کد خبر: ۷۱۷۰
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
سازمان نظام دامپزشکی در سالهای گذشته و سال جاری هیچگاه به مناسبت روز داروسازی پیامی صادر نکرد و برنامه خاصی هم نداشت. با این حال اقدام این سازمان در برگزیدن دکتر ثمینی به دبیری این همایش هر چند ممکن است سبب تقویت پیوند داروسازان با دامپزشکان شاغل در زمینه امور دارویی گردد اما عدم وجود متخصصین حاذق در این زمینه در میان جامعه دامپزشکی کشور را هم به ذهن متبادر می‎سازد...

حکیم مهرسازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران دبیری کنگره علمی داروشناسی دامپزشکی را به یک غیردامپزشک سپرده است.

بر این اساس دکتر مرتضی ثمینی ، استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران که دارای درجه دکترای عمومی داروسازی و دکترای تخصصی فارماکولوژی است و می‎توانست با عنوانی افتخاری در این همایش حضور یابد بعنوان دبیر دومین همایش بین المللی داروشناسی دامپزشکی تعیین و معرفی شده است.

این در حالی است که ریاست کمیته علمی این همایش مرداد ماه سالجاری با حکمی از سوی دکتر آقامیری که سازمان نظام دامپزشکی را اداره می‎کند به دکتر حسین نجف‎زاده ورزی دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز سپرده شد.

دکتر نجف زاده به رغم آنکه دارای درجه دکترای تخصصی فارماکولوژی پزشکی است اما در رشته دکترای عمومی دامپزشکی هم تحصیل نموده است.

وی پیش از این دو بار معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز، ریاست اولین کنگره نانوداروها، دبیری کمیته علمی دومین کنگره نانوداروها و دبیری اولین همایش کاربرد گیاهان دارویی در ایران را تجربه نموده است.

سازمان نظام دامپزشکی در سالهای گذشته و سال جاری هیچگاه به مناسبت روز داروسازی پیامی صادر نکرد و برنامه خاصی هم نداشت. با این حال اقدام این سازمان در برگزیدن دکتر ثمینی به دبیری این همایش هر چند ممکن است سبب تقویت پیوند داروسازان با دامپزشکان شاغل در زمینه امور دارویی گردد اما عدم وجود متخصصین حاذق در این زمینه در میان جامعه دامپزشکی کشور را هم به ذهن متبادر می‎سازد.

هم اینک تعداد قابل توجهی از دامپزشکان در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و سایر دانشکده‎ها بعنوان متخصص و فارماکولوژیست عضو هیأت علمی هستند.

گفتنی است در اولین همایش داروشناسی دامپزشکی، دکتر حسینعلی عرب عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران علاوه بر ریاست کمیته تخصصی امور دارویی سازمان نظام دامپزشکی دبیری این همایش را بعهده داشت.

دومین همایش داروشناسی دامپزشکی 22 و 23 آذرماه سالجاری توسط سازمان نظام دامپزشکی در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‎شود.

توضیح و تکمیل :

با توجه به انتشار نظرات بینندگان محترم حکیم مهر ذیل این مطلب و بویژه تجمیع نظر نخبگان و اساتید معظم دانشگاه و نیز تذکر مشاور محترم عالی حکیم مهر درباره لزوم پاسداشت مفهوم سلامت واحد و همچنین مقام علمی و خدمات دکتر مرتضی ثمینی توضیح ذیل بعنوان تکمیل خبر جهت تنویر افکار عمومی منتشر می‎گردد :

"قصد حکیم مهر از انتشار این خبر در وهله اول یادآوری وجود متخصصین حاذق و ارزشمند در میان جامعه دامپزشکان کشورمان بوده و اثبات این موضوع به هیچ وجه مستلزم نفی مقام علمی اساتید داروساز و فارماکولوژیست غیر دامپزشک نیست. استفاده از ظرفیت غیردامپزشکان در پروژه‎های علمی دامپزشکی بویژه علوم پایه که همپوشانی‎های قابل توجهی با سایر علوم دارد امر پسندیده‎ای است و در صورتی که سازمان نظام دامپزشکی با وقوف به این موضوع اقدام به سپردن دبیری این همایش به استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران نموده باشد و دلیلی نظیر عدم موفقیت در جذب نخبگان دامپزشکی در بین نباشد اقدامی قابل تقدیر است. این خبر در حالی منتشر شده که مدیرمسئول حکیم مهر بارها در مصاحبه‎ها و پیامهای مختلف بر لزوم همکاری پزشکان و دامپزشکان و حرکت به سوی نظام سلامت واحد تأکید نموده و صدور دو پیام پیاپی به مناسبت روز داروسازی در دو سال اخیر مبین این مطلب است. بدیهی است صرفنظر از لزوم ارج نهادن به مقام اساتید رشته‎های مختلف اعم از فارماکولوژی پزشکی، دامپزشکی و داروسازی بدین شکل، حالت دیگری هم برای استفاده از ظرفیت غیردامپزشکان در همایشها متصور است و آن حضور افتخاری و برگزاری مراسم تقدیر از اساتید است. امری که در دنیا مرسوم و در کشورمان هم مسبوق به سابقه بوده است. لذا مجدداً تأکید می‎گردد که این خبر بستری برای اظهار نظر اساتید محترم و بینندگان معزز حکیم مهر فراهم نموده تا از این منظر به موضوع بنگرند که اولاً آیا حضور یک غیردامپزشک در رأس کنگره دامپزشکی هدف سلامت واحد را به تنهایی محقق می‎کند، ثانیاً راههای بهتری برای استفاده از ظرفیت اساتید غیردامپزشک در کنگره‎های دامپزشکی هست و ثالثاً پیشینه مورد نیاز و اقدامات آتی برگزارکنندگان کنگره در چنین شرایطی چه باید باشد تا از ظرفیت مهیا شده به نحو احسن استفاده شود؟"

