کد خبر: ۱۴۴۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - یک دامپزشک و مدرس دانشگاه گفت: در حال پیگیری هستیم تا سازمان دامپزشکی از وزارت جهاد کشاورزی خارج شود و یا زیرمجموعه وزارت بهداشت قرار گیرد یا مستقل فعالیت کند.
دکتر محمد لطفی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: به تصور عده ای سازمان دامپزشکی به دلیل ایفای نقش در کنار تولید به وزارت جهاد کشاورزی نزدیک‌تر است، اما واقعیت آن است که در حال حاضر این سازمان به ماموریت  و ماهیت وزارت بهداشت نزدیکی بیشتری دارد، از این‌رو در حال پیگیری هستیم که سازمان دامپزشکی کشور از وزارت جهاد کشاورزی خارج شود و در زیرمجموعه وزارت بهداشت و یا مستقل فعالیت کند.

وی ادامه داد: طرحی هم در کمیسیون بهداشت و اجتماعی مجلس توسط نمایندگان و دامپزشکان در حال بررسی است و پیش‌نویس طرحی در این خصوص هم آماده شده است.

وضعیت ناپایدار اشتغال دامپزشکی

لطفی زاده افزایش بی‌رویه تعداد دانشکده‌های دامپزشکی در ایران که بیش از 20 دانشکده دولتی به غیر از موسسه‌های آزاد است را از دیگر مشکلات حوزه دامپزشکی کشور برشمرد و گفت: بازار اشتغال دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی همچون کارشناسان علوم آزمایشگاهی دامپزشکی بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است و وضعیت اشتغال ناپایداری وجود دارد.

این دامپزشک و مدرس دانشگاه در ادامه اظهار داشت: دامپزشکان در مراکزی مثل پژوهشکده رویان در حال تحقیق‌های نوین از جمله سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری، در مراکز پرورش دام مشغول تامین سلامت دام، در نیروهای مسلح و بخصوص ارتش مسوول بهداشت، ‌در موسسات تحقیقاتی همچون واکسن‌سازی رازی و انستیتو پاستور مشغول تحقیق و مدیریت تولید واکسن و مواد بیولوژیک، و در سایر بخش‌ها مسوول تامین بهداشت مواد غذایی و در ادارات دولتی نیز مسوول نظارت حاکمیتی در بخش دامپزشکی هستند.

لطفی‌زاده ادامه داد: در بخش خصوصی نیز دامپزشکان با تاسیس مطب یا آزمایشگاه تشخیص طبی یا داروخانه مشغول طبابت یا فعالیت هستند.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
0
0
دامپزشک و مدرس دانشگاه!!!!!اوه اوه!!! تو هیچی نیستی! داری خودتو خوب بروز میدی
دکتر زائری
|
-
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
0
0
سلام
خسته نباشید جدا شدن دامپزشکی از جهاد کشاورزی وزیر مجموعه وزارت بهداشت شدن در واقع از چاله در میاییم وداخل چاه میافتیم
در وزارت بهداشت این حداقل اعتبار نیز بر باد میرود باید فکر اساسی کرد ودنبال سازمان دامپزشکی مستقل زیزر نظر ریاست جمهوری بود.
نظر شما
ادامه