کد خبر: ۷۶۷۶۳
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
رئیس انجمن مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی دامپزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر بهزاد عباس‌وند» افزود: متاسفانه تعداد فارغ‌التحصیلان هر سال بیشتر می‌شود و این مساله، هم نوعی تهدید است و هم فرصت...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: افتتاح اولین دفتر انجمن مسئولین فنی بهداشتی کشور به صورت مستقل در استان اردبیل، بهانه‌ای شد تا به سراغ رئیس این انجمن برویم و دقایقی را با او به گفت‌وگو بنشینیم.

«دکتر بهزاد عباس‌وند» در گفت‌وگو با حکیم مهر معتقد است که اگر ما بتوانیم بحث رتبه‌بندی را در استان جا بیندازیم، هم می‌توانیم از ظرفیت‌های فارغ‌التحصیلان استان استفاده کنیم و هم اینکه معضل دور زدن و توافق پشت پرده از بین می‌رود.

از نظر او آن مسئول فنی که به کارفرما می‌گوید من نظارت را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهم، خودش یک پیام به کارفرما می‌دهد که کار من برای تو و وجود من در این شرکت مهم نیست: «اکثر کارفرمایان از حضور ناظر در مجموعه خود خوششان نمی‌آید و شاید هم همان حقوق مسئول فنی را بدهند، اما صحبت آنها این است که اینجا حضور نداشته باش و اصطلاحا موی دماغ ما نشو تا هر کاری که خواستیم انجام دهیم و مسئولیت آن در آینده پای تو باشد یا نباشد.»

حکیم مهر: آقای دکتر، لطفا در خصوص افتتاح دفتر انجمن مسئولین فنی بهداشتی استان توضیح بفرمایید.

در واقع برای اولین‌بار در کشور است که یک دفتر انجمن مسئولین فنی به صورت مستقل افتتاح می‌شود. دفاتر دیگر اغلب به صورت تحت نظر مثلا در ساختمان نظام دامپزشکی هستند یا در کنار سایر انجمن‌ها واقع شده‌اند که این مساله باعث مشکلات زیادی می‌شود. مثلا انجمن، وجاهت مخصوص به خود را از دست می‌دهد و کارفرما و همکار احساس می‌کنند که انجمن زیرمجموعه نظام دامپزشکی است، در صورتی که انجمن یک واحد مستقل حقوقی است و سازمان مردم نهاد مستقل به حساب می‌آید.

دفتری که در اردبیل افتتاح شد، با حمایت دکتر تکلوی انجام و با صحبتی که با اداره دامپزشکی کردیم، قرار شد که صفر تا صد قراردادهای مسئولین فنی استان اردبیل توسط انجمن مسئولین فنی استان انجام شود. به خاطر همین نیازمند دفتر بودیم که دکتر تکلوی هم زحمت کشیدند و این دفتر را در اختیار ما گذاشتند.

حکیم مهر: از نظر شما مهمترین مشکلات مسئولین فنی در استان اردبیل چیست؟

اصلی‌ترین مشکل مسئولین فنی تعداد بالای فارغ‌التحصیلان مخصوصا در استان اردبیل است. چون چند دانشکده نزدیک استان ساخته شده و بچه‌های اردبیل هم علاقه‌مند به این رشته هستند. متاسفانه تعداد فارغ‌التحصیلان هر سال بیشتر می‌شود و این مساله، هم نوعی تهدید است و هم فرصت. اگر ما بتوانیم بحث رتبه‌بندی را در استان جا بیندازیم، هم می‌توانیم از ظرفیت‌های فارغ‌التحصیلان استان استفاده کنیم و هم اینکه این بخش دور زدن و  توافق پشت پرده از بین می‌رود.

