مالیات بپردازند.

به گفته دکتر محبی، جهاد کشاورزی یک وزارتخانه کمی است که افزایش تولید در آن بیش‌تر اهمیت دارد و سازمان دامپزشکی یک سازمان کیفی است به همین علت قرار گرفتن یک سازمان کیفی در وزارتخانه کمی موجب تضییع حقوق دامپزشکان در بسیاری از موارد می‌شود.

http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/02/04/1056123/

http://zaman-news.ir/news.php?8485
انجمن دامپزشكى تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
2
2
بسمه تعالى
با اهدا سلام و احترام،
همکاران محترم توصيه مى شود متن مصاحبه "دکتر پیام محبی" را در همه خبرگزاری ها مطالعه کنند، قابل مشاهده است كه همه خبرگزاريها به اتفاق خبر را مشابه مخابره کرده اند و فقط "باشگاه خبرنگاران جوان" خبری متفاوت که حاوی "اجاره دهی مهر دامپزشکی!" است را مخابره کرده است. از اینرو میتوان گفت این خبر تنها از یک خبرگزاری و با سمت و سویی خاص و به ضرر دامپزشکان خصوصاً مسئولین فنی - بهداشتی مخابره شده است !!! متاسفانه حکیم مهر هم در تنظيم خبر خود به همین خبرگزاری استناد کرده است !!! جا داشت حکیم مهر به عنوان وبسایت خبری دامپزشکی، با عنايت به حساسيت موضوع خبر، حرفه ای تر عمل میکرد و در حمایت از همکاران مسئول فنی دامپزشک و همچنین جامعه دامپزشکان ایران با احساس مسئوليت بیشتری خبر را بررسی و سپس منتشر مى نمود.
ضمنا باعث خشنوديست، دکتر پیام محبی رییس جامعه دامپزشکان ایران در گفتگویی با وت پارس جمله مورد اشاره در گزارش باشگاه خبرنگاران را تکذیب نمودند.
-| انجمن صنفى مسئولین فنی و ناظرين بهداشتى دامپزشكى استان تهران |
پاسخ ها
مدیر مسئول حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
با سلام و احترام،

پس از بازنشر این خبر توسط حکیم مهر، در فضای مجازی بعضی از دوستان، ما را به غرض ورزی متهم نموده و گلایه داشتند که چرا متن گفتگوی ریاست محترم هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران را از سایر خبرگزاری ها منتشر ننموده ایم و اظهار می داشتند که انتخاب خبر از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان توسط ما، با سوء نیت صورت پذیرفته است!

همکارانی که با حوزه رسانه کمی آشنایی داشته باشند، می دانند که در حوزه خبر دو موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است:

1- سرعت اطلاع رسانی

2- دقت اطلاع رسانی

روز گذشته خبرنگاران شش خبرگزاری رسمی کشور شامل خبرگزاری های ایرنا، ایسنا، تسنیم، مهر، فارس و باشگاه خبرنگاران جوان در نشست خبری ریاست محترم هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران حضور داشتند و اقدام به انتشار این خبر نمودند.

جهت اطلاع بینندگان محترم ساعت درج خبر در خبرگزاری (سرعت اطلاع رسانی) و تعداد کلمات مربوط به آن خبر (دقت اطلاع رسانی) را به ترتیب زمان انتشار خبر درج می نماییم:

1- باشگاه خبرنگاران جوان: ساعت 13:00 (642 کلمه)

2- خبرگزاری فارس: ساعت 14:10 (344 کلمه)

3- خبرگزاری مهر: ساعت 14:35 (334 کلمه)

4- خبرگزاری ایرنا: ساعت 15:51 (455 کلمه)

5- خبرگزاری ایسنا: ساعت 15:55 (362 کلمه)

6- خبرگزاری تسنیم: ساعت 18:19 (476 کلمه)

همانگونه که ملاحظه می فرمایید، سریع ترین خبر (ساعت 13:00) و کاملترین خبر (642 کلمه) توسط خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده بود و ما نیز 33 دقیقه پس از انتشار این خبر در باشگاه خبرنگاران (در ساعت 13:33 دقیقه) این خبر را بازنشر نمودیم. ضمن اینکه در زمان بازنشر این خبر در حکیم مهر، هنوز سایر خبرگزاری ها این خبر را منتشر نکرده بودند.

وظیفه ما به عنوان یک رسانه، اطلاع رسانی کامل و سریع به بینندگان محترم حکیم مهر می باشد، نه رضایت یا عدم رضایت افراد.

