کد خبر: ۶۵۹۹۵
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
گفت‌وگو با «مریم حدادی» تنها حامی حیوانات بی‌سرپناه در گچساران:
وی افزود: اگر حیوان بی‌پناهی را پیدا کنم که آسیب دیده، آن را برای درمان به منزل خود می‌آورم و تمام مراحل بهبودی حیوان بی‌گناه را در زیر نظر دامپزشکان خوب شهرم آقای دکتر انبازپور و مختاری انجام می‌دهم ...
 

حکیم مهر: تنها حامی حیوانات بی سرپناه در گچساران گفت: به تنهایی و بدون هیچ حمایتی با توجه به وضعیت تورم و مشکلات معیشتی از حیوانات بی پناه حمایت می کنم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، حیوان آزاری یکی از مباحثی است که هر از گاهی به یک سوژه داغ در جامعه و اذهان عمومی تبدیل می شود.

حیوانات بی پناه که بازیچه دست برخی از افراد بیمار و روانپریش می شوند و زخم های بسیاری را بدون زبان گویا تحمل می کنند تا جائیکه احساسات هر بیننده ای از دیدن این جراحات جریحه دار شده و غصه دار می شوند.

تمام جانداران آفریننده خداوند متعال هستند که به اذن پروردگار بر روی زمین اجازه زندگی پیدا کردند ولی بشر در برخی مواقع توان دیدن این جانداران بی گناه را در کنار خود ندارد و می خواهد روان بیمار خود را با صدمه زدن به حیوانات بی گناه و بی پناه تسکین دهد.
در گچساران مدتی است که حضور سگ های بی پناه در برخی از محلات باعث رعب و وحشت شهروندان شده است.

حیوانات بی پناهی که در نگاهی گذار وحشتناک یا درنده به نظر می رسند ولی با کمی تامل متوجه می شوید قصد آسیب به هیچ کس را ندارند و تنها به دنبال غذایی برای زنده ماندن هستند.

با کمی جستجو متوجه شدیم خانمی در گچساران مدت هاست به تنهایی و بدون هیچ کمکی حامی حیوانات بی پناه شده و یک تنه زخم های این جانداران بی زبان را التیام می بخشد.

«مریم حدادی» 35 ساله و مجرد ساکن گچساران تا کنون توانسته بیش از 90 درصد از سگ های بی پناه در طول 6 سال کار خود که مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند را درمان کند.

این حامی حیوانات در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: از سال 94 تا کنون افزون بر 6 سال است که به تنهایی و با اینکه هیچ گونه شغلی ندارم و بیکار هستم از پس انداز شخصی خودم به حمایت از حیوانات بی پناه پرداختم .

وی با اشاره به اینکه من مستاجر هستم و جا دارد از همکاری خوب صاحبخانه ام تشکر کنم بیان کرد: صاحبخانه با وجود اینکه در طبقه پایین منزل من سکونت دارد و می داند بخاطر حمایت از حیوانات تعدادی حیوان بی پناه در منزل من حضور داشته باشند با من کاملا همکاری می کند.

حدادی تصریح کرد: با حضور در خیابان و یا اطراف گچساران گاه حتی در شهرهای همجوار اگر حیوان بی پناهی را پیدا کنم که آسیب دیده آن را برای درمان به منزل خود می آورم و تمام مراحل بهبودی این حیوان بی گناه را در زیر نظر دامپزشکان خوب شهرم آقای دکتر انبازپور و مختاری انجام می دهم و پس از بهبودی کامل حیوان را در طبیعت رها سازی می کنم زیرا من مخالف 100 درصد جمع آوری و ایجاد پناه گاه برای حیوانات در یک مکان هستم، زیرا جمع آوری گله ای سگ ها در یک مکان به وجود آمدن بیماری های واگیر دار و مسائل دیگر را به دنبال خواهد داشت.

این حامی حیوانات بی پناه خاطر نشان کرد: هر حیوان بومی و نژاد دار که پیش من بیاید برای جلوگیری از ازدیاد و کنترل جمعیت آنها و به تبع کم شدن حیوان آزاری عقیم می شود البته این کار در خصوص سگ های ماده صورت می گیرد و پس از انجام این کار سگ ها پلاک گذاری یا شماره دار شده وبه  دل طبیعت فرستاده می شوند 

حدادی بیان کرد: در ماه حدود 12 عقیم سازی سگ را با کمک دامپزشکان خوب و حامی حیوانات شهرم که نام آنها ذکر شد با هزینه هر عقیم سازی 5 میلیون ریال انجام می دهم البته این هزینه جدا از مبالغ مراحل بهبودی حیوان در عرض مدت 8 الی 6 روز پرستاری می باشد.