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
0
0
این الآن یعنی چی؟ نظر سنجیه؟ سوال می پرسید یعنی الآن چجوری جواب بدیم؟
اگه نظر سنجیه چرا خودتون اظهار نظر کردین پس؟(عدم وجود متخصصین حاذق در این زمینه در میان جامعه دامپزشکی کشور را هم به ذهن متبادر می‎سازد.)اینکه نمیشه که تیتر را سوالی می نویسید بعد واسه جوابش اعلام موضع می کنید.
عجب بابا.
حکیم مهر
|
-
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
0
0
با سلام و احترام / بیننده محترم / حکیم مهر هم بر اساس بند 2 اهداف و وظایف خود به ارائه یک تحلیل کوتاه و راه حل (حضور افتخاری) در این باره پرداخته و ضمناً نظر بینندگان ارجمند را هم در راستای تجمیع نظرات (بند 5 اهداف و وظایف) جویا شده است. با تشکر از بازدید و اظهار نظر شما
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
0
0
من نمیدو نم حکیم مهر چرا چند ماه داره مطالب بی ربط سبک و مغرضانه منتشر می کنه فکر نمی کنید دیگه وقت اینه که از یک نیروی متخصص در زمینه رسانه استفاده کنید تا دامپزشکان رو کوچک و حقیر نکنید. م.ص
م.ص.ع.
|
-
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
0
0
آخه عزیز من این سبکه یا اینکه ........................ دامپزشکا با این کارا کوچیک شدن ................... بعدشم کجاش مغرضانس ؟!!!! خوب حرفه حق تلخه دیگه
گودرز صادقی
|
-
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۳
0
0
سلام دوستان. در کنگره اول و در کنار همکار عزیز جناب آقای دکتر عرب، بنده دبیر علمی کنگره بودم. این همکاران محترم که در کنگره دوم دبیر و دبیر علمی هستند قدمشان روی چشم است و آقای دکتر ثمینی هم دوستی هستند که سالها در دانشگاه آزاد اسلامی در دوره های دکترای تخصصی فارماکولوژی تدریس کرده اند. بنابراین، بهتر است تا آنجا که میتوانیم در برگزاری بهتر کنگره تلاش کنیم و باعث تضعیف اساتید اعم از دامپزشک یا غیردامپزشک نشویم. دکتر نجف زاده هم از همکاران بسیار خوب و فعال ما در فارماکولوژی دامپزشکی هستند. لازم به ذکر است که اکثر فارماکولوژیستهای قدیمی که دکترای عمومی دامپزشکی داشتند تخصص خودشان را از دانشکده های پزشکی و داروسازی گرفته اند از جمله خود بنده که از دانشکده داروسازی دانشگاه اوترخت هلند فارغ التحصیل شدم
با بهترین آرزوها
Mohammad Nouri
|
-
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
0
0
اقاي دكتر ثميني از بهترين هاي اين علم در ايران بوده و حضور ايشان باعث افتخار است.
دكتر نوري.دانشكده دامپزشكي اهواز
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
0
0
من دكتر دامپزشك هستم و از دانشگاه آزاد كرج فارغ التحصيل شدم جناب دكتر ثميني استاد ما در كل واحد هاي فارما بودند .
عليرضا
|
-
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
0
0
اقاي دكتر ثميني از اساتيد بسيار بادانش و محترم دانشگاه هستند و بنده نيز افتخار شاگردي ايشان را داشتم.به نظر من ايشان از لحاظ تخصصي كاملا با اينگونه سمينارها مرتبط هستند و تجربه چندين ساله كار با دامپزشكان اين ارتباط را بيشتر نيز ميسازد.
گذشته از آن داروسازها با مطالعه و ارتباط با دامپزشكان ميتوانند به عنوان داروساز باليني دوشادوش دامپزشكان در زمينه درمان و حتي تشخيص به فعاليت بپردازند .بنده نيز در بسياري از اوقات با مشورت با همسرم كه داروساز هستند نتايج بهتري در تعيين داروي بهتر، دوزاژ داروها ، عملكرد داروها و غيره .. گرفته ام و فكر ميكنم مرزهاي ميان علوم چون گذشته نيست و بايد از نظر متخصصين بهره جست
گلچین
|
-
