کد خبر: ۱۰۳۰۵

حکیم مهر - مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: ساختمان کشتارگاه ریگان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما به علت عدم انتقال خط آب و برق این طرح رها شده است که راه‌اندازی این کشتارگاه باید تسریع یابد.
حجت‌الله جعفری اظهار داشت: شهرستان ریگان با دارا بودن بیش از 250 هزار رأس دام سبک، 11 هزار رأس گاو و بیش از 2 هزار و 500 نفر شتر یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های شرق استان کرمان در بخش دامپروری است.

وی بیان داشت: همچنین موقعیت استراتژیک شهرستان ریگان اهمیت این منطقه در زمینه دامپروری را برجسته‌تر می‌کند.

جعفری افزود: تاکنون کشتارگاه دام در این شهرستان راه‌اندازی نشده و وجود کشتارگاه برای تضمین و تأمین گوشت بهداشتی مورد نیاز همشهریان ضروری است.

وی عنوان کرد: بسیاری از بیماری‌های دامی و قابل انتقال بین انسان و دام از قبیل کیست هیداتید، سیستی سرکوس‌ها، فاسیولوز، سل، سارکوسیستوز و بیماری‌های تب‌دار و عفونی دام و لاشه‌های مبتلا به زردی در کشتارگاه‌ها و توسط بازرسی بهداشتی کشف می‌شود و همچنین ناظران شرعی در مورد ذبح اسلامی دام نظارت می‌کنند.

جعفری تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم که در زمینه تکمیل ساختمان کشتارگاه همکاری لازم را انجام دهند.

وی بیان داشت: در حال حاضر ساختمان کشتارگاه ریگان با مساحت 65 متر مربع 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به علت عدم انتقال خط آب و برق این طرح رها شده است.

جعفری ابراز داشت: با توجه به جمعیت بالای دام و بالا بودن میزان تقاضای همشهریان برای مصرف این فرآورده به صورت بهداشتی و موقعیت مهم شهرستان و تهدید مربوط به ورود دام غیر مجاز به شهرستان راه‌اندازی این طرح باید در اسرع وقت انجام شود.

وی گفت: در حال حاضر ذبح دام به صورت سنتی و در منازل مسکونی مردم انجام می‌شود که این امر از نظر بهداشتی و زیست‌محیطی تهدیدی جدی برای همشهریان تلقی می‌شود.

 

نظر شما
ادامه