کد خبر: ۱۲۲۸۴
حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: داروهای غیر مجاز و بدون نسخه نباید مصرف شود اما برای کنترل داروهای دامی از واردات و تولید تا مصرف، سامانه یکپارچه دارویی راه‌اندازی شده که از سال آینده رسما آغاز به کار می‌کند.
دکتر سید محسن دستور اظهار کرد: در راستای ارائه محصول سالم، سازمان دامپزشکی تلاش می‌کند دارو به صورت مجاز تهیه و استفاده شود لذا توصیه می‌شود تولید‌کنندگان در حد مجاز از داروها استفاده کنند.
وی افزود: مصرف‌کنندگان باید مبانی و اصول استفاده از دارو و تجویزکنندگان باید اصول نسخه‌نویسی آن را رعایت کنند چراکه اگر روش استفاده از دارو‌ها درست باشد تا حدود بسیاری اثر‌پذیری آن‌ بیشتر می‌شود.
دستور با بیان این‌که داروهای غیرمجاز نمی‌تواند تضمینی برای پاسخ‌های درمانی مصرف‌کنندگان باشد، گفت: داروهای غیر مجاز اطمینانی برای مصرف‌کنندگان ایجاد نمی‌کند بنابراین توصیه می‌شود تولید‌کنندگان از مصرف داروهای غیرمجاز و بدون نسخه پرهیز کنند.
راه‌اندازی آزمایشی سامانه یکپارچه دارویی
رییس سازمان دامپزشکی درباره‌ی اقدامات انجام شده برای نظارت یکپارچه مصرف داروهای دامی، گفت: اخیرا سامانه یکپارچه دارویی راه‌اندازی شده که به صورت آزمایشی در اسفند‌ ماه مورد استفاده قرار گرفت و از ابتدای سال آینده به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.
دستور با بیان این‌که از طریق این سامانه تمامی مراحل واردات تا مصرف داروهای دامی قابل رد‌یابی است، عنوان کرد: در صورت مشاهده قاچاق و عرضه‌ی داروهای غیرمجاز دامی متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده و با آنها برخورد می‌شود.
نظر شما
ادامه