کد خبر: ۷۵۵۳۵
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
مسئول واحد تشخیص و درمان اداره دامپزشکی شهرستان مشهد:
«دکتر محسن بردباری» افزود: رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها و همچنین رضایت شهروندان از مراکز درمانی در تمدید پروانه فعالیت این مراکز تاثیرگذار است ...

حکیم مهر: مسئول واحد تشخیص و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از بررسی و کنکاش رعایت حقوق عامه شهروندان در اجرای بازدید های میدانی کارشناسان واحد تشخیص و درمان شبکه دامپزشکی مشهد از بیمارستان ها و مراکز درمانی دامپزشکی شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، «دکتر محسن بردباری» هدف از اجرای این بازدیدها را بررسی رعایت حقوق عامه شهروندان در حوزه درمان، پیشگیری و عدم نگهداری حیوانات خانگی سالم در مراکز درمانی (پانسیون) بیان کرد.

وی افزود: رعایت ضوابط و آیین نامه های اجرایی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان و عدم خرید و فروش حیوانات خانگی توسط این مراکز از جمله مواردی بود که در این بازدیدها مورد پایش و بررسی قرار گرفت.

بردباری یادآور شد: از ابتدای سال جاری توسط کارشناسان واحد تشخیص و درمان شبکه دامپزشکی مشهد، 139 مورد بازرسی از مراکز درمانی دامپزشکی صورت گرفته  که در این اقدام 55 مورد توصیه و تذکر بهداشتی نیز به مراکزی که قوانین و دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور را رعایت نکرده بودند، ارائه شد.

وی در ادامه ابراز داشت: بر اساس قوانین و دستورالعمل های ابلاغی، خرید و فروش و همچنین نگهداری حیوانات خانگی سالم نظیر سگ و گربه در بیمارستان ها و درمانگاه های دامپزشکی ممنوع بوده و دامپزشکی شهرستان مشهد با مراکزی که این موضوع را رعایت نکنند، برخورد قانونی خواهد کرد.

بردباری رعایت قوانین و دستورالعمل ها و همچنین رضایت شهروندان از مراکز درمانی را در تمدید پروانه فعالیت این مراکز تاثیرگذار دانست.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: 108 بیمارستان، درمانگاه و مرکز درمانی دامپزشکی در سطح شهرستان مشهد مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به دامداران و شهروندان عزیز می باشند.


انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حق پرست
|
Sweden
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
3
0
ماشالله چقدر دارو در کلینیک

