کد خبر: ۶۸۹۵

حکیم مهر - با توجه به آنکه تنها 15 درصد تلفات در بخش مرغداریهای مرغهای تخم گذار حاصل شده است، نمی توان گرانی تخم مرغ را به بیماری نسبت داد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اواخر سال گذشته مشکلات بهداشتی در برخی از مرغداریهای کشور به خصوص در بخش مرغ تخم گذار به وجود آمد.

دکتر سیدمحسن دستور افزود : تلفات و ضایعاتی که در بخش مرغ تخم گذار به وجود آمد، حدود 10 تا 15 درصد بود.

وی خاطرنشان کرد: از فاصله سال گذشته تا سال جاری حدود 60 درصد از میزان ضایعات حادث شده جایگزین شد، بنابراین تنها بخشی از مشکلات قیمتی مربوط به تخم مرغ از بیماریها و ضایعات حاصل شده است.

دستور ادامه داد: سازمان دامپزشکی کشور با توجه به تقاضاهایی که برای واردات تخم مرغ از کشورهای مختلف به این سازمان می شود، اقدامات مربوط به بررسی و ارزیابی شرایط بهداشتی را انجام می دهد.

وی تصریح کرد: در زمینه واردات تخم مرغ خوراکی از کشور ترکیه، تاییدیه سازمان دامپزشکی صادر شده است و در حال حاضر واردات از این کشور انجام می شود.

ارزیابی ضوابط بهداشتی هند برای واردات تخم مرغ در حال بررسی است

این مقام مسئول یادآور شد: ترکیه و هند از کشورهای تقاضا کننده برای واردات تخم مرغ بودند که بررسیها و ارزیابیهای ضوابط بهداشتی مربوط به کشور هند در حال مطالعه و بررسی است.

دستور تاکید کرد: بالا بودن قیمت تخم مرغ علاوه بر وجود بیماریها دارای مولفه های دیگری نیز هست. بنابراین نمی توان وجود این بیماری را تنها عامل افزایش قیمت برشمرد.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت نهاده ها از دیگر مواردی است که در قیمت کلی تاثیرگذار است.

استانداری تهران برنامه ویژه ای برای عرضه مرغ بسته بندی دارد

رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره عرضه مرغ بسته بندی در تهران گفت: عرضه مرغ بسته بندی در سالهای گذشته در بیشتر استانها به انجام رسید و به دلیل شرایط خاصی که در استان تهران با آن مواجه بودیم، این برنامه با تاخیر انجام شد.

دستور کامل نبودن زنجیره مرغ بسته بندی در تهران را یکی از دلایلی برشمرد که این برنامه با تاخیر انجام شده است و افزود: در زمینه های کشتارگاهی، حمل و نقل و توزیع باید شرایط مناسبی به وجود آید تا عرضه مرغ بسته بندی در تهران امکان پذیر شود.

وی با اعلام اینکه بخشی از مرغ مصرفی در استان تهران از 9 استان دیگر تامین می شود، خاطرنشان کرد: بسته بندی مرغ و شرایط ورود این مرغها از سایر استانها باید در زنجیره ای کامل قرار گیرد.

دستور ادامه داد: فرهنگ مردم نیز باید در این زمینه افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: مرحله اول عرضه مرغ بسته بندی از طریق فروشگاههای بزرگ زنجیره ای انجام شد و در مرحله دوم حدود 30 درصد بسته بندی مرغ توسط میادین میوه و تره بار به انجام رسید.

این مقام مسئول یادآور شد: مرحله سوم عرضه مرغ بسته بندی در تهران با مسئولیت استانداری تهران در حال انجام است.

دستور به افزایش ارتباطات بین بخشی اجرا و تحقیقات تاکید کرد و اظهار داشت: باید از تمام توان برای مبارزه با بیماریها و تشخیص بهره بگیریم.

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه