کد خبر: ۶۸۵۹۸

حکیم مهر: دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و اداره‌کل دامپزشکی این استان در راستای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر ابراهیم رحیمی» از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و اداره‌کل دامپزشکی این استان خبر داد و بیان کرد: به‌منظور تحقق اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه و ایجاد زمینه همکاری‌ بیشتر در راستای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه، ارتقای دانش و تأمین فناوری‌های مورد نیاز استان، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد شهرکرد و اداره‌کل دامپزشکی به امضا رسید.

رئیس دانشگاه آزاد چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تلاش مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بر این است که در گام دوم دانشگاه بتواند با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در مسئله‌یابی و حل مسئله به‌ویژه در زمینه دامپزشکی و بهداشت مواد غذایی نقش مؤثر و پررنگی داشته باشد.

رحیمی ادامه داد: مدرسه عالی مهارت دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در حوزه دامپزشکی با برگزاری دوره‌های تخصصی کوتاه‌مدت هم می‌تواند نقس مؤثری در آموزش تکنسین‌ها و کارشناسان خبره داشته باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در طرح پویش گام دوم دانشگاه، دانشجو به حوزه صنعت معرفی می‌شود و صنعت براساس نیاز خود دانشجو را آموزش می‌دهد و در ادامه یک نوع اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

وی توضیح داد: با راه‌اندازی آزمایشگاه همکار و با وجود استادان مجرب و صاحب‌نام در سطح ملی و بین‌المللی و ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار قوی در مجموعه آزمایشگاه‌ها، انتظارات مقام معظم رهبری درباره مسئله‌یابی و حل مسئله محقق می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی ثابت کرده که دارای سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیمی است

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۳۶۱ با حکم حضرت امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد و در مدت ۳۹ سال ثابت کرده که دارای سرمایه‌ها و ظرفیت‌های عظیمی است که حتی در برخی موضوعات توانسته از دانشگاه دولتی پیشی بگیرد.

«دکتر محمد اسدی» ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری هم دانشگاه آزاد شهرکرد در سال ۱۳۶۲ راه‌اندازی شد و در رشته دامپزشکی توانسته ارتباط بسیار خوبی از نظر اجرایی با اداره‌کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری برقرار کند.

وی متذکر شد: تعداد بسیار زیادی از فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد در بخش اجرا در استان فعالیت دارند و به نوعی کرسی‌های مسئولیت اداره‌کل دامپزشکی و شبکه‌های شهرستانی را به خود اختصاص داده‌اند و از بخش دولتی سبقت گرفته‌اند.

اسدی تأکید کرد: در رصد بیماری‌های دام و کنترل بیماری و در حوزه‌های آزمایشگاهی و نظارت بر بهداشت مواد غذایی از استادان برجسته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد کمک گرفته می‌شود که این ارتباط تنگاتنگ بسیار تأثیرگذار بوده است.

به گزارش آنا، ارتقای حوزه فناوری و کسب و کار دانش‌بنیان با مشارکت حداکثری طرفین، همکاری و مشارکت با مراکز رشد، آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و سرای نوآوری دانشگاه در گذر دانشگاه آزاد از نسل دوم به نسل سوم (دانشگاه کارآفرین)، همکاری در راستای اشتغال‌زایی نخبگان علمی و فنی، همکاری در راستای شبکه‌سازی نخبگان علمی و فنی و تشکیل کریدور علم و فناوری، همکاری در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه مورد نیاز طرفین، همکاری در راستای برگزاری رویدادهای کارآفرینی محور، ارائه مشاوره، نظارت و داوری بر طرح‌های ارائه‌شده به طرفین، برگزاری همایش‌های علمی و فناوری مشترک، استفاده متقابل از کتابخانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی یکدیگر، انجام بازدیدهای متقابل علمی، تبادل اطلاعات از طریق وب‌سایت‌های مربوطه، برگزاری دوره‌، کارگاه‌ و سمینار آموزشی، تبادل مدرسان خبره برای برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده متقابل از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها ازجمله موضوعاتی است که طرفین به توافق رسیدند.

در پایان تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور تحقق اهداف سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و محمد اسدی مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری امضا شد.

نظر شما
ادامه