کد خبر: ۲۸۳۲۲
 

در گردهمایی مشترک مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه و ناظرین ذبح شرعی خراسان رضوی، قائم مقام مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور از کد دار شدن ذابحین و ناظرین ذبح شرعی در کشتارگاه ها خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، قائم مقام مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در بیان وظایف ناظرین ذبح شرعی گفت: تعیین صلاحیت ذابحین، تلاش در جهت ارتقاء تجربیات، نظارت بر جمع آوری اجزاء حرام و مراحل معدوم سازی آنها، کنترل و تنظیم دستگاه شوکر، نظارت بر طهارت و شستشو دام و طیور پس از ذبح، کنترل جهت قبله و نصب تابلو را از مهمترین وظایف ناظرین ذبح شرعی در کشتارگاه ها دانست.

حجت الاسلام و المسلمین قره خانلو با اشاره به فعالیت 4هزار ذابح در کشتارگاه های کشور تصریح کرد: ذابحین بیش از سایر افراد در کشتارگاه ها در معرض خطر و آلودگی هستند لذا به جهت سختی کار نیاز به حمایت جدی از سوی دستگاه های متولی دارند. در این راستا قرار است کلیه ذابحین کشور با عضویت در انجمن صنفی، کد فنی اختصاصی دریافت نمایند تا بتوانند به عنوان شخصیت حقوقی مطالبات خود را پیگیری کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ذابحین در سه استان فارس، آذربایجان غربی و قزوین دارای کد فنی هستند؛ افزود: به جهت اهمیت کار ناظرین ذبح شرعی نیز در استان هایی که بیش از 50 ناظر ذبح شرعی انجام وظیفه می کنند نظیر استان های فارس، اصفهان و خراسان رضوی با سازمان تعاون روستایی رایزنی شده تا در قالب انجمن ناظرین ذبح شرعی بتوانند بیمه و سایر مطالبات خود را دریافت نمایند.

وی همچنین با اشاره به رونمایی از فاز نخست سامانه G2B خاطر نشان کرد:بیش از این سازمان دامپزشکی کشور آمار دقیقی از ناظرین ذبحی شرعی در کشتارگاه ها نداشت اما با راه اندازی این سامانه و به کمک داده های تعریف شده در آن علاوه بر اینکه آمار دقیقی از تمامی ناظرین ذبح شرعی و عملکرد کاری آنها به صورت روزانه خواهیم داشت در صورت جابجایی و یا جایگزینی ناظرین نیز اطلاعات بروز می شود و از طریق این سامانه ما مطلع خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین قره خانلو در ادامه افزود: ثبت مشخصات تمامی ذابحین شرعی کشتارگاه تا اردیبهشت ماه به اتمام می رسد و امور مربوط به آن به اداره کل های استان ها واگذار می گردد.
 
 
نظر شما
ادامه