کد خبر: ۷۴۴۵۳
تعداد نظرات: ۵۲ نظر
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر امین جایدری» افزود: ریزش کیس یک بحث کشوری و مربوط به نهاده‌های دامی است. امروز خیلی از دامداران علاقه‌ای به نگهداری دام ندارند و هزینه‌های جانبی آنها خیلی بالاست ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: انتشار گزارش اختصاصی حکیم مهر از مشکلات دانشکده‌های دامپزشکی کشور که در بخش نخست آن به دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان پرداخته شد،‌ واکنش ریاست این دانشکده را در پی داشت. «دکتر امین جایدری» در گفت‌وگو با حکیم مهر این حجم از انتقادات را «بی‌انصافی» تلقی می‌کند و به دفاع از عملکرد خود می‌پردازد.

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، یکی از گلایه‌های دانشجویان، تعداد بالای ورودی‌های هر سال دانشکده بود. پاسخ شما چیست؟

درخصوص تعداد ورودی‌ها، ما دقیقا مانند سایر دانشگاه‌های کشور، در سنوات گذشته یک نیمسال و در سال گذشته دو نیمسال مهر و بهمن ورودی داشتیم. در ماه بهمن تعداد دانشجوهایی که مجموعا در طول سال سر کلاس آمدند، قریب به ۴۰ نفر شد. اما نکته اینجاست که ما در این آمار، ریزش هم داریم، کمااینکه خیلی از ورودی‌ها میهمان می‌شوند و به دانشگا‌ه‌های بزرگ می‌روند. اما مثلا دانشگاه‌هایی مثل اهواز هم هستند که هم در نیمسال مهر و هم نیمسال بهمن، ۵۰ نفر و ۶۰ نفر می‌گیرند که ظرفیت ورودی دانشکده دامپزشکی لرستان حتی با احتساب هر دو نیمسال، باز هم به آنها نمی‌رسد.

حکیم مهر: یکی دیگر از گلایه‌ها درخصوص امکانات پایین دانشکده بود. در این خصوص چه توضیحی دارید؟

دوستان ما که از سایر دانشکده‌ها به اینجا می‌آیند، روی حرف بنده صحه می‌گذارند که امکانات دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان خیلی خوب و در حد دانشگاه تیپ یک کشور است. ما در آزمایشگاه دانشکده چهار دستگاه سمپلر ۸ کاناله، چهار دستگاه PCR و دستگاه HPLC داریم. امکانات ما در حدی است که در سنوات گذشته دانشجویان از دانشگاه‌های تیپ یک مثل فردوسی به اینجا آمدند و فرصت مطالعاتی گذراندند. کار آنها انجام شده و مقالات آنها موجود است. در بحث بیمارستان دستگاه رادیولوژی ۲۴ گرفتیم که در شرف نصب و راه‌اندازی است که ارزش مالی آن یک میلیاد و دویست میلیون تومان و هایتک است. ما الان به جز یکی دو مورد، در اکثر رشته‌ها متخصص داریم و تعداد اعضای هیات علمی ما به لطف خدا تا پایان سال به ۳۰ نفر خواهد رسید.

حکیم مهر: یکی دیگر از گلایه‌ها این بود که از پایان‌نامه‌ها حمایت نمی‌شود.

باید برای این ادعا سند ارائه شود. ما هر پایان‌نامه‌ دانشجویی که می‌آید، تایید می‌کنیم. همه دانشگاه‌ها برای پرداخت هزینه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی، مقداری پول به شکل مقرری پرداخت می‌کنند که رقم آن بستگی به منابع دانشگاه دارد.

حکیم مهر: دانشکده دامپزشکی لرستان چقدر پرداخت می‌کرد؟

در سنوات گذشته دانشگاه ۸۰۰ هزار تومان پرداخت می‌نمود و قرار است که این عدد افزایش پیدا کند و حداقل ۶ برابر شود که دانشجو می‌تواند بدون فاکتور آن را هزینه کند. ضمن اینکه در این خصوص گرنت اساتید هم وجود دارد. نکته دیگر اینکه برخی دانشجویان هیچ اطلاعاتی در مورد تز و پایان‌نامه ندارند و به نوعی، احساسی عمل می‌کنند، مثلا موضوعی برمی‌دارند که به اندازه پایان‌نامه PhD است و در میانه راه گرفتار می‌شوند. به هر حال خود دانشجو هم مقصر است و باید کمی تحقیق کند. ما هم دانشجو بودیم و زمانی که می‌خواستیم پایان‌نامه کار کنیم، مرور کردیم و چندین موضوع تغییر دادیم. متاسفانه بعضی دانشجویان در این حوزه چشم و همچشمی می‌کنند که این مساله برای خانم‌ها مصداق بیشتری دارد. من قبول دارم که هزینه برخی پایان‌نامه‌ها بالاست اما به هر حال خود دانشجو آن را انتخاب کرده است. ما اول کار تعهد می‌گیریم و پایان‌نامه را به شرطی که از سوی دانشجو پرداخت شود، مصوب می‌کنیم. البته گرنت استاد هم به شکل مشروط پذیرفته می‌شود.

حکیم مهر: یکی از گلایه‌های دیگر پایین بودن بودجه‌های دانشکده بود، تا جایی که دانشکده قادر به خرید دستگاه در بیمارستان نیست.

باید مصداقی گفته شود که منظورشان دقیقا چه دستگاهی است؟ دانشکده دامپزشکی لرستان تمام دستگاه‌های های‌تک بیمارستان را دارد. با این حال بحث تجهیزات یک بحث کلی و کشوری است و فقط مربوط به دانشگاه لرستان نیست. الان هر ارگان و سازمانی معذوریت‌هایی برای خرید دارد اما ما تا در توان داشتیم، از بیمارستان حمایت کردیم. مثلا برای دستگاه رادیولوژی دیجیتال از سازمان انرژی اتمی مجوز گرفتیم و سعی می‌کنیم که تا آخر خرداد نصب و راه‌اندازی شده و در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

دانشگاه لرستان نوپاست و اگر بخواهیم آن را از نظر سن و سال با دانشگاه‌های تیپ یک مثل چمران و ارومیه مقایسه کنیم، فاصله زیاد است. اگر قرار بر مقایسه است، باید عملکرد را با دانشگاه‌های همتراز خودمان مثل کرمانشاه و سمنان و زابل مقایسه کنیم. اینکه شما دانشگاه لرستان را ببینید اما الگوی شما دانشگاه تهران باشد، قطعا ما عقب‌تر هستیم. اما نسبت به دانشگاه‌های همتراز خودمان، دستگاه‌های ما بسیار های‌تک است و هیات علمی بسیار باسوادی داریم.

حکیم مهر:‌ یکی دیگر از گلایه‌ها، کم بودن تعداد اساتید بود.

نرم کشوری اعضای هیات علمی برای دانشکده‌ها ۳۲ نفر است. به لطف خدا از زمانی که بنده آمدم، تعداد اعضای هیات علمی در حال افزایش است و انشاءالله اگر به همین شکل جلو برویم، تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۳۰ نفر و سال آینده به ۳۲ نفر خواهیم رسید.

حکیم مهر: در حال حاضر چند نفر عضو هیات علمی دارید؟

الان در همه تخصص‌ها حداقل یک نفر و گاهی سه نفر داریم. مثلا در میکروب‌شناسی سه نفر هستیم و یک نفر دیگر هم جذب کردیم و ۴ نفر شدیم و هیات علمی میکروب‌شناسی ما در مقایسه با دانشگاه اهواز بیشتر است. در رشته جراحی یک نفر داریم و می‌خواهیم آن را تبدیل به دو نفر کنیم. در رشته مامایی دو نفر و در رشته انگل‌شناسی نیز دو نفر و یکی دو نفر دیگر هم جذب می‌کنیم. در رشته آناتومی دو نفر و در رشته بهداشت مواد غذایی یک نفر داریم و یکی دیگر در حال جذب هستیم. تنها تخصصی که در دانشکده نیاز داریم و بنا به دلایلی اعلام نیاز نشده است، رادیولوژی است که آن هم برنامه سال آینده ماست.

در مورد اینکه اساتید اجازه ندارند دانشجو را با خود بیرون ببرند، این برگرفته از آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی است. به هر حال کسی که عضو هیات علمی می‌شود، تماموقت است و باید در اختیار دانشگاه باشد؛ ضمن اینکه خود اداره کل دامپزشکی استان و نظام دامپزشکی نیز به این مساله ایراد می‌گیرند. با توجه به خیل فارغ‌التحصیلان، باید زمینه را برای فعالیت دوستانی که اخیرا فارغ‌التحصیل شدند، باز بکنیم. واقعیت این است که من شخصا مخالف هستم و عضو هیات علمی نباید در تایم اداری کیس ببیند. ما الان اعضای هیات علمی داریم که با اخذ مجوز از دانشکده و حراست، به شکل گروهی دانشجویان را با خود می‌برند.