وی افزود: سگ نژاد داری را 5 ماه پیش در حالی که صاحبش با ماشین در کمال بی رحمی و قساوت از روی جفت پاهایش رد شده بود و نصف لگن این حیوان شکسته و از پایین پا تا خود لگن نیز آسیب جدی وارد شده به طوری که پاهایش خورد شده را پیدا کرده و طی یک پروسه درمان 5 ماهه با جراحی 5 ساعته بر روی این حیوان و پلاتین گذاری پا تا لگن تلاش برای بهبودی آن را را انجام داده ام هرچند درمان این حیوان بی گناه همچنان ادامه دارد تا جائیکه برای راه رفتن این حیوان یکی از دوستانم ویلچر حیوانات را خریداری کرده و برای من ارسال کرد.

حامی حیوانات در گچساران با عنوان اینکه چندی پیش سگ بی پناهی که توسط  خانواده ای مورد آذار و اذیت قرار گرفته بود به طوریکه تمام بدن این حیوان را با سیخ داغ سوزاند ه و باعث پارگی در صورت و سوراخ شدن دهان این حیوان بی گناه شده بودن را درمان کردم، ادامه داد: این گونه جراحی ها و در برخی مواقع درمان های تخصصی تر در شهرهای اهواز و یا شیراز و گاه تهران انجام می شود .

حدادی اضافه کرد: به تنهایی و با وجود مشکلات و بدون هیچ گونه شغلی به حمایت از این حیوانات بی پناه پرداخته ام هر چند تاکنون افزون بر 400 میلیون ریال تنها به دامپزشک خوب و همدل دکتر انبازپور در راستای حمایت از حیوانات بدهکارهستم ولی یک لحظه نمی توانم از حمایت این بی زبان ها دست بردارم.

وی گفت: من در ابتدا با غذا دادن به سگ های بی پناه در شهر کار خود را آغاز کردم و در حال حاضر 16 سگ نژاد دار و بومی را برای درمان و بهبودی کامل در منزل خود با رعایت نکات بهداشتی و زیر نظر دامپزشک نگه داری می کنم.

این حامی حیوانات تصریح کرد: نمی دانم چطور مردم از سگ های بی پناه بدون هیچ گونه دلیلی می ترسند تا جائیکه مدام علیه این حیوانات و کشتن آنها در فضای مجازی اقدام می کنند، خود من نیز یک انسان هستم و از روز اول که هیچ گونه آشنایی با حیوانات نداشتم تا کنون حتی یک بار مورد حمله و یا آذار سگ های بی پناه قرار نگرفته ام در صورتی که با نژادهای مختلف سگ و بخصوص ( سگ های قدرجونی) یکی از وحشی ترین نژاد  سگ ایرانی  که اغلب مختص نگهبانی گله هستند روبرو شده ام.

حدادی عنوان کرد: اگر ما سگ ها و گربه های بی پناه را در شهر از بین ببریم بیماری های مختلفی اعم از وبا و سل گریبانگیر مردم می شوند زیرا این حیوانات بی آذار با خوردن پس ماندهای غذایی انسانها از وجود حیوانت موذی و بیماری زا جلوگیری می کنند.

وی اظهار کرد: در یکی از شهرهای کشورمان شهرداری با حمایت از حامیان حیوانات بی پناه بودجه ای را برای کمک به عقیم سازی سگ های بی پناه اختصاص داد و توانست جمعیت این حیوانات را کنترل کند.

حدادی بیان کرد: از شهردار گچساران تقاضامندم به عنوان تنها حامی حیوانات بی پناه که  به صورت  گسترده و به تنهایی در حال امداد و کمک به حیوانات هستم بودجه ای را در اختیار من قرار دهد یا حداقل با دکتر دامپزشک انبازپور قرار دادی جهت این کار انعقاد کند من حاضرم با دل و جان هزینه های پرستاری بعد از عمل و نگه داری 6 روزه از هر سگ را به تنهایی تقبل کرده و انجام دهم.