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
0
0
والا چی بگم.کار ....... از انتقاد ومخالفت ها گذشته!!!!!
دکتر شاهو قهرمانی - رزیدنت پاتولوژی
|
-
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
0
0
با تمام احترام و عزتی که برای پیشکسوتان قائلم، اما یادآوری میکنم که آقایان!!!! پس کی فرصت کار و تدریس و ابراز لیاقت برای متخصصین تازه فارغ التحصیل شده فراهم میشوددد !؟!؟!؟!؟!؟ آقای دکتر ثمینی خوبه که هنوز اشتیاق و علاقهء به تدریس دارن! خیلی از اساتید دیگه هستند که از ده نهاد مملکت بازنشسته شدن، حوصله ندارن جواب سلام یکی رو بدن چه برسه به تدریس! اما باز با اشغال پستهای تدریس، فرصت رو از جوانترها میگیرن!!!
حکیم مهر دلبند من! تصدی های دو سه روزهء همایشی و ... پیشکش!!
شاید یک دوست
|
-
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
0
0
از خیر شما کاملاً متعجب شده ام.
1-آیا می دانید آقای دکتر ثمینی سالهای سال و قبل از آغاز به کار رسمی آقای دکتر فقیهی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران فارماکولوژی دامپزشکی تدریس می کردند؟
2-آیا می دانید در دهه ی 70و زمانی که آقای دکتر فقیهی فرصت مطالعاتی تشریف برده بودند؛ ایشان مجدداً در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران فارماکولوژیدامپزشکی تدریس می کردند؟
3-آیا می دانید ایشان سالهای متمادی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج فارماکولوژی دامپزشکی تدریس می کردند؟
4- ایا می دانید ایشان مسؤولیت هدایت و تدریس دکترای تخصی فارماکولوژی دامپزشکی را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران بر عهده داشته و متخصصان زیادی به راهنمایی ایشان، دانش آموخته شده اند؟
5- آیا فردی که صلاحیت اعطاء دکترای تخصصی فارماکولوژی دامپزشکی(تدریس، برگزاری امتحان بورد و راهنمایی پایان نامه تخصصی) را دارد؛ توانایی دبیری کنگره فارماکولوژی را ندارد؟
6- در مورد افتخاری بودن سمت ایشان هم کاملاً با شما مخالفم؛ همایش تخصصی است و منعی در مورد مسؤولیت دامپزشکان ندارد ولی تقدیر از یک غیر دامپزشک در چنین همایشی صحیح به نظر نمی رسد
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
0
1
ممنون از خبر تکمیلی
کار پسندیده ای است، زمینه قبلیش هر چه که باشد مهم نیست. در علوم پاتوبیولوژی و پایه پزشکی(بیومدیکال) و نیز علوم بهداشتی باید از ظرفیت های موجود در تمام رشته ها استفاده کرد. همین همکاری ها هست که شناخت از همدیگر و از ظرفیت رشته ها را بالا می برد. حتی به نظر من باید تلاش شود از وزارت بهداشت در این همایش برای داروسازان امتیاز بازآموزی گرفته شود. زمینه همکاری دامپزشکان و داروسازان در علوم بیومدیکال بسیار زیاد است. باید وسیع ببینیم و دست همکاری به سوی ایشان دراز کنیم تا در وقت موعود آنها هم ما را همکار خود بدانند. همکاری هم یک فعل دو سویه است.
از خبر تکمیلی و توجه به نظر اینجانب و اساتید ممنون.
دامپزشک
|
-
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
0
0
سلام: این کار حکیم مهر پسندیده نیست و حاشیه سازی می باشد. بنده هیچ شناختی از آقایان دکتر ثمینی و دکتر نجف زاده ندارم ولی نظرات اساتیدی مانند دکتر نوری و دکتر صادقی برایم قابل قبول است در حالیکه توصیف حکیم مهر طوری تنظیم شده بود تا خواننده مطلب ، با دکتر ثمینی مخالفت کند. لطفا چنین کاری نکنید و یک نظر سنج نباید خودش نظر دهد.
دکتر قهرمانی دامپزشک کورد
|
-
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
0
0
یکی بر سر شاخ بن میبرید !
نظر شما
ادامه