در عین حال، به دنبال یافتن فایل صوتی مصاحبه ریاست محترم هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در نشست خبری روز گذشته هستیم و به محض دسترسی به آن، فایل صوتی کامل آن را جهت تنویر افکار عمومی، در سایت حکیم مهر قرار خواهیم داد.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است . دوستان محترم واقعیت رو نمیشه تکذیب کرد . وقتی وزیر محترم جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی دامپزشکی، قوانین و ضوابط دامپزشکی رو در حضور رئیس سازمان "بروکراسی و قوانین متعفن" میخوانند و کسی دم نمیزند و ریاست محترم سازمان فقط لبخند میزنند نباید انتظار از دامدار و تولید کننده داشت که امثال بنده و شمارا به عنوان یک فرد سربارتولید و حقوق پرداختی به دامپزشک یا مسئول فنی را پول زور بدانند .
لینک مربوط به فیلم سخنان آقای وزیر جهاد کشاورزی :
http://www.itpnews.com/fylm-v-sda/fylm-bazdyd-vzyr-az-shrkt-rvyan-darv-v-sdvr-dstvr-antghal-chnd-kht-tvlyd-vaksn-razy-bh-ayn-shrkt.aspx?Itemid=1
کارشناس
|
Iraq
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
0
فلاکت تا کجا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
2
متاسفانه یا خوشبختانه استفاده از شیوه های قدیمی رسانه ای کمتر توسط افراد حرفه ای و دارای جایگاه استفاده میشود بدون شک موج سازی رسانه ای آنهم در مدت زمان کمتر از یک هفته مانده به انتخابات جامعه و نشستن بر سر این موج و استفاده از مطرح شدن نامها اقدام پسندیده ای نیست
همگی ما اذعان داریم که همانند سایر رشته ها تخلفات و بی قانونی های کوچک و بزرگی در این حرفه نیز انجام میشود ولی عنوان نمودن آن توسط یکی از سه تشکل وابسته به این حرفه آنهم در یک جمع رسانه ای غیر حرفه ای و غیر اصولی به نظر میرسد همانند حمایت از لیسانس شدن دکترای حرفه ای دامپزشکی که در جلسات دیگری مورد حمایت ................ بوده است و یا آمدن سگ بیمار به درب کلینیک برای درمان و ...........................................

روند حذف دامپزشکان از روند درمانی دامهای بزرگ از آن حرفهای خنده داری است که به شدت منجر به بحرانهای شخصیتی برای خواننده و مردم میشود در حالیکه هر لحظه بر میزان موارد تب برفکی و پی پی آر و غیره در کشور اضافه میشود ایشان بدون اطلاع از وضعیت کشور و منطقه تصور زندگی در ایالات متحده را با کشور ایران تلفیق نموده و سخن از حذف دامپزشکان از امر درمان دامهای بزرگ به میان می آورند امری که در کشور آمریکا هم به وقوع نپیوسته است.

