کد خبر: ۶۸۷۳۸
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: معاینه و درمان رایگان دام های منطقه صعب العبور و کوهستانی شبلیز دنا ، طعم خدمت در دمای زیر صفردرجه را به کام دامپزشکان شیرین نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد، منطقه صعب العبور و کوهستانی سیرون و کهله سور شبلیز بخش پاتاوه شهرستان دنا که در دامنه دنای سرافراز قرار دارد هر ساله با اولین بارش ، بدلیل کوهستانی بودن منطقه راه ارتباطی آن بدلیل بارش برف مسدود میگردد که دامداران این اهالی بمنظور دریافت خدمات درمانی دامپزشکی با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند که دامپزشکی بعنوان یکی از دستگاه های خدمات رسان وظیفه خود می داند به هر نحو ممکن علیرغم وجود همه مشکلات و کاستی های ، خدمت را به این مناطق سوق داده تا علاوه بر کسب رضایت خداوند و اهالی منطقه ، خود طعم شیرین خدمت را در این منطقه سرد و کوهستانی به کام خود و مردم سخت کوش این دیار شیرین کند.

روز گذشته و با توجه به گزارشات مردمی با سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی در خصوص تلفات دام های سبک این منطقه و  با توجه به محرومیت و ارتفاعات صعب العبور و دشواری راه بدلیل بارش برف و گل و لای موجود در راه های ارتباطی مناطق سیرون و کهله سور شبلیز ، اکیپی از دامپزشکی استان به منطقه اعزام و ضمن پایش بیماری و تاریخچه درگیری دام ها ، نسبت به معاینه و درمان دام های این منطقه اقدام گردید.

«دکتر شاهرخ پاکباز»، از کارشناسان باسابقه دامپزشکی استان ضمن بررسی دام ها، مشکلات موجود در منطقه را مدیریت بیماری های دامی عنوان کرد و گفت: با توجه به عمق محرومیت و عدم دسترسی مناسب به مناطق شهری بمنظور دریافت خدمات دامپزشکی، دام ها بدلیل عدم واکسیناسیون بیماری های غیرواگیر در زمان مناسب، مشکلات انگلی، تغذیه نامناسب، نگهداری همزمان دام های سبک و سنگین در کنار هم، سبب تلفات دامی در این منطقه شده است  که در این راستا اقدامات لازم و آموزش های چهره به چهره بمنظور مرتفع کردن مشکلات دامداران  ارائه گردید.

بر اساس این گزارش، یکی از سیاست های کلان اداره کل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد  خدمت رساندن به تمام مناطق استان بخصوص مناطق صعب العبور و توزیع خدمات دامپزشکی بصورت برابر بین دامداران و عشایر در استان است، این اداره کل با توجه به کمبود نیرو با تمام توان خود نسبت به تعهدی که با این قشر از جامعه دارد بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده تمام جمعیت هدف را مورد ارزیابی و پایش  قرار خواهد داد.

 










انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
0
1
مردمان این جا خیلی دوست داشتنی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
حکیم جان لطفا این عکس و دهها عکس که نشاندهنده کار در این شرایط و بدتر از این شرایط هست را بفرست برای .......... که اینقدر با عتاب و زبان تهدید با همکاران سازمانی خود در سرتا سر کشور صحبت نکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
1
0
خسته نباشند. اما چه ضرورتی دارد پوشیدن لباس سفید یکبار مصرف مخصوص آنفلوآنزا و دستکش یکبار مصرف اما بدون داشتن چکمه در دامداری . راستی پس دامپزشکان جوان کجا هستند ؟ پشت کامپیوتر ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
0
1
خدا برکت بده به این مردم و دامداریشون.
حیدری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
0
0
خدا رحمت کنه دکتر پاکباز
چند روز بر اثر بیماری سرطان فوت کردن
نظر شما
ادامه