 یکی از کارهایی که بنده انجام دادم، برگزاری ۴ اردوی جهادی بوده است. ما در اردوهای جهادی، استاد و دانشجو داریم، اما اینکه استاد خارج از تایم اداری و بدون هماهنگی، دانشجو را با خود ببرد، قطعا ممنوعیت دارد. چون معذوریت‌های زیادی هست و ممکن است اتفاقی برای دانشجو بیفتد. در مورد خیلی از کیس‌ها، بعد مسافت وجود دارد. مثلا اینکه یک گاو را ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر تا دانشکده حمل کرد، قطعا امکان‌پذیر نیست و هزینه‌های ایاب و ذهاب دارد.

حکیم مهر: راهکار شما چیست؟

پیشنهاد ما همان است که مثل همه دانشکده‌ها، استاد و دانشجو با اخذ مجوزهای لازم بر بالین دام حاضر می‌شوند. این روندی بوده که از گذشته وجود داشته و ما آن را قانونمند کردیم. اگر اعتراضی وجود دارد، باید گفت که نامه‌ای هست که پایه نگارش آن آیین‌نامه استخدام اعضای هیات علمی و محدودیت‌هایی است که سازمان نظام دامپزشکی ایجاد کرده و دلیل آن هم به خاطر خیل عظیم فارغ‌التحصیلان بیکاری است که در جامعه وجود دارد.

حکیم مهر: یکی دیگر از گلایه‌ها این بود که به علت تعداد بالای ورودی، امکانات بیمارستان جوابگو نیست و زمانی که دانشجویان اعتراض می‌کنند، با این پاسخ که «می‌خواستید نیایید» مواجه می‌شوند.

همانطور که عرض کردم، تعداد ورودی‌های ما تا سال گذشته، مطابق سند سازمان سنجش و دفترچه کنکور، یک ورودی ۳۰ نفره در هر سال بوده است که گاهی اوقات هم ۳۰ نفر نیامده است. بعضی ورودی‌های ما ۱۵ نفر و ۲۰ نفر بوده‌اند و تنها ورودی که هم پذیرش مهر و هم بهمن داشتیم، امسال بوده که دانشجویان آن هنوز به مرحله بیمارستان و درمانگاه نرسیده‌اند، پس این اعتراض وارد نیست.

با این حال یکی از برنامه‌های دانشکده، راه‌اندازی بیمارستان شماره ۲ است که مجوزهای اولیه آن را از رئيس دانشگاه گرفتیم و قرار است تحت عنوان «بیمارستان تخصصی دانشکده دامپزشکی» صرفا کارهای دام کوچک و طیور را انجام ‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد خوب است و دانشجویان تقسیم‌بندی می‌شوند و مشکل فضایی نخواهیم داشت. ما تجهیزات خیلی خوبی داریم و بعضی از اعضای هیات علمی دانشکده جزو دو درصد دانشمندان برتر جهانی هستند و از این نظر رنک آنها از خیلی از اساتید که در دانشگاه‌های تیپ یک هستند، بالاتر است؛ ضمن اینکه اگر دانشکده دامپزشکی لرستان فاقد امکانات بود، هیچوقت خود اداره دامپزشکی به ما نمی‌گفت که با توجه به پتانسیل شما و بازدیدهایی که ما داریم، آزمایشگاه همکار شوید. ما به این سمت هم حرکت کردیم و استانداردهای لازم را می‌گیریم که تبدیل به آزمایشگاه همکار اداره دامپزشکی شویم، پس حداقل اولیه‌ها را داشتیم که سازمان با ما موافقت کرده است.

حکیم مهر: گلایه دیگر این بود که بعضی از کیس‌ها را نداریم و در طول سال، بیشتر از ۱۵ کیس دام کوچک نمی‌توانیم ببینیم.

