کد خبر: ۱۱۹۳۵

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کرج، گلستان، کرمانشاه و اردبیل

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرج خبر داد:
اجرای طرح بازدید مشترک از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان کرج


در جهت تأمین هرچه بیشتر بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی طرح بازدید مشترک از واحد های عرضه فرآورده های خام دامی از ابتدای دیماه سال جاری در شهرستان کرج به اجرا در آمد.
در این طرح که تا پایان سال 1391 ادامه خواهد داشت تعداد سه اکیپ شامل کارشناسان فرمانداری، تعزیرات حکومتی و بهداشت به همراه دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی بازدید بعمل خواهند آورد.

------------------------

 

تحت نظارت اداره کل دامپزشکی گلستان صورت پذیرفت
خروج اولین محموله گوشت مرغ منجمد از استان گلستان به کشور افغانستان


معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان گلستان خبر داد: اولین محموله گوشت منجمد از استان گلستان تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی به کشور افغانستان صادر گردید.
 دکتر بایرام گلدی پوری معاون فنی دامپزشکی گفت: در راستای سیاستهای اقتصادی دولت خدمتگذار مبنی بر افزایش صادرات غیر نفتی و به منظور حمایت از تولیدکنندگان ،اداره کل دامپزشکی استان اقدام به صدور گواهی حمل صادرات گوشت مرغ منجمد نموده است ،وی همچنین حجم صادرات صورت گرفته را در بخش اول 22 تن اعلام کرد که این تنها بخشی از برنامه صادراتی آتی محسوب می شود. معاون فنی دامپزشکی استان با اعلام این خبر گفت: صادرات در زمینه های مختلف تولیدی در صنعت دام و طیور می تواند سهم قابل توجهی در بالا بردن درصد صادرات غیر نفتی را در استان گلستان به خود اختصاص دهد، که در این بین دامپزشکی استان با نظارتهای بهداشتی و فراهم نمودن زمینه های لازم از نظر تطابق کیفیت و سلامت محصولات تولیدی با استانداردهای موجود نقش خود را در این بخش از صادرات بیش از پیش نمایان سازد.
وی  در پایان گفت: بدیهی است اداره کل دامپزشکی استان با اعمال نظارتها و پایشهای مستمر بر فعالیت واحدهای تولیدی و کشتارگاهی که منجر به کاهش تلفات و بیماریهای طیور در استان گردیده است و نیز از طرفی موجبات ارتقاء شاخصهای بهداشتی تولید گوشت مرغ را فراهم آورده است ، نقش اساسی در کسب این افتخار برای استان گلستان ایفا نموده است.

 

--------------------------

 

همزمان با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه مبارک فجر
 واکسیناسیون حدود 450000 راس دام سبک و سنگین عشایری در مرحله دوم عملیات مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی


بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و بشدت واگیردار می باشد.که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت ، تولید دام و فرآورده های دامی محسوب می گردد همچنین این بیماری سبب کاهش شدید تولید دام شده و نقش اساسی در تجارت دام و فرآورده های خام دامی دارد.
رییس اداره مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : "تقریباَ تمامی دام های زوج سم نظیر گاو ، گوساله ،گوسفند و بز مورد هدف ویروس عامل بیماری قرار می گیرند.
 دکتر یارویسی ادامه داد : در راستای پیشگیری از بیماری یادشده در دام های عشایری و خدمات رسانی هر چه بیشتر به این قشر تلاشگر اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه علاوه  بر مایه کوبی دام های عشایر درون کوچ ، به منظور پوشش کامل دام های عشایری خارج از استان مستقر در استان های خوزستان ، ایلام و لرستان به تعداد تقریبی 450000 راس دام سبک و سنگین در قالب مرحله دوم عملیات مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی اقدام که دراین راستا در تاریخ  12/11/91 ،  6 اکیپ مایه کوب به مناطق پیش گفته اعزام شدند.

 

----------------------------

 

در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان با فرماندار اردبیل در دهه مبارک فجر :
بر ضرورت خدمات دامپزشکی در منطقه تأکید گردید


در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان با فرماندار اردبیل در دهه مبارک فجر که در محل فرمانداری انجام شد مشترکاً بر ضرورت خدمات دامپزشکی در منطقه تأکید گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ؛ فرماندار اردبیل در این دیدار فعالیت های دامپزشکی را با توجه به ارتباط مستقیم با سلامت عمومی جامعه بسیار حائز اهمیت دانست و انجام خدمات رایگان دامپزشکی در این ایام مبارک را فرصت مناسبی جهت تبیین عملکردها و دستاوردهای دامپزشکی در منطقه عنوان کرد.
کاظم دبیر با اشاره به اینکه استان اردبیل یکی از مهمترین استانهای کشور در زمینه تولید محصولات دامی به شمار می رود و پتانسیل دام در استان مناسب و ایده آل است خواستار توسعه خدمات دامپزشکی در مناطق روستایی و عشایری شد.
فرماندار اردبیل در خصوص بازدید از عملیات اجرای طرحهای واکسیناسیون بر علیه بیماریهای مختلف دامی در منطقه در فرصت مناسب و نیز تخصیص اعتبارات به دامپزشکی در حد توان قول مساعد داد.
مدیر کل دامپزشکی استان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دامپزشکی در منطقه به نقش دامپزشکی در ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و اقتصاد ملی اشاره کرد و خواستار توجه جدی مسئولان به حوزه دامپزشکی شد.
دکتر صادق صالحی همچنین از فرماندار جهت بازدید از حوزه های کاری دامپزشکی دعوت بعمل آورد.

نفر وسط : دکتر صادق صالحی

 

 

نظر شما
ادامه