حکیم مهر: مسئله‌ای که متاسفانه اخیرا رایج شده، بحث مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی غیرحضوری است که فقط امضا می‌کنند و حقوق دریافت می‌کنند. این مسئله چه لطماتی را می‌تواند به صنف وارد کند؟

من همیشه این را گفتم که کسی که می‌گوید من این کار را غیرحضوری انجام می‌دهم، خودش یک پیام به کارفرما می‌دهد که کار من برای تو و وجود من در این شرکت مهم نیست. بنابراین می‌توان آن را غیرحضوری هم انجام داد، درصورتی که مسئولین فنی واحدهای مختلف مسئولیت خیلی بزرگی دارند. الان در حوزه نهاده یا فرآورده، هرگونه انتقال و قرنطینه از بهداشت گرفته تا بخش یارانه، بالاخره یک بخشی به مسئولین فنی برمی‌گردد، بنابراین باید حضوری باشد.

بحث دیگر این است که متاسفانه کارفرماها این جو را راه انداخته‌اند و همیشه دست کارفرما برای انتخاب مسئول فنی باز بوده است. کارفرما تمایل دارد که مسئول فنی حضور نداشته باشد و به شکل غیرحضوری فعالیت کند، چون مسئول فنی ناظر است و متاسفانه اکثر کارفرمایان از حضور ناظر در مجموعه خود خوششان نمی‌آید و می‌خواهند که حضور نداشته باشند. شاید هم همان حقوق مسئول فنی را بدهند اما صحبت آنها این است که اینجا حضور نداشته باش و اصطلاحا موی دماغ ما نشو تا هر کاری که خواستیم انجام دهیم و مسئولیت آن در آینده پای تو باشد یا نباشد.

حکیم مهر: چطور می‌توان با این معضل مقابله کرد؟

راهکار آن بحث رتبه‌بندی است. در آیین‌نامه رتبه‌بندی نظام دامپزشکی آمده که هر کسی در هر واحدی نمی‌تواند کار کند. به این معنا که برای اینکه مسئول فنی واحد به خصوصی باشیم، باید حدنصاب امتیازی را به دست بیاوریم. قصد ما این است که مسئول فنی را بر اساس رتبه‌بندی به واحدها معرفی کنیم که باز بودن دست کارفرما برای انتخاب مسئول فنی، چانه‌زنی، بخش غیرحضوری و... جمع شود.

حکیم مهر:‌ ارزیابی شما از تعرفه‌های مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی چیست؟ آیا تعرفه‌ها را مناسب و کافی می‌دانید؟

مشکل ما دامپزشکان این است که احساس می‌کنیم که این تعرفه‌ها را مثلا سازمان دامپزشکی یا نظام دامپزشکی ابلاغ می‌کند، در صورتی که تعرفه‌ها بر اساس مصوبه هیات وزیران است. درست است که ما خودمان را از دکترهای دیگر کمتر می‌دانیم که این بزرگترین آفت است، اما بر اساس مصوبه هیات وزیران، دکترای حرفه‌ای دامپزشکی با دکترای حرفه‌ای پزشکی یک رتبه دارند. هیات وزیران نیز اشل حقوقی را بر اساس اینکه رتبه متفاوت نیست، در نظر گرفته است. یعنی بر پایه حداقل حقوق دریافتی، ضرایب حقوقی در نظر گرفته‌اند. مثلا کسی که فارغ‌التحصیل دکترای حرفه‌ای است، ضریب حقوق سه می‌گیرد. پس اگر سختی کار، شیفت شب و... را حساب نکنیم، حقوق او بر پایه حداقل هفت میلیون تومان، با ضریب مدرک سه، ۲۱ میلیون تومان می‌شود. این یک مقوله فراقانونی یا یک مساله محیرالعقول نیست، بلکه یک دو دو تا چهارتای ساده است بر مبنای اینکه هیات وزیران یک تعرفه مشخص کرده و برای هر مدرک، یک پایه گذاشته است. برای پایه دکترای عمومی ضریب سه گذاشته که حقوق‌ها با آن ضریب محاسبه می‌شود و در اشل‌های حقوقی می‌آید و نظام ابلاغ می‌کند. لذا ما درخواست نجومی یا خارق‌العاده‌ای از کارفرما نداریم.