داروخانه دامپزشکی شده
پاسخ ها
منظوریان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
فرقی نمیکنه چی هست فقط همینو میدونم همه چی کاسبی!! شده..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
1
1
جاان؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
1
6
هردم از این باغ بری می رسد، تازه تر از تازه تری می رسد! به نظرم با این دست فرمان کم کم فقط از دامپزشک ها برای معدوم سازی حیوانات غیرحلال (البته غیر از جوندگان و حیوانات موذی که آن هم صاحبان خودش را پیدا کرده است؟؟؟!) آنهم بدون حق درمان بکار گرفته شوند( چون تداخلات دارویی را داروسازان و پزشکان باید تشخیص دهند و اصولاً جراحی حیوانات هم نوعی حیوان آزاری تلقی خواهد شد!!!) و در نهایت ................. ،با ادغام نظارت شرعی و بهداشتی ...، دامپزشک ها را از کشتارگاه‌ها نیز بیرون کرده و ................
رضا
|
Sweden
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
0
1
قانون چه خوب چه بد کاش اجرا شود، اگر واقعا پانسیون غیرقانونی است که پس باید یک نفر داشته باشید تشخیص دهد حیوان موجود در پانسیون سالم است یا مریض؟ باید هرچه کلینیک است که داروی انسانی یافت شد برخورد شود؟ باید تمام کلینیک ها در وسط شهرها تخته و در حاشیه و روستاها باز شوند…تا اون موقع تکلیف همه روشن شود، یا همه اعتراضی کنند قانون عوض شود، یا خود دامپزشکی که مثلا تصویب کرده دارو انسانی برای دام ممنون است جایگزینش را فراهم کند، یا مشخص کند در مقابل شخص حامی و حیوان اسیب دیده چه وظیفه (کاری به اخلاق ندارم) دامپزشک دارد!!!
نه اینکه هرکس با هر کلینیکی چپ افتاد به همین بهانه های بالا بهش گیر بدهند و بقیه هم راحت قانون زیر پا بگذارند، سا این قوانین بردارید یا برای همه اجرا کنید
پاسخ ها
هاشم خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
داستان دقیقا همینه؛
مسولین قوانین رو بازیچه دست خودشون کردند و به شیوه دلخواه و تفاسیر شخصی از قانون؛بر روی افراد مختلف؛ اعمال قانون های متفاوت میکنند.
برای یکنفر بزرگنمایی میکنند تا مورد اصابت شدیدتر قانون قرار بگیرد و برای دیگری بسته به میل خود کوچکنمایی میکنند تا مشکلی برایش ایجاد نشود.
...................
ناشناس
|
Finland
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
0
2
استاد چطور رضایت شهروندان رو در تمدید پروانه لحاظ می فرمایید تمدید پروانه در اختیار نظام دامپزشکی یا واحد دارو درمان شبکه؟
همکار اداری و یکی از همین مسئولین صندلی‌دار
|
United States of America
|
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
0
5
وظیفه یک مدیر اینه که بازرسی کند و ببیند آیا دامپزشک بهداشتی عمل می‌کند و استاندارد را رعایت می‌کند؟ نه اینکه تعیین تکلیف کند و دخالت کند. کشور ما مثل یک کلاس بی معلم شده که به هرج و مرج کشیده شده و روند تصمیم‌گیریها براساس هیجان و تعصبات است نه براساس علم و آینده نگری، همین باعث می‌شه هر کسی از روی تعصب و هیجان برای خودش یک حکم صادر کند. یکی با سگ مخالفه، یکی با گاو مخالفه، آن یکی اگر مرغ پرورش دادی به زور ازت می‌گیره و اسمش را احتکار می‌ذاره، دیگری حمله به حیوانات به قول خودشان خطرناک می‌کند و رای مجلس ثبت می‌کند. اینها همه نتیجه این هست که قدرت مدیریت و آینده‌نگری وجود ندارد و منافع شخصی و حذبی بر همه چیز ارجح است و وجدان و کشور و مردم فعلأ تعطیل است و فقط با بگیر و ببند و خفه کردن صدا صورت مسئله را پاک می‌کنند. به کسی چه مربوطه که یک دامپزشک کلینیک دام کوچک یا دام بزرگ دارد؟ به کسی چه مربوطه که مرغ پرورشی را چه موقع و چگونه مرغدار به فروش برساند؟ بیزنس هست و مرغدار دوست دارد مرغم ‌را ‌نفروشد یا بفروشد یا مفت بدهد یا سگ یا گاو درمان کند. مسئولین ما دخالت در زندگی شخصی دیگران را با مدیریت اشتباه گرفتند.
vet
|
United States of America
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
0
4
شهر بی‌‌قانون شنیدید؟ هر کسی زورش برسه به یکی دیگه زور میگه چون از قیافش مثلأ خوشش نمی‌آید یا عشقش کشیده زور بگه قانون کیلو چند؟ کل ایران شده همین زورگوها و بی‌قانونی‌ها و هر موقع به نفعشان باشه سر قانون را همان طرفی می‌چرخانند.
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
1
4
واقعأ آینده دامپزشکی در خطره، یک بخش را که توانایی اشتغالزایی زیادی دارد یعنی دام کوچک را کلأ حذف کردند، از طرف دیگر حیوانات اگزوتیک را‌هم ممنوعه اعلام کردند، بخش نظارت هم که وضعش مشخصه و دامپزشکان هیچ کاره‌ هستند و احتمالأ حذف کامل نظارت داخلی و خارجی دامپزشکان صورت خواهد گرفت چون ناظران شرعی الان در حال آموزش نظارت بهداشتی هم هستند، بحث دارو و غذا و مکمل ها هم بدتر از همه هر کی از راه می‌رسه برای خودش تصمیم می‌گیره از وزارت بهداشت تا سرگرد و سرهنگ سر کوچه تا مسئولین کشوری، تنها چیزی که باقی مانده بخث درمان دام بزرگ و مسئولین فنی و حتی واکسیناسیون دام بزرگ است که این قسمت را‌هم عزیزانی به نام جهادی و بسیجی زحمتش را می‌کشند. من نمی‌دانم چه جوری دانشجویان و اساتید رشته دامپزشکی متوجه نیستند عمر دامپزشکی در ایران تمامه و اگر دست به سر و صدا نزنند همین درامد اندک هم از دست آنها خواهد رفت و کلأ پرونده دامپزشکی بسته خواهد شد.
پاسخ ها
۸۴ دامپزشک
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
باید کارزاری آنلاین راه بیاندازیم و این رئیس و روسا را جوابگو کنیم ................ راه دیگری به جز این نیست دیگر خرابی از حد گذشته
همکار اداری
|
Singapore
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
1
4
همه این همکاران اداری، اساتید دانشگاهی و همکاران داروخانه‌دار و حتی عزیزان دام‌بزرگ به زودی از این سکوت خود به شدت پشیمان خواهند شد زیرا بزودی بخش زیادی از همکاران دام کوچک و فارغ‌التحصیلان جدید به دلیل نداشتن درامد کافی به زمینه کاری آنها وارد می‌شوند و همه چیز را صدبار داغون‌تر از این وضعیت فعلی خواهند کرد. سکوت نتیجه بسیار فاجعه‌باری برای همه خواهد داشت.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
0
2
خیانت اصلی را کسانی می‌کنند که مقام و صندلی‌های سازمان و نظام را در اختیار گرفتند و حاضر نیستند از این رشته دامپزشکی هیچ دفاعی نمی‌کنند و صدایشان در نمی‌آید. .................... به هر حال هرچی باشه باید خود دامپزشکان بصورت هماهنگ و مستقل .......... محکمی به هر کسی بزنند که قصد دخالت در این زمینه کاری تخصصی دارد از این مسئولین فرجی حاصل نمی‌شه.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
0
0
چه عالی..خرید و فروش حیوانات خانگی در کنار خیابان که در اتوبانها گاه توله حیوانات رو میبینیم بغل کردند برای فروش و پرورش و نسل کشی از حیوانات توسط افراد سودجو که هیچ بازرسی در این موارد وجود ندارد و در شرایط اسفبار و پانسیون حیوانات هم توسط افراد ناشی در منازل شخصی ...حداقل راهکار برای این موارد ارائه میدادید که مثلا چه افرادی اجازه داشتن پانسیون حیوانات دارند.مسئولان محترم راهکار اساسی اینه با حذف رشته دامپزشکی خیال خودتان و ما و بقیه هم راحت بفرمایید.مثلا در همین حکیم مهر خواندم عکس حیوانات باید حذف شود..خب نفرمودند روی کنسرو غذای گربه عکس چی چاپ شود؟ عکس گل اقاقیا خوبه؟؟؟حیواناتم که در ایران جایگاهی ندارند نابودشون کنید خلاص
نظر شما
ادامه