خیر، من این گلایه را قبول ندارم، کمااینکه ما هر روز دو یا سه کیس جراحی گربه و سگ داریم. اتفاقا جراحی‌های حیوانات کوچک جزو موارد پر کیس ماست. یکی از اقدامات ما قرارداد با سازمان‌های مردم‌نهاد بوده که مطابق آن به شکل رایگان سگ‌ها را عقیم‌سازی کردیم. تلاش ما این بوده که هر دانشجوی کارورز دام کوچک حداقل یک کیس سگ نر یا ماده را عقیم‌سازی کند. یکی از راه‌های مهارت‌افزایی، عقد قرارداد با تعاونی و اردوهای جهادی است.

به طور کلی کیس‌های دام کوچک ما مخصوصا در حوزه جراحی خیلی خوب است، اما این نکته را نیز باید در نظر گرفت که ریزش کیس یک بحث کشوری و مربوط به نهاده‌های دامی است. امروز خیلی از دامداران علاقه‌ای به نگهداری دام ندارند و هزینه‌های جانبی آنها خیلی بالاست.

یکی دیگر از علل کم بودن کیس‌ها، تعداد فارغ‌التحصیلان است. گاهی می‌بینیم کیس‌هایی که داشتیم، به دلایل مختلف به دانشکده نمی‌آید و ممکن است برخی همکاران به شکل غیرقانونی کیس ببینند. به هر حال شخص به دلیل حقوق پایین انگیزه ندارد و اگر قرار باشد کار یک کیس در دانشکده با صد تومان انجام شود، همان را بیرون با ویزیت ۶۰۰ تومان می‌بیند.

ما نمی‌توانیم برای همه همکاران بازرس قرار دهیم. اگر قانونی در این زمینه وجود دارد، همکاران ما به‌عنوان فرهیختگان جامعه باید قانون را تمکین کنند و اینکه قانون را دور بزنند کملطفی است. دامپزشکان می‌توانند کیس ببینند اما به هر حال قوانین هم هست.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

ما در دانشکده دامپزشکی لرستان مقطع کارشناسی ارشد باکتری‌شناسی و کارشناسی ارشد انگل‌شناسی را به صورت فعال داریم و کارشناسی ارشد ایمنی‌شناسی جزو برنامه‌های آتی است. به هر حال خود استاد هم باید تمایل داشته باشد و نمی‌توان به او اجبار کرد. اگر اساتید تمایل داشته باشند، این جزو برنامه‌های راهبردی دانشگاه هست و رشته‌هایی مثل کارشناسی ارشد بافت‌شناسی پیش‌بینی شده است. همچنین یکی از رشته‌هایی که به سمت آن حرکت می‌کنیم، کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی است.

از نظر جایگاه دامی و تعداد دام براساس متر مربع، جایگاه ما در کشور خوب است و فکر می‌کنم جایگاه ششم کشور را داریم. ما این پتانسیل را در استان لرستان داریم اما متاسفانه در بعضی رشته‌ها طرح آمایش دیده نشده است.

