کد خبر: ۱۱۱۱۰

حکیم مهر - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان کرمانشاه گفت: توجه به بیماری های واگیر و مشترک انسان و حیوان امری ضروری است و در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری پاوه دکتر محمدرضا نیکبخت در نشست با فرماندار و مسئولان بهداشت و درمان پاوه با بیان این مطلب اظهار داشت: غربالگری و بیماریابی و پیگیری علاج بیماری ها و جلوگیری از تسری بیماری های خطرناکی مثل سل و تب مالت می بایست با جدیت پیگیری شود و اگر شبکه بهداشت و درمان شهرستانی تجربه موفقی دارد، با هماهنگی معاونت های بهداشت و درمان آن را به شبکه های دیگر منتقل، تا نظام سلامت در استان ارتقا یابد.
وی اظهار کرد: ما برای تامین و ارتقا سلامت وظایف خطیری بر عهده داریم و این وظایف در شهرهای مرزی مثل پاوه مضاعف می شود و بایستی به دلیل ارتباطات مردم با کشور همسایه و به منظور کنترل اوضاع و جلوگیری از شیوع بیماری های واگیر مراقبت های ویژه مرزی تقویت شود.
وی، عملکرد شبکه بهداشت و درمان پاوه را مثبت ارزیابی کرد و بر توجه بیشتر به مشکلات آن با توجه به مرزی بودن این شهرستان تاکید کرد.
فرماندار پاوه نیز نوع نگاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به امر سلامت را بسیار موثر دانست و اظهار داشت: برگزاری جلسات مشترک مدیران استانی با مسئولان ادارات شهرستانی و بررسی مشکلات، کمبودها و مشاهده نقاط ضعف و قوت آنها می تواند برطرف کننده بسیاری از کاستی ها باشد.
"حسین خدرویسی" افزود: اقدام های دانشگاه علوم پزشکی در بخش سلامت تاکنون در سطح استان مطلولب بوده و مسوولان شهرستان از عملکرد مدیریت و مجموعه دانشگاه راضی هستند ولی تلاش برای ارتقا بیشتر وضعیت موجود می تواند درصد سلامت را بیشتر بالا ببرد.
فرماندار پاوه با بیان اینکه در این شهرستان جایگاه کارگروه سلامت و امنیت غذایی مهم و بالاست، افزود: معتقدیم که باید تامین سلامت در اولویت امور باشد به همین دلیل برگزاری بموقع جلسات این کارگروه نتایج خوبی هم داشته است.
در این نشست دکتر "فاروق سلیمی" سرپرست شبکه بهداشت و درمان پاوه نیز با ارایه گزارشی از عملکرد این شبکه در بخشهای مختلف بهداشتی و درمانی موفقیت های به دست آمده را مرهون حمایتهای دانشگاه علوم پزشکی و همراهی و حمایت فرماندار و مسئولان شهرستان در کنار تلاش کارکنان شبکه بهداشت عنوان کرد.
قبل از برگزاری این نشست تیم های بهداشتی، درمانی و آزمایشگاهی استان کرمانشاه بخش های مختلف شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه را مورد بازدید قرار دادند.

 

نظر شما
ادامه