کد خبر: ۲۸۷۰۵
 

از ابتدای سال جاری تا کنون 34 میلیون و 295 هزار قطعه تخم چشم زده از کشورهای فرانسه، دانمارک، لهستان، ایتالیا و اسپانیا وارد استان چهارمحال و بختیاری شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، «دکتر محمد اسدی» معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان با اعلام این خبر افزود: اکیپ‌های نظارت بهداشتی بر وضعیت مزارع پرورش ماهی در سطح استان به شکل مستمر و با کنترل دقیق ورود و خروج تخم چشم زده به مزارع پرورش ماهی همچنان مشغول بکار هستند.

دکتر اسدی همچنین اظهار داشت: روند خشک‌سازی مزارع پرورش ماهی که درگیر بیماری بوده‌اند همچنان ادامه دارد که این موضوع تاثیر بسیار مهمی در کاهش شیوع بیماری در مزارع پرورش ماهی را بدنبال خواهد داشت.

در ادامه «دکتر نجفی» مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره‌کل دامپزشکی استان اظهاد داشت: تعداد 429 مزرعه پرورش ماهی و 10 مزرعه تکثیر در سطح استان در حال فعالیت هستند.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه در سال 92 بیماری VHS  در مزارع پرورش ماهی استان تلفات زیادی را بهمراه داشت، خوشبختانه با نظارت جدی دامپزشکی بر مزارع پرورش ماهی کنترل ورود و خروج تخم چشم زده به مزارع پرورش دهنده در سال 93 و 94 شاهد کاهش تلفات و کنترل این بیماری هستیم. همچنین دکتر نجفی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 34 میلیون و 295 هزار قطعه تخم چشم زده با رعایت شرایط قرنطینه‌ای و با مجوز دامپزشکی از کشورهای فرانسه، دانمارک، لهستان، ایتالیا و اسپانیا وارد استان شده است.

 
 
نظر شما
ادامه