وی با اشاره به اینکه من تنها حامی حیوانات در کهگیلویه و بویراحمد هستم که با هزینه شخصی خود دستگاه پلاک  و شماره گذاری سگ های ماده بی پناه را تهیه کرده و این کار را انجام می دهم، گفت: من تمام زندگی خودم را برای حمایت از حیوانات بی پناه و زجر دیده گذاشتم همه می بینند ولی یک نفر برای یاری من در این اقدام تاثیر گذار قدم برنمی دارد در صورتی که در دیگر نقاط دنیا و یا حتی در کلان شهرهای کشورمان شهرداری و برخی از نهادها با حامیان حیوانات همکاری لازم را انجام می دهند تا فشارزیادی بر آنها تحمیل نشود.

این حامی حیوانات در گچساران خاطر نشان کرد: به جای تشویش بیشتر اذهان عمومی و یا رعب و وحشت از سگ های بی پناه در میان مردم مسئولان برای عقیم سازی آنها مانند دیگر نقاط دنیا و کشور گام بردارند.

حدادی عنوان کرد: این هم یک اقدام تاثیر گذار و حل یک مشکل می باشد و مسئولان گچساران می توانند بودجه ای را برای عقیم سازی آنها اختصاص دهند تا دیگر شاهد تولید مثل و ازدیاد جمعیت آنها نباشیم.

وی گفت: من باید بدهی عقیم سازی سگ های بی پناه را به دامپزشک بپردازم بدون هیچ گونه درآمدی جدا از هزینه های درمان سگ های آسیب دیده از حیوان آزاری هیچ گونه حامی ندارم پرداخت هزینه ها برای من بسیار سخت الست ولی به عنوان یک انسان نمی توان اجازه بدهم که یک موجود جاندار که آفریننده خالق مهربان است آسیب دیده و بی پناه رها شود.

حدادی با اشاره به اینکه به جای ترویج رعب و وحشت از سگ های بیپناه و ترساندن مردم از آنها فرهنگ غذا دادن و رفتار دوستانه و بی آذار را  آموزش دهیم، بیان کرد: امیدوارم روزی برسد که شاهد کم شدن دید بد مردم به حیوانات بی پناه باشیم و از حمایت حامیان بیشتری در این شهرستان برای این جانداران بی گناه برخوردار شویم.

 
 
