کد خبر: ۱۰۵۱

حکیم مهر -  صدور تائیدیه بهداشتی کلیه خودروهای حمل دام و طیور زنده، جوجه یکروزه و خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی توسط شرکت های ممیزی در مشهد آغاز شد.


رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: بر اساس ماده 94 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، از این پس، پایش بهداشتی کلیه خودروهای مذکور توسط شرکت های ممیزی و دارای پروانه از این اداره کل انجام و در صورت احراز شرایط لازم نسبت به ارائه تائیدیه بهداشتی ارائه می گردد.
دکتر جعفر عطارباشی اظهار داشت: در ادامه اجرای این قانون، علاوه بر خودروهای یادشده، کلیه واحدهای موضوع آئین نامه، شامل؛ واحدهای پرورش دام، واحدهای قصابی، مرغ و ماهی فروشی، عرضه شیر و عسل و ... و همچنین واحدهای نگهداری فرآورده های خام دامی از قبیل آشپزخانه ها، رستوران‌ها موظف به اخذ تائیدیه بهداشتی از این شرکت‌ها هستند و شرکت‌های ممیزی بر اساس درخواست صاحبان واحدها نسبت به بازدید و ممیزی بهداشتی و اعلام نواقص به متقاضی مبادرت نموده و در صورت لزوم با بازدیدهای مکرر و حصول اطمینان از تطبیق وضعیت واحدها با معیارهای بهداشتی دامپزشکی، تائیدیه بهداشتی را صادر می‌نمایند.
وی این اقدام را گامی در جهت ارتقای بهداشت عمومی و رعایت حقوق مصرف کننده برای انتخاب محل تهیه فرآورده های خام دامی و در راستای تامین امنیت غذایی و سلامت شهروندان دانسته و افزود: در صورت عدم رفع نواقص اعلام شده از سوی شرکت های ممیزی، با واحدهای خاطی برخورد قانونی شده و اداره کل دامپزشکی استان مبادرت به تعطیلی واحد یادشده خواهد کرد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان خاطرنشان ساخت: واحدهایی که موفق به دریافت این تائیدیه گردند مجاز خواهند بود نسبت به درج عبارت «دارای تائیدیه بهداشتی دامپزشکی» در تابلوی واحد خود اقدام نمایند و واحدهای یادشده ضمن نصب این گواهی در محل دید عموم، به عنوان اماکن مورد تائید دامپزشکی به مردم معرفی خواهند شد.

 

 

نظر شما
ادامه