کد خبر: ۷۷۹۸۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با «دکتر علیرضا نجف‌پور» کاندیدای دامپزشک انتخابات مجلس:
«دکتر علیرضا نجف‌پور» افزود: یکی از نمایندگان گفته بود که دامپزشک چه نیازی به مطب دارد و باید به دامداری برود و طبابت کند. این مساله، نشانگر این است که بعضا دیدگاه خواص هم نسبت به ما دامپزشکان دیدگاه خوبی نیست ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «دکتر علیرضا نجفپور» متخصص جراحی دامپزشکی و دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه یکی از کاندیداهای دامپزشک دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است که معتقد است در مجلس 290 نماینده حضور دارند که اگر یک نفر از آنها دامپزشک باشد، مطمئنا در حیطه تخصصی خود می تواند بسیار موثر باشد.

از نظر او، ارتقای جایگاه دامپزشکان و صنعت دامپروری و کشاورزی از طریق ریلگذاری صحیح همکاران بخش خصوصی، مسئول فنی و هیات علمی میسر است: «یکی از ما دامپزشکان باید در مجلس که بالاترین مرجع قانونگذاری کشور است و تمام امورات در این قسمت به دو قوه مجریه و قضاییه انتقال پیدا میکند، حضور داشته باشد تا بتوانیم جایگاه خود را داشته باشیم.»

وی در گفت‌وگو با حکیم مهر، با بیان اینکه قوانین سازمان دامپزشکی برای آن زمان حتما خوب بوده است، تصریح میکند: «هر روز پیشرفتهایی در این حوزه در حال انجام است که بهروزآوری قوانین سازمان نظام دامپزشکی کشور یا مقررات دیگر دامپزشکی را الزامآور میکند.»

حکیم مهر: آقای دکتر، لطفا اشارهای به رزومه خود بفرمایید.

بنده در سال 67 و بلافاصله بعد از فارغالتحصیلی از مقطع دبیرستان، وارد دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه شدم و در سال 73 در مقطع عمومی تحصیلات خود را به پایان رساندم و از طریق جذب نیروهای متخصص، وارد دانشگاه شدم. دوره سربازی را در دانشگاه انجام دادم و در سال 76 در مقطع تخصص جراحی دامپزشکی وارد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران شدم. در سال 1383 فارغالتحصیل شده و استادیار شدم. در واقع بنده جزو اولین دانشجویانی بودم که توانستم از طریق آزمون سراسری که به صورت متمرکز در دانشگاه تهران برگزار شد، به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد، وارد دوره تخصص شوم؛ آن زمان کار سختی بود و مربیان دانشگاههای دولتی هم نمیتوانستند وارد رشته‌های جراحی شوند، اما من به کمک اساتید توانستم این دوره را بگذرانم. در سال 88 دانشیار شدم و هم اکنون دانشیار پایه 28 بخش جراحی و رادیولوژی دانشگاه هستم.

بیش از 85 مقاله معتبر داخلی و خارجی دارم، در کنفرانسهای متعدد داخلی و خارجی شرکت کردم و رئیس دانشگاه، معاون آموزشی و معاون پژوهشی دانشگاه بودم. همچنین مدتی به عنوان نماینده تامالاختیار وزارت علوم و مرکز آزمون در کنکورهای سراسری استان آذربایجان غربی به ویژه ارومیه فعالیت کردم و افتخار این را دارم که چندین سال معاون هیات عالی نظارت دانشگاههای چهار استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان باشم که تقریبا همان کارکرد مجلس شورای اسلامی در بعد نظارتی را دارد. در واقع ما بر عملکرد رؤسای واحدهای دانشگاهی این چهار استان، معاونین ایشان و فعالیتهای دانشگاه نظارت داشتیم. در نهایت به مدت نزدیک نه سال نایبرئیس شورای نظام دامپزشکی استان آذربایجان غربی و در خدمت جامعه دامپزشکی و دامداران منطقه بودم.

حکیم مهر: به نظر شما حضور یک دامپزشک در مجلس چقدر میتواند به ارتقای جایگاه دامپزشکان کمک کند؟

یکی از اقشار زحمتکش و واقعا باسواد و فرهیخته هر جامعه‌ای، دامپزشکان آن جامعه هستند و این مساله در کشور ما هم مستثنی نیست. علاقهمندان باید از نظر علمی و سطح هوشی در رده خیلی بالایی باشند که بتوانند در این رشته تحصیل کنند. ارتقای جایگاه دامپزشکان و صنعت دامپروری و کشاورزی که صنعت اساسی و مهم کشور ماست، از طریق ریلگذاری صحیح همکاران بخش خصوصی، مسئول فنی و هیات علمی میسر است. لذا یکی از ما دامپزشکان باید در مجلس که بالاترین مرجع قانونگذاری کشور است و تمام امورات در این قسمت به دو قوه مجریه و قضاییه انتقال پیدا میکند، حضور داشته باشد تا بتوانیم جایگاه خود را داشته باشیم. اگر من به تنهایی وارد مجلس شوم، نمیتوانم این کار را انجام دهم و لازم است که اتاق فکری در تمامی استانها داشته باشیم، چون فعالیت در مجلس در عین حال که به حوزه انتخابی فرد برمیگردد، اما نمایندگان برای کل کشور هم تصمیم میگیرند. لذا دامپزشکان حاضر در مجلس باید با هم یک فراکسیون هر چند کوچک تشکیل دهند تا با کمک همکاران در کل ایران، قوانین خوبی را در جهت پیشبرد اهداف نظام و به دنبال آن برای دامپزشکان تصویب کنند. امیدوارم به عنوان فرد کوچکی که بیش از 30 سال در فیلد دامپزشکی کار کرده، بتوانم مفید واقع شوم.

