کد خبر: ۷۴۰۸۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: دلیل تلف شدن دام‌های عشایر مسمومیت تشخیص داده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، «دکتر تورج کرمیان» اظهار داشت: در روز یکشنبه مورخ 1402/02/10 پس از اعلام گزارش موضوع تلف شدن دام‌های عشایر واقع در جاده باغفلک (پشت شهرک صنعتی فرامان) بلافاصله نیروهای دامپزشکی اقدام به بررسی میدانی علل تلف شدن دام‌ها نمودند.

رییس دامپزشکی شهرستان کرمانشاه افزود: در بررسی‌های بعمل آمده در محل تعداد 5 لاشه رویت شد که با توجه به علائم بالینی و اخذ تاریخچه از دامدار، بیماری خاصی در گله تشخیص داده نشد و دلیل تلف شدن دام‌ها مسمومیت بوده است.

وی با بیان اینکه طبق آخرین خبر واصله روز گذشته نیز یک رأس دیگر به آمار فوق اضافه شد، گفت: نسبت به امحاء لاشه ها به طریق بهداشتی اقدام و از چرخه مصرف خارج شده است.

گفتنی است بنا به اظهار نظر  و ادعای یکی از عشایر تعداد دام‌های تلف شده بیشتر این تعداد بوده، که رییس دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: در زمان بازدید تنها 5 رأس مشاهده شده است.

تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و اطلاعات دیگر متعاقبا اعلام خواهد شد.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
1
1
عجب هنری کردند دام‌های مرده و مسموم را از چرخه مصرف خارج کردند! دام‌های بیشتری هم تلف شدند که مفقود شدند لابد در بسته بندی فروشگاه هستند!!!
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
1
توی تصاویر که تعداد بیشتری تلفات می بینیم!!! نوع سم چه بوده ؟؟ فقط از ظاهر تشخیص دادید مسمومیت را یا با ازمایش از محتویات شکمبه واب وجیره؟؟
حکیم جان خبر میذاری درست بذار بابا!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
0
0
برخی دامداران علاقه خاصی دارند که دام‌هایشان را در ملک شخصی دیگران به چرا ببرند مثلأ مزارع گندم، هندوانه، خیارسبز، ذرت، گوجه و غیره. همین باعث می‌شود که شخص جان به لب بشه و درگیر شدن با دامدار هم عاقل خوبی نداره چون با کارد و قمه خدمتت می‌رسند و هیچ مراجع قانونی هم پاسخگوی خسارت آنها نیست بنابراین تصمیم می‌گیرند دامدار را اینگونه بصورت نامحسوس تنبیه کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
0
0
توی یکی از عکسها ۹ تاست که
نظر شما
ادامه