کد خبر: ۶۴۶۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه از خسارت گرما به یکی از زنبورستان های این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه، «سید حمید عبدی» رییس شبکه گفت: پدیده افزایش دما در شهرستان بر فعالیت زنبورستان ها تأثیر منفی دارد و زمانی که دمای داخل کندو  زیاد شود، فعالیت زنبورها مختل می شود بنابراین زنبورداران باید تدابیر لازم را در نظر داشته باشند.

وی افزود: شدت یافتن گرما ممکن است به از دست رفتن تمام کلنی منجر شود؛ بنابراین ایجاد سایبان، قرار دادن کندو بر روی پایه و همچنین قرار دادن آب بهداشتی سالم در نزدیکترین فاصله کندوها در این شرایط از راهکارهای کاهش تلفات در اثر گرما است.

عبدی با اشاره به اینکه یکی از زنبورستان های شهرستان که دارای ۹۰ کندو بوده، در اثر گرما دچار تلفات شده است تصریح کرد: با قرار دادن کارتن یا شاخ و برگ درختان روی درب کندو و جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به کندو به خصوص فلز روی درب، می توان تا چند درجه هوای داخل کندو را خنک کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه بیان کرد: بهتر است هر چه زودتر زنبورداران تمهیدات لازم برای مقابله با گرما و خنک نگه داشتن کندو ها را پیش بینی کنند

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
1
جناب دکتر گرما به تنهایی باعث تلفات نمی شود احتمالا بیماری دیگری وجود دارد چون اگر به علت گرما بود کوچ می‌کردند نه اینکه منتظر شود تا بمیرد؟
نظر شما
ادامه