کد خبر: ۶۸۹۳۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
 

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: دامپزشکی باید از اعتبارات تخصیص یافته در بخش سلامت که در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی است، استفاده نماید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، «دکتر محمد اسدی» در معیت مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، معاون توسعه مدیریت و منابع، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجن و جمعی از کارکنان این شبکه با حضور در محل دفتر ارتباطات مردمی نماینده محترم مردم شریف شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، با ایشان گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار ابتدا مدیرکل دامپزشکی استان گزارشی از اقدامات این اداره کل ارائه نموده و برخی مشکلات موجود در مسیر خدمت رسانی بیشتر به مردم را بازگو نمود.

دکتر اسدی گفت: اداره کل دامپزشکی استان برای انجام وظایف اصلی خود با کمبود اعتبارات و نیروی انسانی مواجه می باشد.

وی افزود: تنها فصل ابلاغ اعتبارات استانی که اداره کل دامپزشکی استان از آن استفاده می نماید، فصل کشاورزی بوده که در اختیار جهاد کشاورزی است و درصدی از آن برای انجام وظایف بیشمار دامپزشکی به این اداره کل تخصیص می یابد.

وی با اشاره به تنوع وظایف و حساسیت فعالیت های دامپزشکی، خاطر نشان ساخت: اعتبارات تخصیص یافته به دامپزشکی جوابگوی رفع نیازهای ما در اجرای مسئولیت های خطیرمان نیست.

دکتر اسدی با اشاره به یکی از وظایف دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان گفت: دامپزشکی باید از اعتبارات تخصیص یافته در بخش سلامت که در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی است، استفاده نماید.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات عمده ما کمبود نیروی انسانی است، به گونه ای که برخی از پستهای دامپزشکی ما که در سالیان گذشته فعال بوده و به مردم خدمت رسانی می کرده است، به دلیل کمبود نیروی انسانی متاسفانه تعطیل شده است.

در ادامه این جلسه، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان نیز با اشاره به وظایف این دفتر در نظارت بر ذبح شرعی و تولید غذای حلال برای مردم، گفت: کارکنان دامپزشکی سربازان گمنام و بی نام و نشان بهداشت و سلامت جامعه هستند.

سپس نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از زحمات کارکنان دامپزشکی در تأمین سلامت غذایی مردم گفت: مشکلات و مسائل کشور با همکاری و هماهنگی همه دستگاهها به خصوص مجلس انقلابی و دولت مردمی در حال کاهش هستند.

وی گفت: امیدواریم با افزایش قیمت نفت و تثبیت قیمت آن اوضاع اقتصادی کشور بهبود یابد.

دکتر امیرقلی جعفری همچنین با اشاره به سخنان مدیرکل دامپزشکی استان گفت: مسائل و مشکلات خود را احصاء نموده و با راهکار عملی برای رفع آنها جلسه ای را در سازمان مرکزی دامپزشکی کشور ترتیب داده تا با حضور در محل این سازمان مشکلات مربوطه را با مسئولین ذیربط و رئیس محترم سازمان دامپزشکی کشور مطرح و راه حل پیشنهادی را ارائه نماییم.

وی گفت: در اسرع وقت با هماهنگی با اینجانب این جلسه را به منظور رفع مشکلات ترتیب خواهیم داد.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
1
5
دقیقا نظرشون درست هست، .............. رفاه همکاران رو دریابید که اگه تسری قطع بشه کارمند دامپزشکی مثل سایر کارمندان فقط در چارچوب قوانین خدمات کشوری کار میکنه نه قواتین برده داری
م.س.م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
0
6
سکان نظام سلامت کشور در دستان وزارت بهداشت است و اگر دامپزشکی نقش بهداشت محور دارد (که دارد)، باید به نظام سلامت کشور وصل شود نه نظام تولید (جهاد کشاورزی)، تا از اعتبارات آن بهره ببرد.
شما میخواهید پول از وزارت بهداشت بگیرید و به وزارت کشاورزی خدمت کنید و این شدنی نیست. اولین مرحله این است که بجای لاپوشانی کردن مشکلات بهداشتی حوزه تحت مدیریت خود(با استدلال حمایت از سیاست های وزارت کشاورزی)، اقدام به شفاف کردن آن مسائل بهداشتی و عمومی، و ارائه آن به وزارت بهداشت یا مسئولین بالاتر کنید تا اول از همه نیاز به داشتن دامپزشکی در نظام سلامت احساس شود، آنوقت خودشان بودجه را هم خواهند داد.
پاسخ ها
ز
| United States of America |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
دوست عزیز وقتی متوجه شدید خدمت در راه سلامت مردم هست نه اسم وزارتخانه و عملکرد وزاذت بهداشت هم کاملا مشخصه و تصمیمات بسیار اشتباه در حوزه سلامت که که تلفات انسلنی هم به بار اورد یا دروغ وزیر مبنی بر تزریق واکسن داخلی ،هزینه های دریافت شده مبنی بر تولید واکسن داخلی و .... همه بیان گوی وزات بهداشت هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
در پاسخ "ز" : پس اصلا وزارت خانه ها را جمع کنیم چون همه هدفشون خدمت به مردم است دیگر!! نه برادر من. سازماندهی ، هدفگذاری، ماموریت و برنامه ریزی لازمه که خدمت به سلامت مردم موثر واقع بشه. وزارت بهداشت کی گفته بی نقصه؟ ولی صحبت اینه که دامپزشکی سلامت محوره. اصلا بهداشت بدترین جای ایران !. ولی وقتی دامپزشکی کارش سلامت هست پس متعلق به آنجاست. وظایف تولیدی امروزه به درستی به مهندسین علوم دام منتقل شده. و جای دامپزشکی دیگر در جهاد نیست.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
همه وزارتخانه ها کارشون خدمت در راه سلامته ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
0
4
با سلام و ادب واقعا خنده دار است که بیماری ها رو کنترل کنی بخشهای بهداشتی و نظارت بهداشتی رو دامپزشکی انجام بدهد بعد به جایی دریافت حقوق از حوزه سلامت از حوزه جهاد کشاورزی حقوق دریافت می کنیم
سالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
3
آخه وقتی تلویزیون در طول سال دو دقیقه درمورد دامپزشکی حرف نمیزنه دیگه چه انتظاری از نماینده و مسئول دارین
نظر شما
ادامه