کد خبر: ۲۲۶۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

صنعت مرغداری نیوزلند نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک نخواهد داشت

رئیس اتحادیۀ دامپزشکی نیوزلند دکتر Merchant اظهار داشت: تا سال 2030 میلادی نیوزلند برای حفظ سلامت دام، نیازی به آنتی بیوتیک نخواهد داشت.

در حدود 70 درصد از بیماریهای انسانی شامل مننژیت، سیاه زخم، سالمونلوز بیماریهایی است که از حیوان به انسان منتقل می شود.

دکتر Merchant اذعان داشت: با افزایش شدید مقاومت بدن در مقابل آنتی بیوتیک ها، می خواهیم حیوانات و حتی فراتر از آن یعنی انسان ها نیز وارد دورۀ سلامت "بدون آنتی بیوتیک" گردند. مسلماً این امر مسئولیت بزرگی است که مستلزم تعهدی از سوی دامپزشکی و کار گروهی با بخش های علمی، پزشکی، دولتی و سایر صنایع مربوطه است. با توجه به ممنوعیت گسترده تر استفاده از آنتی بیوتیک در آینده، رسیدن به این هدف حیاتی است و با توجه به اینکه پیش از این نیز نیوزلند مصرف آنتی بیوتیک پایینی داشته، رسیدن به این هدف سخت نیست. از جمله :

-           مصرف آنتی بیوتیک در صنعت شیلات و پرورش ماهی صفر است

-           نیوزلند سومین کشور کم مصرف در زمینۀ استفاده از آنتی بیوتیک در پرورش حیوان است

-           افزایش تمرکز بر روی سلامت و رفاه حیوان

-           سیستم مدیریت فارم های دام نیوزلند بر پایۀ علف است

با همکاری صنایع مربوطه برای آزمایش و توسعۀ جایگزین های ضروری، دامپزشکان با استفادۀ مسئولانه و متعهدانه از آنتی بیوتیک های موجود، برای مدیریت آنتی باکتریال آماده می گردند.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
0
0
مگه میشه؟ مگه داریم؟!
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
0
0
کی میگه مگه میشه!!! اصلا همین کشور خودمون ببین با همین سرعت کاهش موارد بیماری، 57% سال گذشته و 28 % امسال انشالله تا یکی دو سال دیگه بیماری های عفونی اگه صفر نشد، 2030 که خیلی دوره
ناشناس
|
-
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
0
0
نه بابا ما آدم هامون هنوز برامون معزل هستن چه برسه به دامها. طرف میره دکتر میگه دکترجون یه دارو بده خوب شم اگه دکتر خوبی باشه و دارم ننویسه یا کمتر بنویسه ،بیمار فکر میکنه مورد تمسخر دکتر قرار گرفته یا دکتره نادونه، حالا اگه شروع کنه به هفت قلم آنتی بیوتیک نوشتن براش، بیمار فکر میکنه ؛دکتره آخره دکتریه و میره تعریفشو همه جا میکنه
نظر شما
ادامه