کد خبر: ۲۲۸۹۷

ابتکار

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از جایگزینی اسب به جای موتورسیکلت در گشت‌های حفاظتی محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، معصومه ابتکار در پایان سفر یک روزه خود به شهرستان شاهرود که به منظور بازدید از پارک ملی توران در این شهرستان انجام شد اظهار داشت: به کارگیری و استفاده از اسب برای حفاظت از محیط زیست در برخی مناطق کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های استفاده از اسب به جای اتومبیل و موتور سیکلت در حفاظت از محیط زیست افزود: در بسیاری از موارد اسب‌ها از موتورسیکلت و اتومبیل بهتر عمل می‌کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه استفاده از اسب در حفاظت از محیط زیست به صورت پایلوت کشوری در سه استان کشور آغاز شده است تصریح کرد: آمادگی گسترش استفاده از اسب در کل کشور وجود دارد.

ابتکار با اشاره به اینکه مشکلات زیادی در کشور محیط زیست را تهدید می‌کند بیان کرد: گرد و غبار و مشکلات تاشی از ریزگردها، آتش سوزی و کمبود آب و مواردی از این دست مشکلاتی است که بر دوش سازمان حفاظت محیط زیست کشور سنگینی می‌کند.

وی با بیان برنامه‌های این سازمان برای انجام خدمات خود به بهترین نحو عنوان کرد: برنامه‌هایی مانند فعالیت‌های علمی، همکاری با دانشگاه‌ها و تشکل‌های زیست محیطی و همکاری با جوامع محلی، روستائیان و دامداران از اولویت‌های محیط زیست کشور است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ابراز امیدواری کرد تا با به‌کارگیری تجهیزات جدید و با مدیریت ریسک‌پذیر و برنامه ریزی ویژه مدیریتی، گام‌های مهمی در راستای حفاظت از محیط زیست برداشته شود.

 

 

نظر شما
ادامه