کد خبر: ۶۴۶۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: رقم قابل توجهی از مجوزهای صادرشده مربوط به دام های ماده و مولد بوده که به عنوان سرمایه پشتوانه دامداران با توجه به شرایط سخت نگهداری در حال بارگیری به مقصد کشتارگاه ها می باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان خلیل آباد، «دکتر وحید احمدی» از افزایش 600 درصدی صدور مجوزهای حمل دام به مقصد کشتارگاه های داخل و خارج استان در دو ماه ابتدای سال به نسبت سال گذشته خبر داد.

وی افزود: افزایش کمیت نهاده ها و هزینه های پرورش در کنار خشکسالی رخ داده از عوامل اصلی افزایش کشتار دام در چند ماه اخیر بوده است.

وی یادآور شد: بخش اعظم افزایش هزینه تولید مربوط به بالا رفتن قیمت تمام شده تغذیه در دام چه به صورت دستی و چه چرا در مرتع می باشد.

احمدی خاطر نشان کرد: قالب دام سبک منطقه در این فصل با هزینه کم از مراتع بهره مند می شدند که خشکسالی رخ داده به ناچار دامداران را به استفاده از تغذیه در جایگاه با هزینه های بسیار بالا و متعاقب آن کوچک کردن جمعیت گله سوق داده است.

بروز تغییرات مکرر اکولوژیک بخصوص وقوع دوره های کم آبی و خشکسالی منجر به بروز عوارض سوء تغذیه و بیماری های متابولیک و... در دام می گردد.

احمدی در خاتمه گفت اگرچه برنامه های مقابله با بیماری ها در قالب طرح های جاری در حال اجراست اما جوابگوی نیازهای بهداشتی و اقتصادی صنعت دامپروری خانوارهای عشایری و روستایی در دوره خشکسالی و کم آبی نمی باشد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
0
0
#دامپروری _ایران_را_دریابید
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
0
0
احسنت و درود بر دکتر احمدی عزیز
نظر شما
ادامه