کد خبر: ۲۱۵۰۷

نگهداری 157 حیوان در باغ وحش «کاسیت» خرم‌آباد

مدیر باغ وحش کاسیت خرمآباد با اشاره به نگهداری 157 حیوان در این باغ وحش گفت: آمادگی مبادله حیوان با سایر باغ وحشهای دارای صلاحیت را داریم.

«محمدرضا نیکوسرشت» در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ لرستان،خاطرنشان کرد: باغ وحش تحقیقاتی گردشگری کاسیت خرمآباد، 157 حیوان از 27 گونه جانوری را دارد. عمده این حیوانات از نوع گوشتخوار و نشخوارکنندگان هستند.

وی تصریح کرد: به جز سه حیوان شتر، میمون و شیر بقیه حیوانات از نوع بومی منطقه هستند و ما حاضریم با باغ وحشهایی که صلاحیت لازم را دارند در مقابل گونههایی که مازاد داریم مبادله انجام دهیم.

نیکوسرشت با بیان این‌که مسئولان استان با باغ وحش همکاری خوبی دارند، ادامه داد: از نظر سلامت حیوانات این باغ وحش در وضعیت خوبی به سر می‏‎‎برند اما از نظر تغذیه بودجه کافی برای آنها نداریم.

مدیر باغ وحش کاسیت خرمآباد گفت: با دانشگاه لرستان قراردادی تنظیم کردیم و در زمینه درمان حیوانات زخمی که به این باغ وحش انتقال داده میشوند با ما همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به بازدید از این باغ وحش خاطرنشان کرد: روزانه 200 نفر از این باغ وحش دیدن میکنند که اگربه باغ وحش توجه بیشتری شود، میتواند درآمدزایی خوبی داشته باشد. افرادی که به خرمآباد میآیند نخستین جایی که دیدن میکنند بام شهر و باغ وحش آن است.

 

 

نظر شما
ادامه