ظرفیت دانشکده ما به حدی زیاد است که همین الان ارتباطات بینرشته‌ای دانشکده‌ای و دانشگاهی داریم. در واقع دانشجویان کارشناسی میکروبشناسی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان را دانشکده دامپزشکی ساپورت می‌کند، پس قطعا امکانات ما عالی است.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در  اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
8
17
در دانشکده های خارجی جراحی های پیشرفته ارتوپدی، محوطه سینه، جراحی اعصاب و ... آموزش داده میشه، اینجا افتخارشان آموزش جراحی عقیم سازی است!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
شما بفرمائید در کجای ایران این موارد که گفتید آموزش داده میشه؟ خوش بحال دانشجویان دانشکده لرستان که مهارتی کسب میکنند که درآمدزاست، بنده و هم ورودیهای بنده که فارغ التحصیل دانشگاه دولتی هستیم از این نظر اطلاعات خوبی نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
8
4
فرمودند دانشجو باید خود موضوع پایان‌نامه را بررسی کند.ببخشید پس نقش استاد راهنما چیست؟ هدایت دانشجو یا ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
10
6
تجربه خودم رو میگم یک مورد کیس دام کوچک به بیمارستان دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان ارجاع شد در دو نوبت، متاسفانه هیچگونه اقدام درمانی برای آن صورت نگرفت،علیرغم اینکه گفته شد تمام هزینه را پرداخت میکنیم حتی توسط عضو هیئت علمی مستقر در بیمارستان ویزیت نشد، کار درمانی صورت نگرفت،و فقط توصیه به از بین بردن کیس فوق کردن، در نهایت این کیس پس از گذشت مدتی به علت دو بار مراجعه به این بیمارستان و عدم نتیجه به کلینیک دام کوچک سطح شهر ارجاع میشه که میگن به علت دیر مراجعه کردن نمیشه کاری براش کرد،وقتی قرار نیست اقدام درمانی صورت بگیرد و اهمیتی داده نمیشه، پس نبود کیس دام کوچک بهانه است.
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
4
5
هر دانشجو یک کیس رو عقیم سازی کنه؟
پاسخ ها
دانشجو
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
به ریاست محترم دانشکده پیشنهاد میکنم یه سر به بیمارستان دانشگاه بزنند و ببینند چند کیس وجود دارد .............
پونه کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
5
2
................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
6
4
چیزی که برای هر دانشجو در نظر میگیرن اینه که هر ورودی یه عقیم سازی نر و یه عقیم سازی ماده که توسط استاد انجام میشه رو ببینن
اگه بخوان برای هر دانشجو یه کیس عقیم سازی مهیا کنن یعنی تقریبا برای هر ورودی ۲۰ ۳۰ تا که اون بیمارستان تو کل عمرش ۳۰ کیس عقیم سازی به خودش ندیده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
این مورد رو خدایشش دیدیم ولی باقی نه
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
0
8
وضع دانشکده‌های دامپزشکی خراب است، هیچ امکاناتی وجود ندارد البته از بزرگشون که تهران است شروع کنید تا ببینید نسبت به همین کشور ترکیه چقدر عقب افتاده است چه برسه به دانشکده‌های تراز اول. وضع بقیه دانشکده‌های کشور وخیم‌تر است و تنها بضاعتشان یک کوشی پزشکی است که آن هم توسط دانشجو خریداری می‌شود. بهتره بگوییم بیطار
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
1
3
دیگه دستشون اومده با ورود به این رشته و سلاخی بدون دانش به روز و ناخن گرفتن حیوونا تو مطبای به ظاهر شیک و قربون صدقه رفتن الکی حیوون از صاحبای بیچاره که به خاطد تنهایی به طبیعت پناه بردن میشه کلی پول به جیب زد
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
3
8
پیشنهاد میکنم یک تیم از وزارت علوم .............. به دانشکده تشریف بیارند. ما دانشجویان که نه کیس دیدیم نه هر دانشجو یک عقیم سازی انجام دادیم. ............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
منم موافقم بازرسین وزارت علوم از همه دانشکدهای کشور بازدید کنن، که اینجوری بیشتر دانشکده های کشور باید تعطیل بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
2
8
بنده با نظر رییس دانشگاه موافقم دانشجویی که 5 سال در محیط آکادمیک بوده باید این توانا را داشته باشد که موضوع پایان نامه را جستجو کرده و با هماهنگی استاد راهنما و مشاور موضوع بررسی و اصلاحات لازم را انجام دهد تا موضوعی در حد و توان یک دانشجویی دکتری عمومی تعریف شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
0
8
امکانات دانشگاه بدون شک در دانشگاهها کم و کاستی وجود دارد مثلا دانشگاههای مانند تهران در مواردی بوده که دانشکده دامپزشکی دستگاه ترمال سایکلر نداشته.
ناشناس
|
France
|
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
3
17
استاد تمام ....... دانشکده اصلا علاقه ایی به دیدن کیس نداشته، چون سواد لازم آموزش رو نداشت، آموزش خاصی به ما نداد، وسواس داشت موقعی میخواست کیسی ببینه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
5
15
یکی از مشکلات دانشکده دامپزشکی لرستان در تردد بودن اساتیده(اساتید غیر بومی)، استادی که حضور نداره و اولویتش خانواده ش و تعهد کاری نداره و نیومده به فکر برگشتن پیش خانواده اش هست چطور میخواد به ما آموزش لازم رو بده، برخی از اساتید رو من چند هفته یکبار میبینم.
