کد خبر: ۷۱۷۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: هم اکنون هزار قلاده سگ در پناهگاه بیرجند نگهداری می‌شوند در حالی که ظرفیت نگهداری سگ در این پناهگاه ۵۰۰ قلاده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «گل رو» مدیرعامل انجمن مهرجویان طبیعت و حیوانات بیرجند گفت: انجمن مهرجویان یک انجمن مردم نهاد است و تمام هزینه‌های نگهداری از سگ‌های بلاصاحب در این پناهگاه از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

او افزود: تاکنون هیچ کمکی برای نگهداری و تأمین غذا از سمت نهاد‌های دولتی دریافت نکرده ایم و این موضوع ما را با چالش در نگهداری سگ‌ها مواجه کرده است.

گل رو عنوان کرد: با وجود اینکه ظرفیت نگهداری سگ در انجمن ۵۰۰ قلاده است، هم اکنون هزار قلاده سگ در پناهگاه نگهداری می‌شوند که رسیدگی به آن ها بسیار سخت و هزینه بر است.

مدیرعامل انجمن مهرجویان طبیعت و حیوانات بیرجند ادامه داد: روزانه ۹۰۰ تا هزار کیلوگرم غذا برای این تعداد سگ لازم است که چون کمک مالی از سمت نهاد‌های دولتی نداریم و کمک‌های مردمی هم پاسخگوی کامل نیستند، مجبوریم هر یک روز در میان به سگ‌ها غذا بدهیم.

او تصریح کرد: غالبا غذای این سگ‌ها را از طریق کشتارگاه‌ها تهیه می‌کنیم که آن‌ها هم مدتی است می‌گویند کشتار کم شده است و این موضوع نیز باعث می‌شود دچار مشکل برای تأمین غذا شویم.

گل رو گفت: بهترین روش این است که سگ‌های بلاصاحب بعد از اتمام مراحل درمانی و واکسینه شدن، پلاک سلامت دریافت کرده، عقیم سازی شده و از هر ۱۰ سگ ۵ سگ در همان منطقه که جمع آوری شده اند و مسکونی نیست رهاسازی شوند.

مدیرعامل انجمن مهرجویان طبیعت و حیوانات بیرجند بیان کرد: اگر یک محیط به طور کامل از سگ خالی شود، سگ‌های مریض مناطق دیگر به این منطقه آمده و می‌توانند مجدد باعث انتشار مریضی شوند، اما اگر سگ‌های عقیم و درمان شده در منطقه باشند امکان تصرف قلمرو برای سگ‌های غریبه وجود ندارد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
0
3
پس وایسید جمعیتشان ۵ برابر شود ۵ روز در میان بهشان غذا دهید خرجشان کمتر میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
2
رها سازی سگهای واکسینه پلاک دار ، کاری خطرناک است. مدت ایمنی واکسن هاری ۱ تا ۲ سال هست (بستگی به سازنده دارد) . حالا یکسال سال بعد ، نمیشه که سگ رو بگیریم و بعد شماره گوش و نوع واکسن را استعلام کنیم و بعدش تصمیم بگیریم که واکسن بزنیم یا رها کنیم.

رها سازی ، کار مسخره ای هست.
گرسنه نگهداشتن هم صحیح نیست.

مرگ آرام جمعیت اضافی ، بهترین راه هست
پاسخ ها
abbas
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
اگه انسانیت تو وجودت باشه اونم حق زندگی داره مثل اینکه ما بگیم چون کشور ما کمبود اب داره یا مردم بچه نیارن یا بچه ها رو کم کم بکشیم
نظر شما
ادامه