کد خبر: ۷۶۰۱۲

حکیم مهر: رئیس حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر گفت: بر اثر بی‌احتیاطی راننده‌ای در محور موئیل به مشگین‌شهر، توله خرس قهوه‌ای تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «محمد مجرد» شامگاه شنبه در جریان بازدید از پناهگاه کوهنوردی مشگین‌شهر اظهار کرد: تعداد زیادی از جمعیت خرس قهوه‌ای در منطقه در حال زندگی هستند که ضرورت دارد کوهنوردان، روستاییان و اهالی منطقه مراقب آنها بوده و از نزدیک شدن به محل زندگی و یا دادن غذا به آنها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از صاحبان پرورش ماهی و تولیدکنندگان عسل به خرس قهوه‌ای و توله‌های آنها غذای آماده تهیه و ارائه می‌کنند که این خود مشکلاتی جدی به وجود آورده و گاه حمله شبانه آنها را به محل زندگی روستاییان شاهد هستیم.

رئیس حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر گفت: ضرورت دارد هم ساکنان منطقه و هم مسافران در ترددهای خود به تابلوهای هشداردهنده مبنی بر احتیاط بیشتر در رانندگی در مسیرهای مملو از حیوانات وحشی توجه کرده تا شاهد تلف شدن این حیوانات نباشیم.

مجرد افزود: به رغم نصب تابلوهای هشداردهنده، بر اثر بی‌احتیاطی یکی از رانندگان توله خرس قهوه‌ای در محور مشگین‌شهر -موئیل تلف شده که ما نسبت به پاکسازی مسیر و معدوم کردن این خرس قهوه‌ای اقدام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: حتی در مسیرهای کوهنوردی نیز گاه خرس‌ها به کوهنوردان حمله کرده و زمینه آسیب رساندن به آنها را فراهم می‌کنند که انتظار می‌رود کوهنوردان نیز از نزدیک شدن به محل زندگی خرس‌ها و به بهانه عکس گرفتن با آنها خودداری کرده و مراقبت بیشتری را انجام دهند.

رئیس حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر اضافه کرد: خرس‌های وحشی به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده و انتظار می‌رود مسافران، گردشگران و ساکنان مناطق روستایی مشگین‌شهر بیشتر در این ایام مراقب حمله خرس‌ها باشند.


نظر شما
ادامه