فارغ التحصیل دانشکده لرستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
1
12
تراز هر دانشکده ای رو اساتید و دانشجویان آن دانشکده مشخص میکنن، متاسفانه در دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان اعضای هیأت علمی هیچگونه تعصبی نسبت به دانشکده و دانشجوها نداره و دانشجوها هم هیچگونه خواسته ای در جهت ارتقای علمی خودشون نداره.
Ayda
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
4
13
طبق معمول رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی نادیده گرفته میشه و همیشه حرف از دامپزشکی هست
لطفاً دغدغه ها و مشکلات دانشجویان این رشته رو هم بررسی کنید.
ما در واقع از اینجا مونده و از اونجا رونده هستیم.
نه در حوزه دامپزشکی کار داریم نه در حوزه پزشکی
عملا هیچ بازار کاری وجود نداره
در آخر باید بگم که امکانات دانشکده مناسب و بنده از عملکرد دکتر جایدری راضی هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
برای رشته شما که هیچ اموزشی وجود نداردامکانات این دانشکده کافی است!
دامپزشک دهکده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
2
10
اگر منصفانه نگاه کنیم شرایط فرهنگی و جغرافیایی استان لرستان که قطب دامپروری هست اقتضا می‌کنه که بیشتر کیس ها هم دام بزرگ باشه آدم از بعضی نظرات بیشتر برداشت مزاح می‌کنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
4
9
چرا تو استانی که قطب آبزی پروری در ایران هست بجای واحد کارورزی مامایی که کیس کمی داره واحد کارورزی آبزیان رو یکبار ارایه نمیدن تا دانشجویان علاقه مند وارد این فیلد بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
5
13
همین که حتی نمیدونین کسی با جراحی عقیم سازی یدونه کیس نمیتونه دامپزشک خوبی باشه خودش نشون میده انتقادات بی انصافی نبوده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
26
9
درود بر استاد اخلاق مدار و ساعی دکتر جایدری که علیرغم همه مشکلات پبگیر رفع مشکلات دانشکده و بیمارستان هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
4
15
چرا در استان لرستان که قطب ابزی پروری کشور هست واحد کارورزی آبزیان ارایه نمیشه، برای امثال بنده که دوست داریم و علاقه مند ابزیان هستیم لطفا این واحد ارایه بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
کارورزی ابزیان رو جایی میزارن که اساتید ماهر در زمینه بهداشت و بیماریهای ابزیان وجود داشته باشه نه اساتیدی که حتی بعضا توان اخذ نمونه خون از ماهی رو هم ندارن
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
12
2
اتفاقأ باید سگ ها تولید مثل کنند.
سگ، صادر کنیم.
بعضی از کشورها، گوشت سگ رو با لذت میخورن!
در آمدش اگه بیشتر از نفت نباشه...
کمتر هم نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
6
17
وقتی خود مدیر گروه ............. در دسترس نیست و دست به کیس نمیزنه وکمتر از بقیه اساتید گروه حضور فیزیکی داره از بقیه اساتید چه انتظاری هست.
هیچ وقت یادم نمیره که سر لجبازی با یکی از دوستانم چه نمره پایینی بهش داد و به بقیه اساتید هم گفته بود که نمره کم بدهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
10
دانشکده‌ی دامپزشکی دانشگاه تهران که دانشگاه مادر به حساب می‌آید هنوز امکانات درست حسابی نداره چه برسه به بقیه استانها. تمام بخش‌ها در حد ۵۰ سال پیش هم امکانات ندارند حاضرم دانه به دانه نام ببرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
9
9
پیشنهاد میکنم کلینیک سیار دامپزشکی از اساتید پای کار راه بندازید و از ظرفیت واحد مبارزه با بیماری های دامپزشکی استان لرستان جهت شناسایی کانونهای بیماری استفاده کنید
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
منظورتان واحد مبارزه اداره کل دامپزشکی است ؟ کاش بیماری های گزارش شده...... نکنند.نظارت بیشتری بر روی انجام صحیح و درست واکسیناسیون ها داشته باشد بتواند طبق برنامه های روتین سازمان کارهای درست را انجام دهد.
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
11
8
ممنون بابت جذب متخصص دام کوچک و کلینیکال پاتولوژی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
یعنی قبلا نداشت؟ پس چطور بهش مجوز رشته دامپزشکی دادن که هیات علمی های بالینی اصلی نداره!!!!!!
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
21
21
درود بر دکتر رییسی سختکوش ودکتر دهقان فداکار
پاسخ ها
دانشجو
| Germany |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
با عرض پوزش از اساتید عزیزم حین اسکرول کردن منفی داده شد، قدردان زحمات اساتید گرامی علی الخصوص دو استاد بزرگوارم هستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
6
1
اصلا دانشجو در ایران فایده ندارد بجای آموزش رشته‌ای تخصصی آموزش داده نمی شود فقط حجاب آموزش می دن دکتری دربیمارستان وجود ندارد متخصص چون اقتصاد بستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
6
7
آزمایشگاه همکار پیشنهاد اداره دامپزشکی بوده یا درخواست از طرف دانشگاه؟ ..............
....همکاران نظام و اداره کل هم به شکل نیمه وقت مشغول به فعالیت هستند...اکثر مسئولین مشغول کارهای درمانی به شکل پاره وقت می باشند یه زمانی سازمان دامپزشکی نامه زده بودند برای مسئولین و کارشناس مسئول ها پروانه پاره وقت صادر نشود ولی آیا اجرا شده؟ کاردانی که به جای دامپزشک به راحتی کارهای درمانی انجام می دهد و با افتخار از تجربیاتش در این استان می گوید آیا برای خیل عظیم فارغ التحصیلان دامپزشکی مشکلی ایجاد نمی کند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
