کد خبر: ۶۵۴۰۶
تعداد نظرات: ۸ نظر

حکیم مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: براساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی واحدهایی که زیر 75 درصد تایید تخلیه دامپزشکی ندارند باید جوجه‌ریزی نژاد آریا داشته باشند اما تعدادی از مرغداران به جوجه‌ریزی این نژاد علاقه‌ای ندارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «فرید سپری» صبح امروز در ششمین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ استان کردستان اظهار کرد: بازار مرغ در کردستان و در کشور نیز متشنج است.

وی گفت:‌ علیرغم تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته با وجود اینکه میزان کشتار در استان زیاد است اما با کمبود مرغ در بازار عرضه مواجه هستیم که این موضوع دلایل متعددی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به میزان جوجه‌ریزی در سال‌جاری در استان اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه امسال 4 میلیون و 119 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان داشته‌ایم که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 18 درصد رشد دارد.

سپری اضافه کرد: در اردیبهشت ماه امسال بیش از 3 میلیون و 863 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفته که نسبت به مدت زمان مشابه 19 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: در خردادماه امسال هم 3 میلیون و 227 هزار قطعه جوجه‌ریزی با کاهش 6 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در استان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از کاهش 10 درصدی جوجه‌ریزی در تیرماه امسال در استان هم خبر داد و عنوان کرد: در تیرماه امسال 4 میلیون و 198 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام گرفته است.

سپری اذعان کرد: این کاهش جوجه‌ریزی به خاطر دستورالعمل وزیر جهاد کشاورزی در اسفندماه سال گذشته بود که بنا بر آن واحدهایی که زیر 90 درصد جوجه‌ریزی داشته باشند حق جوجه‌ریزی ندارند.

وی اضافه کرد: این دستورالعمل موجب شد تعدادی از واحدهای تولیدی در استان نتوانند به موقع جوجه‌ریزی داشته باشند در این نتیجه این شرایط حادث شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: با تصمیم‌ جدید وزارت جهاد کشاورزی و مشروط به نظارت بیشتر و اخذ تعهد در تعزیرات حکومتی میزان جوجه‌ریزی به 75 درصد تقلیل پیدا کرد.

وی یادآوری کرد: به دنبال آن، دستورالعمل دیگری صادر شد، واحدهایی که زیر 75 درصد تایید تخلیه از دامپزشکی ندارند نمی‌توانند جز نژاد آریا جوجه‌ریزی داشته باشند در حالیکه تعدادی از مرغداران به جوجه‌ریزی این نژاد در واحدهای تولیدی علاقه‌ای ندارند.

سپری میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان در 6 روز اول مردادماه جاری را 731 هزار و 26 قطعه عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه 14 درصد رشد دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اضافه کرد: از اول سال‌جاری تا ششم مرداد ماه در مجموع 16 میلیون 139 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 5 درصد رشد داشته‌ است.

سپری عنوان کرد: در چهار ماهه اخیر 3.4 دهم درصد جوجه‌ریزی کشور مربوط به استان کردستان بوده است.

 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
2
الان این کارشون تنبیه مرغداره یا تبلیغ نژاد آرین ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
مشخصه که بزرگواران جهاد این نژاد رو خوب می شناسند!!
بخش خصوصي دامپزشكي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
0
اقاي مهندس سپري از دلايل اصلي كمبود مرغ در استان بيماري كمپلكسي هست كه مرغدارهارو گرفتار كرده ..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
پارسال در استان روزانه ۵۰ تن کشتار می شد الان روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن
پس‌کمبود تولیدی وجود ندارد
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
به نام حمايت از مصرف كننده و به كام دلالان: افزايش وزن كشتار روزانه ناشى از ممنوعيت خروج مرغ زنده و الزام به كشتار آن در كشتارگاههاى استان و سپس عرضه لاشه به نرخ آزاد به خارج استان است.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
0
برای جوجه ریزی مرغدارانی که بخاطر ضعف مدیریت بالادستی در واردات بموقع و دلال های بی انصاف مجبورند دستشان را بسمت نهاده های بی کیفیت دولتی دراز کنند،نسخه نپیچید .پیشنهاد می کنم مثل سایرین مرغداری را حق العمل کار قرار بدهید و با تامین نهاده و دارو و واکسن در طول دوره،محصول نهایی را از ایشان بخرید.
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
1
جوجه ريزى كمتر از آمار اعلامى بدليل بهرمندى از سهميه مازاد نهاده هاو عرضه آنها به نرخ آزاد، بروز كمپلكس تنفسى و گامبورو و در نتيجه اعلام تلفات خلاف واقع و عرضه مرغ خارج از شبكه بدليل اختلاف قيمت ٧٠٠٠٠ ريالى ناشى از دستورى بودن قيمت، از علل كمبود عرضه مرغ محسوب مى گردند.
ناشناس
|
Canada
|
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
0
0
خسته نباشید پهلوانان
جوری اصلاح نژاد کردید که ریختن جوجه آرین شده تنبیه !!
ما کی قراره بفهمیم خود کفایی به هر قیمتی و با سیاسی بازی ، عین حماقت هست . نهاده بیت المال رو میدین به جوجه پولت و به زور میخواین بگین گوشتیه !
به خدا این کار جنایته
هر یک کیلو نهاده داره با فلاکت وارد کشور میشه
نظر شما
ادامه