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
10
دم شما گرم. حامی هایی که کلینیک من میومدن ویزیت که نمیخواستن بدن هیچ، پول داروی مصرفی هم نمیدادند
پزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
11
5
طبق تاریخ، ریشه ی کلمه ی پزشک به فردی بر می گردد که درد و رنج "انسان" را کم کند.
واژه ی دامپزشک یک اصلاح کاملا من درآوردی و توهین به انسان است، چرا که انسان با دام یکی نیست.
ترجمه ی DVM نیز می تواند دکترِ طب دامی یا موارد دیگر ترجمه شود. در غیر این صورت، به مکانیک خودرو باید بگوییم خودروپزشک، به تعمیرکار موبایل باید بگوییم موبایل پزشک و ...
پاسخ ها
رضا
| Germany |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
خیلی دوست داشتی دامپزشک باشی نه .احتمالا توی یک درمانگاه روستایی پزشک خانواده هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
این کامنت نشان از .......... شما پزشک محترم دارد که سوادی در حوزه دامپزشکی نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
همین که فکر میکنی غضلات یک اسب، ریه ی یک گربه یا قلب یک سگ، بیشتر شبیه موبایل و خودرو است تا همین اندام ها در انسان، نشان از عمق تفکر نداشتتون داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
ایشان پزشک نیستند همکاران عزیز وقتتون رو صرف ......... ایشون نکنید بگذارید در اعتقادات خودشان راسخ بمانند دو حالت دارد یا پس از تلف شدن عقایدشان نابود میشود و یا خدای ناکرده توانایی درخشان بالا میرود که هردو صورت نتیجه یکی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
انسان حیوانی است که cerebrum بزرگتری دارد. همین.
میتوانی به کتاب های فیزیولوژی و فارماکولوژی و آناتومی مراجعه کنی
فیزیوتراپی که دامپزشکان برای اسب های مسابقه انجام میدهند، یک فیزیوتراپ انسانی ندیده!
تبحری که دامپزشکان در بیماری های عفونی دارند با متخصصین عفونی شما قابل مقایسه است.
بماند که یک پزشک عمومی بجز درمان سرما خوردگی و برداشت خال و زگیل و جدیدا لیزر موهای زاید، کار دیگری بلد نیست ولی یک دامپزشک عمومی ovariohysterectomy میکند، spleenectomy انجام میدهد، با سونوگرافی تشخیص آبستنی و جزئیات آن را میدهد، که این کارها برای شما هنوز قفل است!
دفعه ی بعد که فکر کردی شان علمی یک دامپزشک را در حد مکانیک و تعمیرکار موبایل بیاوری یادت باشد واکسن فایزری که گیرتان نیامد کار دامپزشکان بود، ریشه کنی بروسلوز و سل و مشمشه و هاری و.. همه کار دامپزشکان بود، موسسه ی رویان جهاد دانشگاهی توسط دامپزشکان train شدند که از نازایی در انسان عبور کنند و تمام داروها و واکسن هایی که پزشکان تجویز میکنند ابتدا تست های دامپزشکی اش را گذرانده،
از تایپ کردن خسته شدم وگرنه هنوز خیلی چیزها برای یاد دادن به این پزشک کج فهم برای گفتن هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
کدوم تاریخ؟
معتبرین ترین کتاب تاریخ پزشکی توسط یک دامپزشک نوشته شده به نام پروفسور حسن تاج بخش که خیلی از اساتیدت در بخش میکروبیولوژی افتخار شاگردی اش را داشته اند.
در ضمن افکار خود شما توهین اصلی به رشته ی پزشکی است، چون اگر ۴ تای دیگر مثل شما فکر کنند، بدا به حال افرادی که زیر دست شما درمان شوند.
شما اگر زیست شناسی دبیرستانت را خوانده بودی نباید همچین کامنت پرت و پلایی میگذاشتی.
امان از سهمیه هایی که روزگار ما و شما را به اینجا کشاند
پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
بنده نمی دانم با آدم های تحصیل کرده صحبت می کنم یا .................
ناشناس اخری که فرمودند انسان حیوانی است که ... . فکر کنم شما متوجه داستان نشدید. کسی حرفی از حیوان نزده. اگر به نزدیک ترین فرهنگ لغت مراجعه کنید متوجه می شوید که "دام" به چهارپا و ستور اطلاق می شود. حالا اگر از نظر شما انسان روی چهارپا حرکت می کند بحث دیگری است.
در ضمن شما چطوری واکسن فایزر را به نام دامپزشکان زدید؟
این واکسن توسط زوجی به نام های Ugur Sahin و Ozlem Tureci کشف شده که به ترتیب انکولوژیست و پزشک هستند. این که شرکت pfizer روی این واکسن سرمایه گذاری کند، باعث نمی شود که کشف واکسن به نام مدیر آن نوشته شود! البته واقعا توضیح دادن این مسائل پیش پا افتاده خنده دار است. چون کسی که بخواهد این مسائل را بداند نیازی به این واضحات نخواهد داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
