کد خبر: ۱۲۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  یک متخصص تغذیه گفت: شیر سویا از نظر خواص به شیر معمولی شبیه است ولی در مقدار کلسیم و پروتئین با شیر معمولی متفاوت است و برای کسانی که معده آن‌ها تحمل شیر معمولی را ندارد، می‌توانند از شیر سویا استفاده کنند.

دکتر مسعود کیمیاگر افزود: سویا دارای پروتئین زیاد، اسیدهای آمینه ضروری، کلسیم، آهن و فیبر است.
وی گفت: دانه سویا برای سلامت قلب، کاهش بیماری‌های قلب و عروق، سلامت استخوان‌ها، جلوگیری از سرطان، کاهش عوارض یائسگی می‌تواند مفید باشد و به عنوان یک ماده غذایی مفید در رژیم غذایی هر فردی لازم است.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: دانه سویا موجب پایین آوردن کلسترول بد (LDL ) و کاهش تری گلیسیرید خون و در نتیجه باعث کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.
کیمیاگر افزود: دانه سویا دارای فیبر است که مصرف آن موجب کاهش کلسترول و تری گلیسیریدها می‌شود. فیبر از سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند.به همین علت از دانه سویا برای پیشگیری از یبوست استفاده می‌شود. دانه سویا به دلیل داشتن آنتی اکسیدان برای سلامت قلب و عروق مفید است.
وی افزود: شیر سویا از نظر خواص به شیر معمولی شبیه است ولی در مقدار کلسیم و پروتئین با شیر معمولی متفاوت است و کسانی که معده آن‌ها تحمل شیر معمولی را ندارد، می‌توانند از شیر سویا استفاده کنند.
کیمیاگر گفت: شیر سویا حاوی ایزوفلاون‌ها است که برای زنان قبل از سن یائسگی و بعد از آن مفید است، البته شیر دام به نیاز انسان نزدیک تر است ولی شیر سویا به عنوان جایگزین شیر دام می‌تواند، مفید باشد.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: 100 گرم دانه سویا حاوی 36 درصد پروتئین، 19درصد چربی و 16 گرم فیبر است. 100 گرم دانه سویا همچنین حاوی 240 میلی‌گرم کلسیم، 370 میلی گرم اسید فولیک و 1730 میلی‌گرم پتاسیم است.

 

توضیح حکیم مهر : بازدیدکنندگان محترم نشریه نیک می‌دانند که در این خبر منظور از شباهت شیر گاو با شیر سویا تکیه بر خواص شیرسویا بوده وگرنه شیر سویا گرچه به نام شیر هم نامیده شده اما اصلاً ارتباطی با شیر ندارد و جزو نوشیدنی‌‎های غیرلبنی طبقه بندی می‎شود.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آرش
|
-
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۱
0
0
تنها موجودی که در طبیعت بعد از دوران نوزادی شیر مصرف می کند انسان است.
سوال من از کسانی که اعتقاد دارند بدن انسان مادام به شیر نیاز دارد این است که اگر بدن ما به شیر نیاز دارد چرا شیر مادر بعد از دوران نوزادی کودک خشک می شود؟

دکتر بسکی در یک سمینار می‌گفت شما بهتر می‌دانید یا خدا؟
اگر قرار بود تا آخر عمر از شیر استفاده کنیم پس خداوند باید شیر مادر را تا 70 سالگی نگاه می‌داشت.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
0
0
به این آیه توجه کنید : «و إنّ لکم فى الأنعام لعبرة نسقیکم مما فى بطونها و لکم فیها منافع کثیرة و منها تأکلون»

«و براى شما در چارپایان [درس] عبرتى است: از شیرى که در شکمهاى آنهاست به شما مى نوشانیم و در آنها براى شما سودهاى فراوان است و از آنها مى خورید.»

آیه به روشنى نشانگر آن است که شیر از نعمتهاى الهى است که از سر لطف در اختیار بشر نهاده و از بشر متقابلاً خواسته است که اولاً از پیچیدگیها و قوانین شگفت انگیزى که در پرتو آنها آب و علوفه به این مایع زلال، گوارا و لذیذ تبدیل مى شود تأمل کند و ثانیاً همواره نعمتهاى الهى را شکر گوید و لحظه اى از یادکرد این نعمتها غفلت نورزد. از این رو خداوند در سوره یاسین پس از اشاره به نعمتهاى چارپایان با لحنى خاص مى فرماید: «افلا یشکرون؟»؛ «آیا شکرگذار نخواهند بود؟». این شکر عملاً سبب خواهد شد که انسان از ارزش شیر غفلت نورزد و در بهره بردارى بیشتر و بهتر از آن بکوشد.

اگر مادران بیشتر از دو سال قادر به شیردهی نیستند بخاطر سلامتی و توان خود مادر است که این نیز یکی حکمتهای خداوند می باشد یعنی جایگزینی شیر حیوانات بجای شیر مادر
نظر شما
ادامه