کد خبر: ۷۷۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای دستیابی به بازارهای هدف صادراتی برای ارسال تولیدات صنعت مرغداری کشور می بایست زنجیره این چرخه تولیدی را با پرداخت تسهیلات تکمیل و حمایت کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان شمالی، مراسم افتتاحیه با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، استاندار، فرماندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی و دیگر مسئولین استانی در شهرستان بجنورد انجام شد.

«دکتر مجتبی نوروزی»، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم افتتاحیه خط دوم تمام اتوماتیک کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان بجنورد اظهار کرد: در حال حاضر، در کشور امنیت غذایی موضوعی حیاتی است که البته جنگ کنونی و آینده دنیا نیز در زمینه غذا خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید از سرداران تولید حمایت شود، بیان کرد: در این جبهه، حوزه کشاورزی باید در خط مقدم حمایت ها قرار گیرد.

مشاور معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: از زمان رویداد انقلاب 57 تاکنون میزان تولید انواع محصولات کشاورزی در بخش های مختلف از 30 میلیون تن در سال به بیش از 120 میلیون تن درسال رسیده که البته اصلا کار ساده ای نبوده است.

دکتر نوروزی افزود: از میزان 120 میلیون تن انواع محصولات تولید کشاورزی در سال، به میزان 16 میلیون تن آن در زمینه محصولات دام، طیور، شیلات و زنبور عسل هستند.

وی در بخش دیگری از سخن خود با انتقاد از پراکنش واحدهای دامداری و مرغداری در سطح کشور عنوان کرد: جزیره ای بودن این واحدها مغایر با پدافند غیر عامل است.

نوروزی افزود: در حال حاضر 40 درصد از تولید گوشت طیور کشور فقط در سه استان انجام می شود و این در حالی است که تمامی استان ها باید نسبت به تکمیل زنجیره تولید صنعت مرغداری در مناطق خود ورود جدی داشته باشند همانطور که خراسان شمالی به این امر ورود کرده است.

نوروزی در خاتمه گفت: نیاز است که در صنعت مرغداری کشور پرداخت تسهیلات بر تکمیل زنجیره های تولید این صنعت انجام شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ج.م.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
0
4
کدام یک از کشتارگاههای مجهز شده به دستگاههای اتوماتیک به طور مداوم درحال استفاده میباشند؟
خط ۲ یک طرح ناپخته و زیر سازی نشده هست که فقط و فقط برخی کشتارگاه داران بی تجربه فریب خوردن و به طمع اخذ وام توی چاه افتادن.
زمان بهترین قاضی است. خدا میداند پشت این قضیه خط ۲ و شرکت های مونتاژ دستگاهای مضخرف اتوماتیک کی هست و چقدر ارز دولتی حرام شده.
نظر شما
ادامه