لفظ دام در لغت دامپزشک، شامل همه ی چهار پایان، دوپایان، پرندگان و خزندگان است. یعنی همه ی مهره‌داران اهلی بجز انسان.
الان میمون و شامپانزه و سایر پریمات ها که خود من هم کیسش را داشته ام دقیقا چی هستند؟ ۴ پا؟ یا یک طوطی ماکائو ۴ پاست؟
شما فقط زیست دبیرستان را بخوانید. تا بفهمید کی واقعا تحصیل کرده است.
در ضمن یک سر به انسیتو پاستور در میدان حر تهران بزن و بپرس دقیقا چندتا از واکسن سازان وزارت بهداشت دامپزشک هستند. یا از تیم ساخت واکسن بنیاد برکت بپرس ببین لیدر تیم کی بود. از موسسه ی رازی هم اسمی نمیاورم که واکسن لشمانیاز احشایی اش را استاد دامپزشک خود ما ثبت جهانی کرد.
در ضمن کسی که phd در ساخت واکسن MRNA در سرطان دارد اسمش پزشک انکولوژیست نیست!!
و در نهایت انسان حیوانی با مغز بزرگتر است که هر تفاوتی که با حیوانات دیگر نام ببرید به دلیل همین مغز، در ما ایجاد شده است.
وگرنه چرا تمامی داروها اول تست حیوانی میشوند؟ چرا تعداد قابل توجهی از پایان نامه های دانشکده ی پزشکی و پیراپزشکی روی موش و خرگوش است؟؟ شما چطور اونجا بهتان بر نخورد؟
و در نهایت لغت " دام" نه تنها توهین نیست، بلکه مقدس است.
من تا بحال گاو مغروری ندیدم، سگ بی وفایی ندیدم، اسب خیانتکار ندیدم، پرنده ای که، هم گونه ی خود را به قتل برساند ندیدم.
دفعه ی بعد که لغت دامپزشک را شنیدی، بدون با افرادی سر کار داری که توانایی حل مشکلات داخلی، جراحی، مامایی و.. را در همه ی گونه های جانوری دارا هستند اگر چه روزی که این ها را یاد میگرفتیم، انسان را هم به شکل مقایسه ای مورد بررسی قرار دادیم.
و در ضمن کنترل بهداشت جامعه ی انسانی وظیفه ی اصلی دامپزشک است. یک زئونوز به اسم کرونا از خط دفاعی دامپزشکی عبور کرد و تمام دنیا را اینگونه درگیر کرد.
کمی درباره ی بیماری های نوپدید و بازپدید، مقاومت آنتی بیوتیکی، و.. بخوانید تا ببینید باکتری mrsna برایش فرقی نمیکند در بدن یک گاو باشد یا انسان. در هر صورت جامعه ی انسانی مورد تهدید است. کمی درباره ی بهداشت مواد غذایی مطالعه کنید که چگونه اکثر بیماری های غذا زاد از مواد دامی نشات میگیرند و معدود موارد گیاهی هم بخاطر همان کود های دامی است.
واقعا خجالت میکشم وقتی همکاری های تنگاتنگ علمی بین دانشکده های پزشکی و دامپزشکی را در خارج از کشور میبینم و بعد در کشور خودم یک پزشک دغدغه اش این است که لغت دام چرا کنار پزشک است!!!
و در نهایت در آسمان پزشکی جهان ستاره ی درخشانی داریم به نام ابن سینا که خود را پزشک و دامپزشک(بیطار) مینامید. البته اگر الان شما ناراحت نمیشوید
پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
شما فرمودید واکسن فایزر را دامپزشک اختراع کرده. الان می فرمایید "کسی که phd در ساخت واکسن MRNA در سرطان دارد اسمش پزشک انکولوژیست نیست". حال سوال این است که اسم چنین فردی چیست؟ دامپزشک؟ مهم این است که چیزی که از اول گفتید اشتباه بود. در نتیجه در صحت سایر اطلاعات شما هم شائبه وجود دارد. در ضمن اگر بنده زیست دبیرستان را نخوانده بودم در دانشگاه کنار افرادی مثل شما در این رشته نشسته بودم. ولی خدا رو شکر مجبور نشدم به خاطر این که لفظ پزشک در یک رشته وجود دارد، به اجبار و بدون علاقه در آن تحصیل کنم. شما هم در رقابت زیست شناسی بازنده هستید، در نتیجه پر واضح است که نمی توانید ادعایی در زمینه ی بیولوژی داشته باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
من از رهبر شرکت فایزر گفتم که دامپزشک است. شما کاشف (مخترع صحیح است باسواد جان) واکسن، فایزر را انکولوژیست نامیدید که بگویید یک متخصص پزشکی است که صراحتا دروغ گفتید.
در ضمن از اساتیدتان بپرسید در هر مجموعه ی واکسن سازی انسانی چند تا دامپزشک شاغل هستند.
شما که هنوز معنی دام تو لغت دامپزشک نمیدونی و از تاریخ پزشکی هم اطلاعی نداری، نمیدانم با چه اعتماد به نفسی درباره ی انتخاب رشته ی دامپزشکی توسط دامپزشک ها نظر میدهی. اولا خود من و چندتا از همکارانی که میشناسم همزمان قبولی پزشکی یا دندان هم بودند و نرفتند. چون عاشق حیوانات بودند. ثانیا، داریم افرادی که پزشکی میخواستند بروند ولی رتبه اش را نیاورده اند و دامپزشکی خوانده اند.، ولی علت آن وجود سهمیه هایی بوده که صندلی که حق همان دامپزشک بوده را به او ندادند و شما با سطح علمی پایین تر در صندلی او نشسته اید.
