کد خبر: ۲۴۱۹۲

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی جابجایی و نقل و انتقال بین استانی مرغ بدون کد رهگیری را بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور ممنوع اعلام کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی اعلام داشت: اجرای این ممنوعیت از اول آذرماه جاری ضروری بوده و طی آن هیچ محموله ای نمی تواند بدون کد رهگیری جابجا شده و تحویل بازار مصرف شود.

«دکتر مجید روحانی نژاد» اظهار داشت: عرضه مرغ در مراکز نگهداری نظیر سردخانه ها، مراکز بسته بندی، مرغ فروشی ها و مراکز عرضه بدون کد رهگیری ممنوع بوده و بازرسان دامپزشکی با محموله های فاقد کد رهگیری به عنوان محموله غیرمجاز برخورد خواهند کرد.

روحانی نژاد خاطرنشان ساخت: کد رهگیری مرغ یک سامانه الکترونیکی است و مرغ با داشتن این کد از مرحله مزرعه پرورش یعنی جایگاه تولید تا زمانیکه بارگیری می شود و گواهی بهداشتی حمل دریافت می کند و به کشتارگاه ارسال می شود، قابل ردیابی است.

وی افزود: بر این اساس، مصرف کننده با ارسال کد رهگیری درج شده بر روی بسته بندی های مرغ به سامانه 30008903 بعد از مدت زمان کوتاهی می توانند از محل پرورش، کشتار، بسته بندی و تولید، تاریخ تولید و انقضاء مرغ بسته بندی شده آگاهی پیدا کنند و این موضوع می تواند نقش مهمی در کاهش تخلفات احتمالی داشته باشد.

در بخشنامه ارسالی سازمان دامپزشکی کشور اعلام شده که خودروهای فاقد کد بهداشتی دامپزشکی که مبادرت به حمل مرغ می نمایند نیز موظف هستند ظرف مدت یک ماه نسبت به اخذ کد بهداشتی پروانه اشتغال و بغل نویسی اقدام لازم را انجام دهند.

 

 

نظر شما
ادامه