8
11
تمام دانشکده های دامپزشکی دارای مشکل هستند و اینکه در رسانه ها بیان شود راه حل مناسبی نیست بهتره به جای اینکار چاره اندیشیده شودو عمل گرا باشیم، الکی سنگ اندازی نکنیم و ........................ تا جایی که من مطلع هستم اساتید دامپزشک بالینی در سراسر کشور دانشجویان علاقه مند را برای ویزیت و یادگیری بر بالین کیس می برند و می بردند
فارغ التحصیل دانشکده دامپزشکی لرستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
7
15
تا جایی که بنده در جریانم خرید دستگاه رادیولوژی به ارزش نصف قیمت اعلام شده در زمان ریاست قبلی(نزدیک به سه سال پیش،اواخر دولت قبلی) خریداری شده و طبق فرمایشات شما هنوز نصب هم نشده، ................
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
18
2
درود بر دکتر ملکی عزیز. استاد توانمند طب داخلی که در تشخیص و درمان بیماریهای دام های بزرگ زبردست و فوق العاده ماهر هستند
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
6
4
......................‌.. فکر میکنند عقیم سازی یعنی کل ماجرا ، البته این بحث از بالادستور داده میشه که دام کوچک هرروز باید محدودتر بشه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
18
2
درود بر دکتر ملکی عزیز. استاد توانمند طب داخلی که در تشخیص و درمان بیماریهای دام های بزرگ زبردست و فوق العاده ماهر هستند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
7
12
واقعا جای بسی تاسف داره که حکیم مهری که باید از دانشجویان دامپزشکی مظلوم حمایت کنه و مشکلات اونها رو بازتاب کنه تبدیل به تریبونی شده برای حمایت از مسولین ................. و فقط کامنتها و نظراتی رو نشر میدین که در جهت حمایتی هستند و اصلا هم مشخص نیست که از بعضی دانشجویان خواسته شده بیاند و زیر این مصاحبه کامنتهای مثبت بزارن تا یک بار دیگه مشکلات و ایراداتی که وجود داره سرپوش روشون گذاشته بشه و آب از آب تکون نخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
6
10
از دانشگاهی که به جای توجه به سطح سواد دانشجو به پوشش و رفت امد اون توجه میکنه هیچ انتظاری نباید داشت
اشتباهی به نام خرم آباد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
8
1
دانشکده دامپزشکی لرستان .... سال ۹۹ و ۱۴۰۰ بالای ۵۰ نفر پذیرش داشتن سال ۱۴۰۱ هم بالای ۶۰ نفر پذیرش داشتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
14
14
درود بر دکتر عباس رییسی گرانقدر تنها استاد همراه و یاور دانشجویان
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
12
13
درود بر دکتر رییسی توانمند. تنها متخصص جراحی که درصد چسبندگی و تلفات بعد از جراحی های سزارین گوسفند در ایشان به طرز معجزه آسایی صفر درصد هست. بی نظیر در ارتوپدی های پیشرفته و درمان مشکلات استخوانی و جراحی های فوق پیشرفته چشم و پلک
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
11
8
دورود بر دکتر فرجانی گرانقدر
دانشجوی زخمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
1
11
با سلام
در خصوص تعداد ورودی ها، دکتر یه تجدید نظر داخل صحبتتون بشه بد نیست. ورودی ۹۹ و ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۰ نفر بوده و ورودی ۱۴۰۱ هم در قالب ۳۶ نفر مهرماه و ۲۶ نفر بهمن ماه تعریف شده (اگر خطایی در تعداد هست عذر میخوام ولی من این تعداد رو طبق سامانه گلستان ذکر کردم) در خصوص امکانات هم یه مقدار کوتاه بیاید و با واقعیت‌ها روبرو بشید. امکانات این دانشکده در کمترین مقدار ممکن هست. در آزمایشگاه‌های شما پیدا میشه که از ۷ یا ۸ میکروسکوپ فقط یک میکروسکوپ درست و صحیج کار میکنه. مواد شیمیایی که استفاده میکنید، اکثرا فاقد کیفیت مناسب هست. در خصوص PCR هم بگم که تعداد مهم نیست و کیفت کار مهمه چند PCR رو دانشگاه لرستان تمام و کمال انجام میده؟. دانشجو سر کلاس درس، بجای استفاده از دستگاه‌ها و یاد گرفتن درس ، با قیمت دستگاه ها آشنا میشه و اساتید تقزیبا رنج قیمتی هر دستگاه رو بهش میگن. اینجا محل تحصیله یا معامله وسایل؟؟ ( با احترام به اساتید ، این اتفاق در بعضی کلاس ها رخ میده فقط) و در پایان این مسئله هم خدمتتون اشاره کنم که مقایسه این دانشگاه با دانشگاه کلانی مثل اهواز صد در صد اشتباهه و حتی از لحاظ امکانات هم نباید به خودش چنین اجاره‌ای بده. در خصوص اساتید هم خدمتتون اشاره کنم، همون اساتیدی که میگید ۲ درصد دانشمندان برتر هستن، بیشترین و بیشترین انتقادات از دانشجویان همه ورودی‌ها بهشون وارد هست و همه از این استاد گلایه مند هستن. لطفا صحت این مورد رو از معاونت آموشی خودتون پیگیر بشید. در خصوص جذب اساتید هم، اولویت باید با اساتیدی یاشه که DVM هستن و تخصص دارن نه PH.D از رشته های دیگه. اینجا دانشکده دامپزشکیه و اساتیدش هم باید دامپزشک باشن. در مورد کیس هم خدمتتون اشاره کنم که اکثر دانشجوها و اساتید خودشون پیگیر کارهای پیدا کردن کیس هستن و دانشگاه خیلی حمایت قاطع و مشخصی نمیکنه. و حتی نبود کیس اینقدر در بعضی اوقات مشهود هست که دانشجوها تا ظهر کاملا بیکار هستن.