البته که این تفکر خطی که فکر میکنی همه میرن پزشکی، هرکی نتوانست رشته ی بعد و بعد و.. مشخص است حتی بچه های رشته های دندان و دارو و.. را هم ندیده ای.
دیگر ادامه ی بحث با شما سودی ندارد و قضاوت درباره ی مطالب عنوان شده را به خواننده های پزشک و دامپزشک و سایر رشته های علوم پزشکی میسپارم. کسانی که از پیوستگی علوم آگاه هستند و از ابعاد علمی و شغلی رشته های نزدیک به خود آگاهند. غرور ندارند و دنبال تخریب دانشمندان و عناوبن دیگران نیستند. آنهایی که میدانند همکاری های نزدیک علمی و بین رشته ای، امروزه یک ضرورت است وگرنه فایزرها هرگز فایزر نمیشد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
شما از این به بعد وقتی مریض میشی خیلی دقت کن به پزشک مراحعه کنی یا به دامپزشک...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
خوب...اقای پزشک سلام...فرمودید که چی شد تشریف آوردید توی سایت مربوط به دامپزشکی؟ بعد چی شد که تصمیم گرفتید به ریشه یابی کلمه دامپزشک بپردازید؟ مشکل شما با این کلمه دقیقا چی هست و چه مشکلی در شغل شما به عنوان پزشک ایجاد کرده یک دفعه تصمیم به نقد و انتقاد گرفتید؟ و یک سوال دیگه : ایا این انتقاد رو در سایتهای مربوط به رشته خدتون هم درباره رشته ما نوشتید؟ اگر پاسخ بدید ممنون میشم. و باور کنید قصدم نه تخریب شما و هیچ رشته دانشگاهی هست و نه هیچ چیز منفی دیگر. فقط دنبال پاسخ دوستانه شما در مقابل سواله دوستانه خودم هستم
*ناشناس*
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
خانم یا آقای پزشک ! من میخوام دامپزشک بشم بخاطر علاقم به حیات وحش اتفاقا درسم هم خوبه سمپاد درس میخونم .بیانات شما خنده داره یک مخاطب ۱۷ ساله مثل من هم که کامنت های شما و سایرین که جواب شمارو دادن رو ببینه میفهمه کی کلا تو علم و دانش و کلا فکر کردن شکست خورده !:)))) این حرف ها یعنی چی اصلا ؟ از این به بعد من به مکانیک خودرو میگم خودرو پزشک با این که نه ریه داره نه قلب نه اصلا جان :| صرفا برای بیشتر ناراحت کردن شما بگم گیاه پزشک هم داریم :)))
الان مثلا کلمه "پزشک" مقدس شده برای شما ؟ منظور اینه که انسان مقدسه که پزشکش مقدس باشه ! پس پزشک ها نباید یک انسان دزد یا قاتل رو درمان کنند چون مقدس نیست و به لغت مقدس پزشک توهین میشه ؟ فحوای کلام همین بود دیگه ! اگر هم قراره جان داشتن و نجات جان مقدس باشه که حیوانات هم جان دارند و مقایسه با خودرو اشتباهه ، اگر هم مشکلتون تعداد پاعه ! دامپزشکی صرفا برای چهارپایان نیست .
آدمی که قاتله ، متجاوزه و... از سنجاب هایی که جنگل های بلوط رو زنده نگه میدارن مقدس تره ؟ارزش گونه هارو کی تعیین کرده ؟ دین و مذهب شما؟ این ها سوالنا صرفا:)) الان قرن ۲۱ عه ؛ حتی مادر هم دیگه مقدس نیست چه برسه به پزشکی که در ازای درمان پول و مزد هم دریافت میکنه ! صفحه سوم زیست شناسی دهم نوشته نگرش بین رشته ای که باعث پویا و مترقی شدن زیست شناسی شده . برو از اول زیست دبيرستان رو شروع کن !
من واقعا سایر حیوانات رو به متوهم هایی مثل شما ترجیح میدم
حسابدار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
لطف کنید برای آقای حداد عادل ارسال کنید
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
7
افرین به این شخص،مطمئنا خداوند نظاره گر تمام کارها و اقدامات شماست،قطعا به بهترین نحو ممکن پاداش کارهای نیک خودتون رو خواهید دید،تمام حیوانات مخلوقات خداوند هستند و حق حیات دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
3
3
کاش بجای حیوانات به انسانهای بی سرپناه رسیدگی میکردید.سگهای ولگردعامل مشکلات متعددی در حیات وحش شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
رسیدگی به حیوانات رقیب رسیدگی به انسان های نیازمند نیست.
بی تفاوتی و سیاه شدن قلوب مردم رقیب آن است.
انسانی که یاد گرفته به حیوان کمک کند، مطمئن باش شانس بیشتری دارد که وقتی به انسان نیازمندی برسد به او کمک کند تا یک انسانی که چنین تجربه ای نداشته.
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
0
0
کاش به مسول فنی بهداشتی دامپزشکی کمک میکرد یکی/!
نظر شما
ادامه