کد خبر: ۱۱۹۲۷

حکیم مهر - مقامات وزارت دادگستری انگلیس روز شنبه پیدا شدن گوشت خوک در غذای زندانیان مسلمان در برخی از زندان های این کشور را تایید کردند.

یک سخنگوی وزات دادگستری گفت: نتایج آزمایش های انجام شده بر روی غذاهای حلال عرضه شده در برخی از زندان ها، وجود ˈدی ان ایˈ خوک را در آنها نشان داده است.

وی با ابراز تاسف از این مساله افزود: وزارت دادگستری و ˈآژانس استانداردهای مواد غذاییˈ درباره این حادثه تحقیق می کنند و تاکنون قرارداد یکی از شرکت هایی که مظنون به عرضه گوشت خوک بوده، لغو شده است.

وی اظهارداشت: ما در پی کشف آثار گوشت خوک در برخی مواد غذایی حلال، به همه زندان ها هشدارهای لازم را داده ایم.

هفته گذشته نیز گزارش های متعددی از پیدا شدن آثار گوشت اسب در همبرگرهای گاوی عرضه شده در برخی از فروشگاه ها و رستوران های زنجیره ای انگلیس و جمهوری ایرلند منتشر شد و جنجال بزرگی را به پا کرد.

فروشگاه های معروفی چون ˈتسکوˈ، ˈآیسلندˈ، ˈکواپریتوˈ و ˈالدیˈ قراردادهای خود را با دو شرکت بزرگ مواد غذایی که مظنون به عرضه همبرگرهای آلوده به گوشت اسب هستند، قطع کرده اند و یک کمیته پارلمانی نیز در این باره تحقیق می کند.

رستوران زنجیره ای ˈبرگر کینگˈ نیز با تاخیر نسبت به دیگران، روز گذشته پیدا شدن آثار گوشت اسب در همبرگرهای خود را تایید کرد و ضمن عذرخواهی از مشتریانش اعلام نمود که دیگر از شرکت تولید مواد غذایی ˈسیلورکرستˈ ایرلند، خرید نخواهد کرد.

 

نظر شما
ادامه