کد خبر: ۲۸۷۴۵

پرورش ماهی در قفس باعث رشد اقتصادی و اشتغالزایی خواهد بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات کشور در افتتاحیه همایش ملی منطقه‌ای آبزی‌پروری ماهیان دریایی که 11 اسفندماه در اهواز برگزار شد، گفت: پرورش ماهیان دریایی در جهان به ‌سرعت در حال رشد است اما کشور در آبزی‌پروری رتبه بیستم جهان را دارد و به همین جهت توسعه پرورش ماهیان دریایی و پرورش ماهیان در قفس از برنامه‌های سازمان شیلات است.

«حسین عبدالحی» افزود: تاکنون شرکت‌های بسیاری به عنوان مشاور، تحقیقات در دریای خزر و خلیچ فارس انجام داده‌اند و به دنبال آن هستیم که مطالعات تکمیلی را نیز اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه تولید حدود 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس را مدنظر قرار داده‌ایم که در این خصوص باید به تمام جوانب توجه کرد و توقع داریم که سازمان دامپزشکی تمهیدات لازم را برای بهداشت پرورش آبزیان در قفس پیش‌بینی کند.

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات کشور اظهار داشت: شرکت‌هایی از کشور نروژ دعوت شده‌اند تا در زمینه تکمیل زیرساخت‌ها و مطالعات در خصوص سواحل کشور گام برداریم تا بتوانیم با این مطالعات تصمیم‌گیری هایی بهتری داشته باشیم.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران تصریح کرد: علاوه بر این شرکت‌ها، تیم‌های تحقیقاتی مختلفی در وزارت کشاورزی، مطالعات در خصوص توسعه پرورش ماهی در قفس را انجام و گزارشات را ارائه کرده‌اند و در حال تهیه و تدوین ضوابط و معیارهای استقرار قفس‌های پرورش ماهی هستیم که این مطالعات در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز تصویب شده است.
 
 
نظر شما
ادامه