حکیم مهر: به بحث قانون اشاره کردید. به اعتقاد بسیاری از منتقدان، قانون سازمان دامپزشکی قدیمی است و حدود نیم قرن از تصویب آن میگذرد. آیا ورود یک دامپزشک به مجلس میتواند در بهروزآوری قانون موثر باشد؟

بله، مطمئنا همین است. در مجلس 290 نماینده حضور دارند که اگر یک نفر از آنها دامپزشک باشد، مطمئنا در حیطه تخصصی خود میتواند بسیار موثر باشد. قوانین سازمان دامپزشکی برای آن زمان حتما خوب بوده اما هر روز پیشرفتهایی در این حوزه در حال انجام است که بهروزآوری قوانین سازمان نظام دامپزشکی کشور یا مقررات دیگر دامپزشکی را الزامآور میکند. قوانین دیگری هم در حوزه آموزش عالی یا آموزش و پرورش وجود دارد که باید تغییر کند. متاسفانه سیستم آموزشی کشور نیز قدیمی بوده و جوابگو نیست و من فکر میکنم که این توانایی را داریم و به ویژه خود من با کمک همکاران این کار را انجام خواهیم داد که به نفع جامعه و ما دامپزشکان است.

حکیم مهر: آیا مباحثی مثل حق محرومیت از مطب یا ماده 19، قابلیت پیگیری و تصویب در مجلس شورای اسلامی را دارند؟

حتما همینطور است. قانون ماده 19 باید اجرایی شود و حق محرومیت از مطب، حق قانونی همکاران هیات علمی است که در دانشکدههای دامپزشکی، شهرداریها یا هر ادارهای کار میکنند. در این زمینه قانون وجود دارد اما ضعیف است و به آن شکل که باید، اجرا نمیشود. خاطرم هست زمانی که بنده دانشجوی دانشگاه تهران بودم، بحث حق محرومیت از مطب دامپزشکان در مجلس عنوان شد و یکی از نمایندگان گفته بود که دامپزشک چه نیازی به مطب دارد و باید به دامداری برود و طبابت کند. این مساله، نشانگر این است که بعضا دیدگاه خواص هم نسبت به ما دامپزشکان دیدگاه خوبی نیست. وقتی میگوییم حق محرومیت از مطب، منظور ما این نیست که حیوان و دام وارد مطب ما شوند. این حق مسلم ماست و یکی از برنامههای من که مفید هم خواهد بود، در مورد حق محرومیت از مطب، ماده 19 و سایر مواردی است که می تواند به نفع ما دامپزشکان باشد. هدف ما از ورود به مجلس این نیست که فقط منفعت خود را دنبال کنیم، بلکه منفعت جامعه را در نظر میگیریم که این منافع حتما به نفع جامعه بزرگ و فرهیخته دامپزشکی هم خواهد بود.

حکیم مهر: با این تفاسیر اگر به مجلس ورود کنید، مهمترین اولویت و برنامههای شما چیست؟

در ابتدا باید مباحث مربوط به استان خودم و به ویژه ارومیه را دنبال کنم. با توجه به تخصص بنده در حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش، ما باید یک سند تحول تکمیلی برای آموزش و پرورش و همینطور برای نظام اموزش عالی کشور تهیه کنیم. این مساله خیلی مهم است، کمااینکه هم برای دامپزشکان و هم برای پزشکان مفید خواهد بود. مورد دیگر این است که برنامههای بنده حتما درخصوص کشاورزی و دامپروری است، چون تخصص من در این حوزه است. لذا من در سه حوزه آموزش عالی، آموزش و پرورش و کشاورزی و دامپروری برنامه دارم. برنامههای من در حوزه صنعت، آن بخشی است که مربوط به کشاورزی و دامپروری است. درست است که حوزه حقوقی و قضایی در حیطه من نیست اما من میتوانم در زمینههایی که به نفع جامعه دامپروری، دامپزشکی و کشاورزی است، دخالت کنم. در هر حوزهای هم که من تخصص ندارم، از همکاران این بخش کمک فکری خواهم گرفت.

حکیم مهر: به عنوان حرف آخر...