در آخر هم دوباره میگم خدمتتون دکتر، بجای توجیه مشکلات ، اونا رو قبول کنید و به دنبال راه برای حل مشکل باشید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
12
2
درود بر دکتر رییسی پیشروترین جراح در زمینه جراحی های مغز و اعصاب در کشور و از بنیانگذاران جراحی اعصاب در رشته دامپزشکی. همچنین درود بر دکتر جایدری نابغه بی مانند و تکرار نشدنی ویروس شناسی دامپزشکی کشور و از پایه گذاران روش نوین PCR
دانشجو
|
Russian Federation
|
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
5
از دانشکده ای که توی اون درس مسمومیت دام رو یه متخصص مامایی داره به ما درس میده چه انتظاری میشه داشت؟ ............... به سختی کلاس رو برگزار میکنه. متاسفانه مشکلات ما بسیار زیاده ولی مسکوت مونده و هیچ ارگانی بهشون رسیدگی نمیکنه
اشتباه منو تکرار نکنید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
0
0
به جای افزایش رشته های دانشگاه به فکر ارتقای داشته ها باشید چه لزومی داره که دانشکده به این کوچیکی که سر جمع ۶ تا کلاس درس داره و کمبود شدید استاد ، به فکر جذب رشته جدید باشه
دانشکده دامپزشکی لرستان .................. همه دانشجوهای اون فقط دوست دارن زودتر درسشون به پایان برسه و برن تا شاید بیرون ازش چیزی بتونن یاد بگیرن
دروس عملی رو تو دانشگاه بصورت تئوری برگزار میکنن
تعداد امکانات به اندازه ۱۰ نفره ولی ۵ برابرش رو جذب میکنن
سیستم نمره دهی اساتید کاملا عشقی هست
..............................
قطب دام کشور ؟؟؟ شایعه ای بیش نیست
جذابیت های لرستان ؟؟؟ اصلا اون چیزی نیست که فکرش رو بکنی در حد شهرستان هم نیست
اساتید خوب؟؟؟.........
.....................
نظر شما
ادامه