حکیم مهر: وضعیت اجرای ماده ۱۹ در استان به چه شکل است؟

ما از سال ۱۳۹۹ با کمک خانم دکتر پوردنیا انجمن مسئولین فنی را افتتاح کردیم و از سال ۱۴۰۰ بنده به‌عنوان مسئول انجمن در خدمت دوستان هستم. تمام قراردادهای ما در سه سال گذشته بر اساس تعرفه‌های ابلاغی ماده ۱۸ و ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی است. در این مدت تنها مشکل ما بحث توافق‌ها و غیرحضوری‌ها بود که آن را پیگیری کردیم و بحث رتبه‌بندی را انجام دادیم. ان‌شاالله به زودی با اجرای رتبه‌بندی، مشکلات توافق و قراردادهای صوری هم حل می‌شود.

حکیم مهر: آیا ساختار فعلی ماده ۱۹ پاسخ‌گو هست و می‌تواند به استقلال مالی مدنظر برسد؟

اگر کارفرما اختیار انتخاب ناظر را نداشته باشد و خودش ناظر خود را انتخاب نکند، بله. متاسفانه اتفاقی که تا الان افتاده و من نمی‌دانم چه منطقی پشت آن بوده، این است که کسی که قرار است نظارت شود، خودش ناظر را انتخاب می‌کند. این اگر اتفاق نیفتد و سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی محکم روی این قضیه بایستند که "آقای کارفرما، تو نمی‌توانی خودت ناظر را انتخاب کنی"، این مشکل حل می‌شود.

علاوه‌ بر آن، ما یک فرمت آوردیم و از سازمان دامپزشکی هم استعلام کردیم که بر اساس حساب حقوقی یک صندوق، همان کاری را که نظام سبز سلامت قصد داشت انجام دهد، ما در استان انجام دهیم که فعلا سازمان به ما جواب خاصی نداده است. اگر سازمان حمایت کند و ما بتوانیم با حساب حقوقی این کار را انجام دهیم، یعنی حق‌الزحمه‌ها را به حساب حقوقی انجمن واریز کنند و بعد انجمن به صورت غیرمستقیم حقوق مسئولین فنی را پرداخت کند، بحث مالیات مسئولین فنی به خاطر صحبت‌هایی که با اداره مالیات کردیم و بحث استقلال مالی تا حدی حل می‌شود. بالاخره ما اینها را پیش‌بینی کردیم، دفتر کار و کارمند گرفتیم و منتظر یک اجازه از سازمان هستیم. اگر سازمان دامپزشکی این اجازه را به ما بدهد، از فردا می‌توانیم این کار را انجام دهیم و علاوه بر اینکه حقوق اعضا به صورت غیرمستقیم واریز خواهد شد، با بانک هم صحبت کردیم که به خاطر تراکنش اعضا، وام‌های کم‌بهره به آنها تعلق بگیرد.

حکیم مهر: به عنوان حرف آخر...

امیدوارم که بتوانیم یک کار واقعی انجام دهیم و شرمنده اعضا نباشیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.


انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
2
16
مسئول فنی ای که از کارفرما حقوق میگیره اساسا نمیتونه موی دماغ کارفرما بشه!چه حضوری چه غیر حضوری.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
13
لطفا از جناب دکتر .... بپرسید چگونه با نظام رتبه بندی مشکل تعداد فارغ التحصیلان زیاد دامپزشکی حل میشود؟؟؟؟؟ وقتی هر ساله تعداد کارگاه ها و کارخانجات افزایش نمی یابد و اغلب تعطیل دارن میشن رتبه بندی مسئولین فنی به چه درد میخورد ..
دامپزشک ناشناس
|
Finland
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
4
3
با سپاس از زحمتهای همکاران محترم و جناب دکتر عباس وند
به نظر م کمی رعایت ادبیات گفتاری در مصاحبه ها و نگارش ها در مسائل و مشکلات صنفی دامپزشکی چه در سامانه ها و فضای مجازی و چه در مراجعات حضوری می تواند نگرش سایرین به صنف دامپزشکی را عوض کند ...............
کار از کار گذشته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
4
14
وقتی رتبه بندی می‌کنید، فارغ التحصیلی که هنوز کار پیدا نکرده هیچ امتیازی نداره و در واقع کاری هم براش پیدا نمی‌شه. در واقع همون‌هایی که از قبل مسئول فنی بودن امتیازشون بالاتره و دوباره کار پیدا می‌کنن و این ظلم آشکار هست. بجایی که امید بدید فقط باید در این کشور زجر کشید. قابل توجه عزیزانی که نصیحتشون می‌کنی که دامپزشکی کار نداره نرید چه با عمومی و چه تخصص. فقط پارتی هرکس داشته باشه برنده می‌شه.
ناشناس
|
Bulgaria
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
2
بله همه کاسه کوزه ها رو سر مسئول فنی بشکنید. ....................
عزیز من وقتی به مسئول فنی حقوق پایین در حد حقوق یک کارگر ساده میدن خب اونم میگه آقا من نمیام، یا هفته ای فقط یک یا دو روز میام. یک دکتر نمیتونه که با حقوق 7-8 میلیون از صبح علی الطلوع بشینه تو کارخونه تا آخرین ساعت تولید. مجبوره بره 2-3 تا جای دیگه کار کنه تا خرجشو دربیاره.
................ مشکل از مسئول فنی نیست. .............. وقتی مسئول فنی بتونه حقوق قانونی مصوب ۳۰ میلیونی اش رو بگیره خب دیوانه نیست که تو محل کار حضور پیدا نکنه و بهانه دست اداره و ......... بده.
بهزاد عباس‌وند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
2
1
سلام دوستان و همکاران عزیز
از اینکه این مصاحبه توجه شما رو جلب کرده خوشحالم
در مورد رتبه بندی که عرض شد قرار بر ظلم به کسی نیست بلکه می خواهیم این قدرت چانه زنی و توافق پشت پرده را از کار فرما بگیریم با پیگیری مسئولین فنی مرغ گوشتی و آبزیان و ... ان شاله مشکل بیکاری نخواهیم داشت بحث اینجاست که یک فرمتی ایجاد شود که همه به نوبت به کارفرما ها معرفی شوند
ناظر مسئول فنی مستقل در بلند مدت اعتبار برند غذایی کشور را ارتقا خواهد داد و کارفرمایان نیز پرداخت حقوق امروز را با سود فردا جبران خواهند کرد و قطعاً سامان دهی مسئولین فنی در بلند مدت به نفع کارفرمایان و تولید کشور است
جواب «کار از کار گذشته»
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
4
7
دکتر عزیز شما خودتون جواب خودتون رو دادید.
پس منظورتون این هست کسی که مثلا ۱۰ سال سابقه مسئول فنی داره بیکار بمونه تا فارغ التحصیل جدید که تجربه ای هم نداره جای اون رو بگیره؟
اتفاقا کسی که با این وضعیت دامپزشکی باز هم این رشته رو انتخاب کرده و هر سال هم تعداد فارغ التحصیل بیشتر میشه خودش مقصر هست.
شخصا با ۹ سال سابقه کار که ۵ سال مسئول فنی بودم بخاطر تازه فارغ التحصیلی که غیر حضوری ۵ میلیون قراردا بست پروانه خودم رو نتونستم تمدید کنم و محل کارم رو تغییر دادم.
یک سری فارغ التحصیل جدید که مثلا مجرد هست و اول کار میخواد یه درآمدی داشته باشه متاسفانه رقابت منفی ایجاد میکنن و کار رو برای بقیه سخت میکنن.
شما جای کارفرمایی که سودجو هست باشید راضی میشید وقتی یکی با ۵ میلیون قرارداد میبنده به دیگری حقوق تعرفه بدید؟
پاسخ ها
