کد خبر: ۷۶۲۹۰

حکیم مهر: مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه این سازمان اجازه نمی‌دهد حیوانات باغ‌وحش صفادشت آواره شوند، گفت: کارشناسان سازمان محیط‌زیست و محیط‌زیست استان تهران به باغ‌وحش صفادشت اعزام شده‌اند و در حال بررسی وضعیت گونه‌های جانوری آن هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، روز گذشته مدیر باغ‌وحش صفادشت در واکنش به صحبت‌های شهردار صفادشت که گفته بود این شهرداری به دنبال تعطیلی باغ‌وحش صفادشت نیست،‌ با نشان دادن نامه فروش زمین باغ‌وحش گفت: همچنین شهرداری در نامه ای گفته که زمین را تخلیه کنید.

«علیرضا شرفی» افزود: شهرداری می‌خواهد این حیوانات را بیرون بریزد و ما هم جایی برای انتقال حیوان‌ها نداریم. اصلاً جابه‌جایی حیوانات غیرممکن است. اگر هم جایی پیدا شود، بدون مجوز سازمان محیط زیست و دامپزشکی و داشتن جایگاه لازم غیرممکن است.

«غلامرضا ابدالی» مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست ایرنا افزود: اکنون کارشناسان سازمان محیط زیست با همکاری کارشناسان محیط زیست استان تهران در حال بررسی شرایط حیوانات باغ صفادشت هستند اینکه چه تعداد از حیوانات بیمار ، حساس، چه تعدادی باردار و چه تعداد توله هستند.

وی تاکید کرد: حتما به وضعیت باغ وحش صفادشت ورود خواهیم کرد چون گونه های حیوانی باغ وحش به سازمان محیط زیست مربوط است و از حقوق حیوانات آنجا دفاع می کنیم.

وی اظهار داشت: زمین باغ وحش متعلق به شهرداری است که آنرا واگذار کرده بود، هر باغ وحشی ممکن است جابجا شود اما تعطیلی آن به همین راحتی ها نیست چون موجود زنده دارد اینکه در مجموعه بسته شود ممکن نیست، گونه ها ابتدا باید تعیین تکلیف و سپس جابجا شوند و مالک باغ وحش هم باید به فکر مکان جدیدی برای انتقال گونه ها باشد چون باغ وحش صفادشت خصوصی است. اما ما درباره گونه ها حتما ورود می کنیم.

باغ وحش صفادشت

باغ وحش صفادشت، در شهرستان ملارد و در ۵۰ کیلومتری شهر تهران قرار دارد. در باغ وحش پنج هکتاری صفادشت، حیوانات مختلفی مانند گوشتخواران، علفخواران، خزندگان، پرندگان و آبزیان وجود دارند، حتی اولین زرافه آفریقایی که نوعی از گونه‌های کمیاب بوده نیز در این باغ وحش نگهداری می‌شد ، همچنین گونه های بزرگی مانند ببر بنگال، شیر افریقایی ، مار پیتون و پرندگانی از جمله انواع قرقاول، طاووس، قوی اشکی، مرغ و خروس لهستانی و لاری در آنجا نگهداری می شوند.


نظر شما
ادامه