کد خبر: ۶۹۹۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: پیشنهاد می‌شود به منظور خدمات‌رسانی هر چه بهتر و دقیق‌تر به قشر تولیدکننده استان از محل ردیف‌های اعتباری ملی و متمرکز اعتبار جداگانه به دامپزشکی اختصاص داده شود و با ردیف اعتباری مستقلی بدین منظور لحاظ شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمد اسدی» گفت: طرح «پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و زنبور عسل و آبزیان و ایجاد پست‌های قرنطینه‌ای» به عنوان پروژه‌های پیشنهادی اداره کل دامپزشکی استان در سفر ریاست جمهوری ارائه می‌شود که وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای این طرح ۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: موانع و مشکلات طرح‌های مهم و اولویت‌دار اقتصادی زیربنایی، اشتغال‌زایی این اداره نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد که طرح پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و انگلی دام و طیور آبزیان و زنبور عسل که در وضعیت فعال به سر می‌برد یکی از این طرح‌ها است.

وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۹۴۶ هزار راس دام سبک و ۷۵ هزار دام سنگین، ۹ میلیون و ۱۲ هزار و ۸۳۰ مترمربع جایگاه دام، ۲۲۵ واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار، بیش از ۶۵۰ مزرعه پرورش ماهیان سردابی، ۲ هزار و ۹۰۰ واحد مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و شیلات با بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های مرکزی و تخصصی آبزیان در استان وجود دارد.

 اسدی اظهار داشت: در طی یک سال بایستی به ازای هر رأس دام سبک ۱۱ میلیون و ۷۸۴ هزار نوبت سر و در دام سنگین ۲۲۵ هزار نوبت سر انواع واکسن مورد استفاده قرار گیرد و به منظور پیشگیری از بیماری‌ها و مخاطرات دامی نیاز به خرید سم و سمپاشی و ایجاد بیش از ۹ میلیارد مترمربع جایگاه نگهداری دام سنتی و روستایی نیاز است.

اعتبارات استانی جوابگوی هزینه‌های نظارت بر تولید نیست

وی افزود: ضمن اینکه نظارت در تولید و عرضه فرآورده‌های خاص، فرآورده‌های خام دامی در سطح کارخانجات، مزارع و واحدهای پرورش ماهی و مرغ، کنترل کیفی محصولات تولیدی بر عهده این دستگاه می‌باشد ولی متاسفانه موانع و مشکلات اعتباری وجود داشته و اعتبارات استانی جوابگوی هزینه‌های دستگاه نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان بیان داشت: پیشنهاد می‌شود به منظور خدمات‌رسانی هر چه بهتر و دقیق‌تر به قشر تولیدکننده استان از محل ردیف‌های اعتباری ملی و متمرکز اعتبار جداگانه به دامپزشکی اختصاص داده شود و با ردیف اعتباری مستقلی بدین منظور لحاظ شود.

وی به طرح «تعمیر و تجهیز ساختمان‌های اداری» اشاره کرد و افزود: با وجود یک واحد ساختمان ستاد اداره کل، ۱۰ شبکه در شهرستان‌های دهگانه استان، ۱۰ پست دامپزشکی در مناطق روستایی و عشایری با قدمت بیش از ۴۰ سال ساختمان‌های مذکور، موانع و مشکلاتی بابت تعمیر و تجهیز ساختمان‌های اداری دارند که رفع آن‌ها به اعتباری معادل ۷۰۰ میلیارد ریال نیاز است و اعتبارات استانی جوابگوی آن نیست.

اسدی گفت: لذا پیشنهاد می‌شود به منظور تامین ساختمان‌های اداری از محل اعتبارات ملی و متمرکز اعتباری ویژه در اختیار این اداره کار قرار گرفته و یا ردیف اعتباری مستقلی بدین منظور در نظر گرفته شود.

احداث و راه‌اندازی واحدهای قرنطینه‌ای بین استانی لازم است

اسدی به طرح «احداث ساختمان پست قرنطینه‌ای» اشاره کرد و افزود: از آنجایی‌که استان چهارمحال و بختیاری از نظر موقعیت جغرافیایی مسیر تردد بین استان‌های پهناوری همچون خوزستان، اصفهان، مرکزی و کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است لذا به منظور کنترل ورود و خروج انواع دام فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های مورد نیاز و غیره احداث و راه‌اندازی واحدهای قرنطینه لازم است.

وی ادامه داد: این امر نیاز به احداث و تعمیر تجهیز واحدهای قرنطیه بین استانی و داخل استانی دارد لذا پیشنهاد می‌شود اعتبار مورد نیاز معادل ۵۰ میلیارد ریال از محل ردیف‌های ملی و متمرکز تعمیر و یا ردیف اعتباری مستقلی بدین منظور در نظر گرفته شود.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
5
با سلام مگه شدنی هست این کار؟
اگر هم بشه برای کل کشور باید باشد .
بعید بنظر می رسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
0
0
حرفای قشنگ میزنی ولی... عملیاتی نیستن.
به تجربه خود بیافزایید
نظر شما
ادامه