کار از کار گذشته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
درست می‌فرمائید. ولی توجه داشته باشید که بسیاری از افراد فقط در یک جا مسئول فنی نیستند و حقوق‌های کلان هم می‌گیرند. در حالی که کسی که الان ۳ سال است فارغ التحصیل شده هنوز به کاری معرفی نشده چون رانت ندارد، حتما این طور نیست که کسی که مجرد است دغدغه‌ای ندارد، بسیاری از افراد در خانواده‌های فقیر زندگی می‌‌کنند که شاید تنها امیدشان بعد از خدا فراغت از تحصیل و کمک به خانواده خود باشد. با این حال بعضی افراد با شرایط مشابه که ۲ ماه پیش فارغ التحصیل شده و به عبارتی مهر مدرکش خشک نشده با ۲۰ میلیون مسئول فنی است یا حتی فارغ‌التحصیلان سنوات خیلی قبل‌تر که حتی چند شغلی هستند، جالب‌تر اینکه اگر این افراد شغل فعلی را دوست نداشته باشند کار دیگری به آن‌ها به سادگی آب خوردن معرفی می‌شود. سوال اینجاست این افراد با آن شخصی که ۳ سال پیش مدرک گرفته چه فرقی دارد یا کسانی که شرایطی بدتر دارند؟ چون یک عده پارتی دارند و معرفی می‌شوند باید با آسایش در هر شرایطی به شغل و درآمد برسند. وگرنه شما هم حق دارید و درست می‌گویید. البته خود من به شخصه دوست دارم تمامی دامپزشک‌های قدیم و جدید کار داشته باشند و درآمد مکفی داشته باشند. بنده به عنوان دامپزشک به تمامی افرادی که مشورت از من می‌خواهند گفته‌ام اگر رانت و پول ندارید به هیچ عنوان این رشته را انتخاب نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
2
با سلام مشکل مسئول فنی ها رو همه میدونن.نظارت ناظر بر منظور یعنی نظارت مسئول فنی بر کارفرما تا زمانی که حقوق مسئول فنی رو کارفرما پرداخت می‌کنه نه درسته نه وجاهت داره نه قانونی امکان سو نظارت صحیح و تخلفات رو هم افزایش میده.پرداختن به حواشی از قبیل رتبه بندی و ...دردی رو دوا نمیکنه.در سند توسعه هفتم کشور به جا بود که این مسئله توسط دامپزشکی مطرح و در سطح کلان یعنی صحن مجلس مطرح و راهکاردرست لازم اتخاذ بشه.متاسفانه در این حیاط خلوت از عمد بوجود آمده فسادهای زیادی بوجود اومده که باید جلو این تخلفات گرفته بشه.یا دولت باید حقوق پرداخت کنه و مسئول بشه کارمند دولت و یا باید سیستم نظارت مستقلی بوجود بیاد که خود مسئول فنی ها از طریق کانون انجمن صنفی مسئولیت رو بر عهده بگیرن و سیستم دولتی حمایت کنه.
دامپزشک مسوول فنی از ........
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
6
3
بازم گلی به جمال استان اردبیل. لااقل حداقل مسیر استقلال مالی مسوول فنی را هموارکرده ودست دخالت وبه نوعی یکه تازی کارفرما را کوتاه کرده .در استان ...... از نظام دامپزشکی تا اداره کل آستین همت ؟!!! بالا زده اند تا مسوول فنی به حق وحقوقش نرسه وکارفرما هر کاری خواست بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
اینها همش شعار هست اصلا شرایط دامپزشکان مسئول فنی در اردبیل خوب نیست
غلامرضا دارابپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
2
0
در ظاهر بسیار عالیه.
این رتبه بندی نیاز به داشتن
1. اطلاعات جامع از سوابق کاری اعضای نظام
2. داشتن پشتوانه قانونی و صدالبته موافقت اعضای نظام برای اعمال فشار و سلب حق کارفرما و مسئول فنی در جذب و استخدام؛بطوری که در دادگاه نه وجهه صنفی بلکه مستند به قانون باشه.
3.اصلاح قانون کشور دارد زیرا با قوانین موجود قابل اجرا نیست و با اصل 43 قانون اساسی مغایر است.
در نهایت اینکه یک درصد فکر نکنید که این سیستم رتبه بندی عدالت بیشتری رو برای شما ایجاد کنه. توصیه برادرانه دارم بخاطر یک مشکل حاشیه ای حق آزادی انتخاب رو از خودتون سلب نکنید و موجبات سواستفاده و فساد ناظر رتبه دهنده رو فراهم نیارید. این دست ایده های کمونیستی فقط روی کاغذ و در ابتدا به نظر درست می رسند.
اینطور هم نیست که بگیم یه بدعت بد ایجاد می کنیم و بعدش با قوانین سعی کنیم مفاسدش رو از بین ببریم؛ غیرممکنه.
مفاسد این طرح اینه:
1. ایجاد انحصار در موقعیت های شغلی خوب