از پایگاه خبری حکیم مهر که حرف دامپزشکان را به گوش جامعه میرساند، تشکر میکنم. امیدوارم که همه همکاران ما در حوزه دامپزشکی، دامپروری، کشاورزان، دامداران و مرغداران عزیز در روز 11 اسفند پای صندوقهای رای حضور پیدا کرده و نمایندهای را از میان جامعه دامپزشکی یا هر کسی را که صلاح میدانند که به نفع صنعت دامپزشکی و دامپروری است، انتخاب کنند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
9
7
استاد عزیز، بنده دانشجوی شما شده بودم، در مقام استادی عالی بودید، .......................
کیوان نوری
|
United States of America
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
8
6
امیدوارم موفق باشی دکتر عزیز
ما که در دوره دانشجویی از علم و اخلاق شما بهره بردیم و در خاطرمان ماندگار شدید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
7
5
ساغول نجف .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
8
7
سلام بر هم دانشگاهی عزیزم
ما که همشهری و همکار هستیم
ولی تا این لحظه هیچ خبری از کاندید شدن شما نداشتم.
حتی اطلاع رسانی در سطح همکاران هم نکرده اید
عیسی یزدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
7
7
با سلام و آرزوی موفقیت برای استاد عزیز و ارجمندم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
7
6
موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
5
6
جناب آقای دکتر ضمن سپاس از شجاعت صنفی و تعهد شغلی جنابعالی، ولی ادوار گذشته نشان می دهد دامپزشکی که در رزومه خود دامپزشک بودن خود را پنهان کند و سر از کمیسیون های دیگر مانند صنعت و معدن و ... در بیاورد، نمی تواند نماینده خوبی برای دامپزشکان باشد و حقوق آنان را استیفاء نماید.
لودریک یوخنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
9
2
درود و سلام بر استاد گرانقدر و سرباز همیشه گوش به فرمان رهبری ، ....دار خون شهیدان هشت سال دفاع مقدس و برادر بزرگوار اینجانب، وجود اساتید فرهیخته چون جنابعالی مایه مسرت و دلگرمی قشر زحمتکش عرصه ی علم و فناوری و امیدواری نخبگان علمی ،سیاسی ،اجتماعی و دینی و مذهبی اعم از برادران مسلمان شیعه ،سمی ،و برادران هموطن مسیحی و کلیمی و زرتشتی این کشور بوده و خواهد بود ،اخلاق بی‌نظیر و پاکدستی شما در زمان خدمت در دانشگاه و مسند ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و ریاست دانشکده دامپزشکی دانشجویان مقطع دکتری دامپزشکی در طول سال‌های گذشته مثال زدنی ست امیدوارم در سال‌های آتی همواره در عرصه ی سیاست و نمایندگی قشر عظیم کشاورزان ،باغداران ،زنبورداران ،دامپروران ،پرورش دهندگان زنبور عسل ،پرورش دهندگان ماهی و صنعت ابزی پروری ،دامپزشکان و علل خصوص مردم خوب و نجیب استان آذربایجان‌غربی و ارومیه مثمر ثمر تک تک آحاد جامعه قرار بگیرد آرزومندم در رقابت‌های انتخاباتی آتی به هدف غایی و اطاعت از امر رهبری به پیروزی نائل گردد و ما به عنوان جامعه ی تحصیل کرده و مظلوم واقع شده ی نظام مهندسی کشاورزی و دامپزشکان سراسر کشور از جمله خارج و داخل کشور میسر گردد .

یک هموطن مسیحی
داوطلب جمعیت هلال احمر
فعال محیط زیست
حامی حقوق حیوانات
موسس سازمان مردم نهاد فعالان محیط زیست
موسس گروه جهادی فعالان محیط زیست
بسیجیان وفادار
و
دانشجویان دانشگاه و دامپزشکی مقطع دکتری
میسر گردد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
عزیز گویا شما سایت خبری دامپزشکی رو با وبسایت پایگاه مقداد اشتباه گرفتی.
ناشناس
|
France
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
7
4
انشالله به خاطر دامپزشکی هم که شده رای بیاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
8
4
دکتر وقفچی از زنجان و طارم کاندید شدند سابقه یک دوره نمایندگی هم دارند عنایت فرمایید همراهی کنید
آتش نشان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
2
1
استاد ارجمند
جناب دکتر نجف پور
اطمینان دارم که برای اهدافتان تلاش خواهید کرد، ازطرفی
صداقت و اخلاق و تلاش جنابعالی مثال زدنی است، افتخار دارم که از دانش آموختگان جنابعالی هستم.
القاصی المهر
|
Germany
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
1
2
فراکسیون یعنی انشعاب از سرشاخه اصلی. آخه مورچه چی هست که کله پاچه داشته باشه؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
0
0
یعنی حتی در پیگیری مصوبات هم دنبال اونی هستن که خیرش به خودشون برسه
این مملکت دیکه جای زندگی نیست
نظر شما
ادامه