کد خبر: ۲۶۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهردکتر محمد نظری مجری مشهور صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که به سبب دامپزشک بودن اجرای بسیاری از همایشهای دامپزشکی را بعهده داشته ، در گفتگو با روزنامه جام جم در پاسخ به این سؤال که چرا در رشته خودتان که دامپزشکی است فعالیت نمی‌کنید؟ گفته است : سال‌هاست که از رشته اصلی خودم فاصله گرفته‌ام. آن‌هم به دلیل بی‌نظمی‌ای که برنامه‌های تلویزیونی برایم ایجاد کرده است. شاید 6 ماه دیگر احساس کنم که اشتباه کرده‌ام.

 

 

گفتنی است دکتر محمد نظری، 40 سال پیش در تهران به دنیا آمده است. وی از سال 1374 با مدرک دکترای دامپزشکی از دانشگاه تهران ــ پس از قبولی در آزمون گویندگی ــ به عنوان گوینده خبر وارد سازمان صدا و سیما شده و پس از طی دوره آموزشی 6 ماهه در دانشکده صدا و سیما، کارش را با پخش تفسیر (نگاه روز)‌ خبر 14 شبکه اول سیما آغاز کرده است و اینک پانزدهمین سال فعالیت حرفه‌ای‌اش را پشت سرمی‌گذارد؛ پانزده سالی که حدود 4 سال آن با گویندگی در شبکه رادیویی جوان، اجرا در شبکه آموزش و برنامه‌‌های مختلفی چون مردم و مجلس (شبکه اول)‌ گوناگون (شبکه دوم)‌ فردا (شبکه چهار)‌ و تماشا (شبکه 5)‌ سپری شده و 10 سال باقی‌مانده‌اش در برنامه پر فراز و نشیب (به خانه برمی‌گردیم)‌ شبکه تهران گذشته است و تا به امروز ادامه دارد.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
-
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۹
1
0
این ............. اگه میتونست در شغل خودش موفق میشد . اندازه ..........
لادن مختاری
|
-
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
0
0
خوب جای تبریک دارد به ایران و ایرانیان که بالاخره بر اثر اتفاق یا جبر زمانه، به گونه ای امکان تا حدودی علمی شدن اجرای برنامه های رادیو و تلوزیونی به وسیلۀ استخدام متخصصان رشتۀ پزشکی فراهم شده است. به هر حال همین قدر که جلوی اکثریت کم سواد و کم استعدادی که به سادگی وارد این سازمان شده اند، می شوند و ان شاء الله کمتر خواهند شد، خودش یک گام ارزشمند به سمت رشد جوّ رسانه ای در وطن عزیزمان ایران است. در ضمن محبت کنند مسئولان سازمان، کمی تحقیق کنند در رادیو تلویزیونهای کشورهای پیشرو که در بخشهای متعددی صرفاً از فارغ التحصیلان رشتۀ پزشکی به صورت استخدام رسمی و پای ثابت ومستقل برنامه های مصاحبه و کارهای تا حدودی علمی به خصوص برای ارتقای درک عوام و استفاده از مصاحبه ها و گپ و گفت های صحیح با متخصصان در بخشهای متعدد استفاده می کنند. در این بخشها درک عوام برای طرح و بحث و جدل علمی و موشکافی لازم کفایت نمی کند که هر عابر قوم و خویشی که استخام سازمان می شود، از پس اجرا و تفهیم و تفاهم موضوع در سطح کشوری و برون مرزی برآید. به منظور روشن شدن موضوع برای عوام یا کسانی که مطالعات پزشکی و توجه چندانی به امور پزشکی و رعایت بهداشت روزمره، روانی، تغذیه ... ندارند، لازم است که اشخاص توانمندی چون دکتر نظری فرمان کار را به دست گیرند.

کاش خود اهالی سازمان، این مهم را به عوام و عوام زدگانی گوشزد می کردند( و آموزش ضمن برنامه می دادند،) که در توهمهایی که از 120 سال پیش خود میراث گرفته اند و گمان می کنند که در عصر اطلاعات مثلاًٌ یک دامپزشک فقط در مطب دامپزشکی یا در دامداری قادر خواهد بود آموخته های خود را به منصۀ ظهور برسانند و در واقع تحصیلات موفقی داشته باشند.

بدیهی است، اگر صدا و سیما مملو از کم سوادانی نبود که به ضرب آموزش پودمانی و پیام نور و آشنابازی به زینت گردنیِ مدرک دانشگاهی مزین شده اند و از هر گونه استعداد خانه پرورده ای هم دست کم برای اجرای برنامه های کمتر تخصصی همچون خانۀ مهر یا به خانه بر می گردیم تهی هستند، ضرورتی به این همه سپاس از خدای منان نبود که امثال دکتر نظری ها را برای آموزش و ارتقای کیفی این کم سوادان 20-30 سالی را صرف آنان کنند. شاید 10 سال دیگر دکتر نظری از این وبال رهایی یابد و صرفاً در برنامه هایی با بُرد بالاتر علمی وارد کار شود که در آن عرصه ها نیز جای خالی ایشان بسیار محسوس است. ولی همان طور که همیشه در کلاسهای درس نیز گفته ام، با وجود آن که خرابی مثل آب از بالا به پایین سرازیر می شود، ولی سازندگی سمت و سویش از پایین به بالاست. آرزو می کنیم که دکتر نظری و امثال ایشان که تک و توک در این سازمان مثل چشمکِ ستاره ای در شب می درخشند، پله پله به ارتقای کیفی مباحثات و برنامه های پرسش و پاسخ علمی و گزارشهای دقیق و به دور از سانسور از خارج در زمینه هایی که جای خالی آنها به شدت احساس می شود، بپردازند، و این شدنی نیست مگر آن که استخدام نیروهای مجری بر اساس استعداد، تجربه، تحصیلات، میزان درک ارتباطی فردی از بُعد علمی و نیز میزان رشد خانوادگی افراد

(که از همه مهم تر است، کسی که دور و بَزَش با محقق رده بالا و آدمهای اهل بحث و دارندۀ نگاه باز پر شده و 24-25 سال تمام با چنین قشری دم خور بوده با هیچ معیار دیگری از نظر توان و زمینۀ رشد و انجام کار علمی قابل مقایسه با دیگران نیست، آن دیگران را صرفاًدر بانکها و ادارات دولتی و ... جای می دهند، برای هفثصد پشت ایران بس است)

انجام شود.
1. .....................................
2.تا........................البته، هنوز راه درازی تا رسیدن به حداقلهای کیفی داریم
به امید ........... نسب دانش آموختگان دارای استعداد کافی و مورد تایید اهل همان فن برای کلیۀ مشاغل و سمتها، زیرا ابتدا با این اقدام است که ....... آرزوی جهاد علمی و اقتصادی و رشد کشور و مردمش ....... و بعد با تلاش و ایمان مردمش به هموطنانشان، به وطنشان، به دینشان، به ایمانشان و در آخر به خاطر علاقۀ احتمالی به ایشان کمی به تحقق آنها دل ببندد.
با سپاس
دامپزشک
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
0
0

حضور جناب آقای دکتر نظری و دکتران دامپزشک در صدا و سیما مغتنم است و در عمل باعث کمک به معرفی بیشتر این رشته مظلوم و راهبردی برای مردم می شود.
نظر شما
ادامه