2.تمرکزگرایی و سلب حقوق انسانی مسئول فنی و کارفرما

3.افت کیفیت مسئولین فنی به واسطه حذف رقابت

4.افت کیفیت محصولات به واسطه اخوت بیشتر کارفرما و مسئول فنی مخصوصاً به دلیل امنیت شغلی که برای اشخاص دارای این رانت ایجاد می کنه.

5.از بین رفتن اعتماد اکثریت جامعه دامپزشکان به نظام به واسطه مشاهده رانتی که برای یک گروه اقلیت ایجاد می کنند. همین مسأله به مرور باعث بی توجهی کامل به اعضای بیکار میشود زیرا همین گروه اقلیت هستند که حق عضویت و سایر وجوه از ایشان تامین می شود.

6.افزایش نرخ بیکاری در طبقه با سابقه کمتر( که به مرور این شکاف بسیار بزرگ تر هم خواهد شد)
7.عادی شدن دریافت وجوه رشوه توسط نمایندگان استانی نظام. اینها در انتخابات هم مجددا انتخاب خواهند شد زیرا اعضای بیکار که حق عضویت پرداخت نمی کنند حق شرکت در آنرا ندارند.
ناشناس
|
Poland
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
0
4
جناب دکتر وجود این انجمن یا عدم وجود اون الان در اردبیل چه شرایط خاصی رو ایجاد کرده؟ و وقتی از غیرحضوری بودن صحبت می کنید الان به یک کارگر هم پیشنهاد بدید با حقوق ۱۰ میلیونی در یک صندلی بشیند و هیچ کاری نکند قبول نمی کند چه برسد به یک دامپزشک که چند سال از عمرش رو در این راه گذاشته
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
0
همکار محترم حقوق شما و کارمندانتون از کجا تامین می شود؟
چرا اصرار دارید راهی که در نظام سبز سلامت به بن بست خورده رو دوباره طی کنید؟
در ضمن چرا فکر میکنید دانشجویی که با علم روز فارغ التحصیل شده بیسواده ؟
چرا ما نباید برای زحمت و وقتی که برای کار برای کارفرما میگذاریم ازخودش حقوق دریافت کنیم؟ و این پول چرا باید اول بیاد به حساب ......... و بعد واریز بشه به حساب ما؟ این کجاش قطع ارتباط مالی ه؟و ده هاسوال دیگه از همین متن بالا... مثلا آیا همین ۲۱میلیون درماه برای تورم امسال شایسته درآمد یک دکتر دامپزشک بوده؟ در جایی که قصاب ماهی بیست میلیون حقوقشه.
...................
فکر و ایده ناب و برتری اگردارید بسم ا...
نظر شما
ادامه