کد خبر: ۱۲۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی در سفر به مشهد مقدس ضمن دیدار با رئیس شبکه دامپزشکی مشهد مقدس ، تعدادی از مدیران بانکهای عامل استان خراسان رضوی و برخی تولیدکنندگان دام و طیور و اعضای سازمان نظام دامپزشکی گفت: توان بخش غیردولتی در جای خود بسیار بالا است و برای اعتباربخشی نیاز نیست نظام دامپزشکی دولتی معرفی شود...

حکیم مهر -  گزارش سفر رئیس مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی به مشهد مقدس

 

رئیس مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی کشور :

 

-          برخی قصد دارند نظام دامپزشکی را دولتی جلوه دهند

-          تقسیم فعالیتهای مرکز به چهار قطب جغرافیایی

-          سفرهای استانی در دستور کار مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی

-     برآیند حرکت سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی در تدوین و اجرای آئین نامه نظارت بهداشتی مثبت بوده / تدبیر بیشتری برای جلوگیری از سوء استفاده ها نیاز است

-          مسئولین به قراردادهای صوری واکنش نشان دهند

-          شخصیت اداری و وجهه شبکه دامپزشکی مشهد قابل تقدیر است

-          نگرانی عمده امروز مسئله اشتغال دامپزشکان جوان است

 

مشاور سیاستگذاری مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی کشور :

 

-          صنعت طیور بزرگترین صنعت کشور بعد از نفت است

-          حفظ سرمایه عظیم دام و طیور کشور در گرو فعالیت دامپزشکان است

 

حکیم مهر -  رئیس مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی کشور در گفتگو با تعدادی از مدیران دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت : متأسفانه علیرغم فعالیتهای تبلیغاتی صورت گرفته در سالهای اخیر برخی قصد دارند سازمان نظام دامپزشکی را دولتی معرفی نمایند و از این طریق اعتبار مضاعفی کسب کنند.

دکتر محمد لطفی‌زاده در سفر به مشهد مقدس ضمن دیدار با رئیس شبکه دامپزشکی مشهد مقدس ، تعدادی از مدیران بانکهای عامل استان خراسان رضوی و برخی تولیدکنندگان دام و طیور و اعضای سازمان نظام دامپزشکی افزود : توان بخش غیردولتی در جای خود بسیار بالا است و برای اعتباربخشی نیاز نیست نظام دامپزشکی دولتی معرفی شود.

وی درباره آئین نامه نظارت بهداشتی هم گفت : برآیند حرکت سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی برای تدوین و اجرای این آئین نامه مثبت بوده اما باید با تدبیر بیشتر جلوی برخی سوء استفاده ها گرفته شود.

دکتر لطفی‌زاده با ذکر مثالهایی از انعکاس نحوه اجرای آئین نامه نظارت بهداشتی به مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی گفت : قراردادهای صوری آفتی است که باید حتماً واکنش مناسب نسبت به آن بعمل آید و نهادهای ذیربط با قدرت به حمایت از مسئولین فنی پرداخته و زمینه را برای اعتماد آنان در انعکاس اینگونه سوء استفاده ها فراهم آورند.

رئیس مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی کشور در این سفر که با همراهی مشاور سیاستگذاری مرکز انجام شد در دیدار با دکتر ابراهیمی رئیس شبکه دامپزشکی مشهد هم ضمن آگاهی از روند اجرای آئین نامه نظارت بهداشتی از نظم موجود در شبکه دامپزشکی و شخصیت بالایی که در بازدید از این شبکه به چشم می‌آمد تقدیر نمود.

دکتر لطفی‌زاده همچنین در دیدار با تعدادی از اعضای سازمان نظام دامپزشکی و شرکت های فعال و بزرگ بخش خصوصی در زمینه توزیع واکسن و دارو و ممیزی در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

رئیس مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی کشور با حضور در دو واحد دامداری و مرغداری تخمگذار استان خراسان رضوی از نزدیک در جریان مشکلات تولیدکنندگان دام و طیور قرار گرفت.

وی پس از این دیدار در گفتگو با برخی اعضای سازمان نظام دامپزشکی اشتغال را نگرانی عمده دامپزشکان جوان دانست و گفت : جای تأسف است که دامپزشکان زیادی باید برای حقوق ماهانه بسیار ناچیز به دنبال کار بگردند و افرادی نظیر برخی فوتبالیست ها با سطح تحصیلات پایین تر براحتی میلیونها تومان در ماه از بودجه عمومی کشور حقوق می‌گیرند.

در پایان این دیدارها هم در جلسه شورای سیاستگذاری مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی که جهت بررسی سیاستهای سال آینده برگزار شد، به پیشنهاد دکتر احمد مجیدی مشاور سیاستگذاری مرکز مقرر گردید از این پس سفر به استانها در دستور کار مرکز جهت آشنایی با مشکلات و معضلات دامپزشکان و تولیدکنندگان قرار گیرد.

دکتر لطفی زاده هم در پایان این سفر از تقسیم فعالیتهای مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی کشور به چهار قطب خبر داد و افزود : به زودی نمایندگانی در چهار قطب جغرافیایی کشور خواهیم داشت تا با استفاده از تجارب و آگاهی آنان به مناطق تحت نظرشان با سرعت بیشتری در جریان مطالبات دامپزشکان و همکاران عزیزمان قرار گیریم.

گفتی است دکتر احمد مجیدی مشاور سیاستگذاری مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی هم در حاشیه دیدار با تعدادی از مدیران بانک های عامل استان خراسان رضوی به گردش مالی سنگین صنعت طیور و سرمایه عظیم آن پس از نفت اشاره کرد و حفظ این سرمایه عظیم ملی را در گرو فعالیت دامپزشکان دانست.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آشنا
|
-
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۱
0
0
واقعا دامپزشکی بچه بازی شده! البته این هم به خاطر این است که پدر و مادر ندارد! من که نفهمیدم یک بچه که هیچ کجا حاضر نیست با اون کار کنه! میره برای خودش یک مرکز قلابی درست می کنه با یک نفر عضو و یک نفر هم مشاور میگیره ! واقعا دلم برای خودم می سوزه که چه عمری تلف کردم و الان زندگی روزمره من باید به دست یک بچه به سخره گرفته بشه؟!
یاد آن حکایت افتادم که یک فقیری! یک خربزه خرید و در زیر سایه درخت نشست ابتدا نصف خربزه را خرد با خودش گفت بگذار بگویند که یک پادشاهی از اینجا گذر کرده و این نصفه را رها کرده . بعد نیمی دیگر را خورد و باز گفت حتما خواهند گفت که همراهی هم داشته . سپس پوست آن را هم خورد و گفت حتما خواهند گفت که استر هم داشته!!! واقعا که ... خدا به داد این دامپزشکی برس!!!
حکیم مهر
|
-
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۴
0
0
پاسخ به آقا یا خانم آشنا :
در صورتی که تمایل دارید از فهرست فعالیتهای مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی مطلع شوید نگاهی به قسمت های مختلف این سایت بیندازید. ضمناً این مرکز به زعم شما قلابی نیست و کاملاً هویت آن مشخص است. مزید استحضارتان بعرض می رسد که این مرکز یک شورای سیاستگذاری دارد و فعالیتهای آن کاملاً منطبق بر مصوبات شورا است.
نظر شما
ادامه