کد خبر: ۶۷۸۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: روز گذشته یک کودک بر اثر حمله سگ های ولگرد جان خود را از دست داد و مسئولین در جلسه ای اضطراری، تصمیم به خرید سلاح بیهوشی سگ گرفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یاسین ۵ ساله از اهالی روستای امیرآباد بیرجند بود که دیروز قربانی سگ‌های ولگرد شد.

او صبح روز گذشته همراه دوستش در کوچه مشغول بازی بود که سگ‌ها به او حمله ور شدند.

سلاح بیهوشی خریداری می شود

برای پیگیری این موضوع با ناصری فرماندار بیرجند گفتگو کردیم تا ببینیم که چه برنامه‌هایی برای جمع آوری سگ‌های ولگرد انجام شده و چه برنامه‌هایی انجام خواهد شد.

ناصری فرماندار بیرجند گفت: کارگروهی ویژه مقابله با حیوانات زیان بار و ناقل بیماری که سگ‌ها نیز در لیست این حیوانات قرار می‌گیرند تشکیل می‌شود.

او گفت: در ماه‌های گذشته این جلسه تشکیل شده است و دیشب نیز جلسه اضطراری مقابله با این حیوانات در پی فوت یک کودک بر اثر گازگرفتگی سگ‌ها با حضور دادستان بیرجند و مسئولین استانی برگزار شد.

ناصری گفت: در شهر بیرجند شهرداری ۲ اکیپ فعال دارد که سگ‌ها را جمع آوری می‌کند و طبق قانون باید سگ‌ها زنده گیری شوند و سگ‌های بیمار و خطر آفرین نیز باید حذف شوند.

فرماندار بیرجند گفت: سایر سگ‌ها نیز در مرکز نگهداری سگ‌ها که متعلق به شهرداری است نگهداری شده و یا آن‌هایی که قابلیت نگهبانی و یا سگ گله بودن را دارند به متقاضیان داده می‌شوند.

او گفت: در امیرآباد نیز با ازدیاد جمعیت نامتعارف سگ‌ها رو به رو هستیم و انجام امور غیر اصولی باعث این امر شده است.

ناصری گفت: افرادی هستند که به صورت غیر اصولی به سگ‌ها غذا می‌دهند و معتقد هستند که اگر سگ‌ها سیر باشند دیگر حمله نمی‌کنند در حالی که این عمل سبب ازدیاد جمعیت سگ‌ها شده و باعث حمله‌های دسته جمعی می‌شود.

فرماندار بیرجند گفت: خط قرمز ما جان انسان هاست و به دنبال حادثه فوت کودک، قرار شد تا پیمانکاران برای جمع آوری و نگهداری سگ‌ها داوطلب شوند و شهرداری نیز نسبت به تهیه سلاح‌های بیهوشی اقدام کند.

او گفت: تهیه سلاح بیهوشی منوط به اعطای مجوز از سوی مقامات بالادستی است و شهرداری اعلام آمادگی کرده که پس از اخذ مجوز، نسبت به تهیه این سلاح‌ها اقدام کند.

ناصری گفت: از مردم می‌خواهیم کمک‌های خود را برای نگهداری حیوانات به شهرداری تحویل دهند و این موضوع را باور نکنند که با سگ‌ها در مراکز نگهداری بدرفتاری می‌شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
0
0
مینب
نظر شما
ادامه