کد خبر: ۷۸۰۵

حکیم مهر - دو کشتارگاه غیرمجاز دام در مشهد پلمپ شد.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد با اعلام این خبر گفت : در پی بازدید روزانه کارشناسان شبکه دامپزشکی مشهد و اطلاعات حاصله مبنی بر رفت و آمدهای مشکوک و جابجایی محموله های گوشت از دو خانه کشتار در منطقه شمال شرق شهر مشهد، این مکان ها شناسایی و پلمپ شدند.

دکتر مجید روحانی اظهار داشت : در این منازل افرادی اقدام به کشتار دام در شرایط کاملا غیر بهداشتی و غیرمجاز می کردند ضمن آنکه دام ها فاقد هویت بهداشتی از نظر سلامت بودند.

وی گفت : در یکی از این منازل مقادیر قابل توجهی پوست گوسفند و در منزل دیگر ابزار و تجهیزات کشتار دام کشف شد که پس از اخذ دستور قاضی تعزیرات حکومتی استان و نیابت قضایی این دو محل پلمپ شد و پرونده آن به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد افزود: کشتار دام خارج از کشتارگاه مجاز ، انسان را با خطر ابتلا به بیش از 800 نوع عامل بیماری مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو، سیاه زخم، تب مالت و مانند آن مواجه می کند.

وی از شهروندان خواست برای تهیه فرآورده های خام دامی به فروشگاه های مجاز مراجعه و از محصولات شناسنامه دار خریداری کنند.

روحانی در پایان گفت : در مورد گوشت گوسفند ، شناسنامه آن مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه است که پس از بازدید نهایی لاشه توسط دامپزشک درکشتارگاه مجاز برروی لاشه ها درج می شود.

 

نظر شما
ادامه