مرغ ارگانیک و لبنیات سنتی و باز هم حرفهای بی پایه ای که هر انسان عوام و عادی توانایی اینگونه سخنرانی ها را دارد جناب آقای دکتر محبی رئیس محترم سندیکای جامعه دامپزشکان شما با افراد عادی جامعه در حالیکه به این مسند تکیه زده اید تفاوت دارید و میبایست با آمار و ارقام و سند و مدرک صحبت کنید نه اینکه گفته های دیگران را تکرا کنید و در این صحبتها باید از طرحهایی به میان آورید که بیانگر راه مورد تائید شما برای نیل به این هدف توسط تولید کنندگان باشد چرا که هدف اصلی ما در حرفه دامپزشکی ارتقاء سطح بهداشت و تولید است نه اینکه خود ما از وضعیتی که در پدید آوردن آن سهیم بوده ایم در زمان مورد نیاز انتخاباتی و رسانه ای علیه خودمان و صنفمان استفاده کنیم به راستی آیا جز دامپزشکی رشته ای مرتبط تر در خصوص تولید محصولات ارگانیک در صنف دامداران وجود دارد ؟ شاید لیسانس های مد نظر شما این توانایی را داشته باشند.
به هر روی بهتر است بجای این ....................................... نسبت به ارائه برنامه های خود و تلاشهای هیئت مدیره فعلی در نیل به اهداف بهداشتی حرفه ای ارائه گزارش و پلن مینمودید و همچنین برنامه هایتان در مورد ضعف های موجود
برشمردن ایرادات حرفه ای آنهم در یک جلسه رسانه ای ............... بهتر از این که شما آن را پدید آورده اید برای صنف عایدیی در بر نخواهد داشت ......................................
دقت کنید ............. شما در مورد اعتبار حرفه ای قریب به 60000 نفر تحصیل کرده دارای جایگاه اجتماعی از تریبون خود آنها به خود آنها میتازید و خرده میگیرید و بر این اساس ................................................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
1
مشکلات همه میدونن راه حل مشکلاتم همه میدونن نیازی توضیح مجدد این مسائل نیست مسئولین توضیح بدن چرا به قانون مصوب هیئت وزیران در مورد قطع ارتباط مالی مسئول فنی و کارفرما عمل نمیکنند
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
1
1
اما ایشون در گفتگوی جدیدشون با وت پارس خبر رو تکذیب کردن. شما موظفید که این مورد رو هم اعلام کنید! حالا که گوینده تو یه مصاحبه تکذیب کردن باید ذکر بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
1
سلام
متاسفانه بزرگترین منبع درآمد دامپزشکان با توجه به اقلیم کشور به نظرم باید در بخش صنعتی باشد . متاسفانه امروز در بخش صنعتی دامپزشک زیره دسته به اصطلاح مهندسین دامپرور هاست . اصلن سرمایه درگردش و درآمد بخش صنعتی قابل مقایسه با کلینیک های داخل شهر نیست .
اما چند موضوع مسئله ساز شده :
1. یک نفر سرشناس و بقول معروف گردن کلفت حامی این بخش توی دستگاه حکومتی نیست .
2. قانون ثابت و محکمی در بخش متولی دامپزشکی کشور نیست یا اینکه همونطور که میدونیم اجرا نمیشه .
3. شرایطه اقتصادی و اجتماعی جامعه بده .
4. قشر عظیم دامپزشکان که توی بخش صنعتی جایی پیدا کردن دقیقا خودشون مانع کار و ایجاد شغل برای دامپزشک های جوانتر هستند .
بله دقیقا مشکل عمده ما اینجاس که آقای دکتر هیات علمی دانشگاه 20 تا فارم رو با زور و فشار و افتخار خودش هندل میکنه ، برای خیلیا شون هم مسئله پول نیس فقد میخان اجازه ندن 20 نفر جوان بیان برا زندگیشون دو تومن درآمد داشته باشن .
(( پس فهمیدیم مسئله اصلی کجاس . مسئله در مشکل فرهنگیه ماست ))
وظیفه شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
1
1
متاسفانه در درج این خبر دقت اطلاع رسانی قــــربــــانـــی سرعت اطلاع رسانی شد !!!!!!
متاسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
1
تا زمانيكه يك عده .................. درون سازمان دامپزشكي بصورت علني جولان مي دهند و حتي ارتقاي پست نصيبشان مي شود،اين مشكلات وجود خواهد داشت.به شما قول ميدهم كه ٥٠ تا مدير ........................ شوند تمام مشكلات جامعه دامپزشكي حل خواهد شد.متاسفانه مناصب مديريتي در حكم سر قفلي است نه محل خدمت ليكن متاسفانه مديران ارشد .......... به اين قضيه مهم اهميت نمي دهند و جامعه دامپزشكي و مصرف كنندگان را به قهقرا سوق مي دهند.
یک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
1
سخنان رئیس جامعه دامپزشکان در سطح ملی از نظر حقوقی فاقد وجاهت قانونی بوده و صرفا به عنوان نظرات شخصی یا کارشناسی قابل قبول می باشد. اصلا مگر در مجموعه دامپزشکی جایگاه جامعه دامپزشکان بالاتر از یک NGO بدون قدرت تصمیم گیری و اجرایی است.
دامپزشک دولتی کرمان
|
Iraq
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
1
به چشم شغل نباید به دامپشکی نگاه کرد فقط سرگرمی یویو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
1
متاسفانه آقای دکتر محبی ........................... این امر از اظهارات گاه و بی گاه ایشان کاملا پیداست. وقتی افراد کارشناس و اساتید دانشگاه در غم نان باشند و فرصتی برای اظهار نظر نداشته باشند ................................. بگذریم!!!
دامپزشک بیچاره
|
Iraq
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
0
این هم از بیچارگی دکترها است که باید چشمش به دست کارفرما باشه تازه نظارت هم بکند جناب دکتر خلج فکری بکن
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
0
با سلام آقا شما کجای کارین بنده از استان ............. با شما صحبت میکنم تب برفکی در دام سبک وسنگین باعث تلفات جدی در اکثر نقاط استان شده مدیرکل مصاحبه میکنه انکار میکنه اکثر مسئولین فنی یا اخراج شده اند یا درحال اخراج توزیع لبنیات سنتی در وضعیت غیر بهداشتی کل شهرو برداشته باند بازی تاکی ...
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
0
با سلام من ۱۵ساله مسول فنی در یکی از شهرستانهای اصفهان هستم -با پشتیبانی قاطع شبکه دامپزشکی به ضرس قاطع میگم قرارداد زیر ۳ میلیون تومان در سال ۹۴ نداشتیم . و این درحالی بود که نطام قراردادهارا حول و حوش ۲میایون تومان میخواست ببندد -مسلما نطام نهاد نوپایی است در مقابل تشکیلات سازمان -لظفا از هزدو سازمان یعنی نظام و دولتی دفاع کنید بحث فارغ التحصیلان در تمام رشته ها هست .حقوق من در سال ۹۴ هم ۴/۵ میلیون بود ۰این را میگم که خیلی هم همکاران جوان ناامید نباشند .با تشکر
نظر شما
ادامه