کد خبر: ۶۴۵۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

مسوول تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: ۳۵ هزار عدد تخم مرغ خوابانده شده در یکی از واحدهای جوجه کشی این شهرستان به علت قطعی برق از بین رفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «کوروش سعیدی» افزود: به دلیل قطعی برق و از میان رفتن شرایط خاص نگهداری از تخم مرغ های خوابانده شده در یکی از واحدهای جوجه کشی این شهرستان، این تعداد تخم مرغ از بین رفت .

وی با بیان اینکه این اتفاق بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت به بار آورده است ادامه داد: مستندسازی همراه با عکس و فیلم از واحد مورد نظر برای ارایه گزارش به فرمانداری و سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی انجام شده است.

مسوول تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد اظهار داشت: همه واحدهای جوجه کشی و حتی مرغداران از قطعی برق دچار خسارت شده و واحدهای دارای ژنراتورهای برق نیز از خسارت قطعی و نوسان برق در امان نیستند.

سعیدی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری، یک میلیون و ۳۷۴ هزار و ۷۵۰ قطعه جوجه ریزی ۶ تا ۴۳ روزه در مرغ داری های این شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۲۶ واحد مرغداری در سطح شهرستان فعال بوده که دارای ظرفیت ۸۰۰ هزار و ۶۲۰ قطعه جوجه یک تا ۴۳ روزه است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هشت واحد فروش مرغ در حال توزیع گوشت به بازار است، گفت: ۱۰۸ هزار قطعه طی ۲ روز آینده وارد کشتارگاه و در نهایت در سطح شهرستان توزیع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مشکلات کمبود و قطعی برق به صورت مکرر و بدون اطلاع قبلی بسیاری از واحدهای تولیدی مهاباد و همچنین بخش کشاورزی را دچار زیان کرده که طبق پیش بینی ها این شرایط تا پایان شهریور سال جاری ادامه دارد.

سال گذشته نیز هفت میلیون و ۷۷۷ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی مهاباد انجام گرفت که از این میزان بیش از ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار قطعه طی سه ماهه آخر سال بود.

مهاباد با بیش از ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در زمینه تولید محصولات دامی از جمله مرغ گوشتی از شهرستان‌های پیش رو در منطقه به شمار می‌رود.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
0
0
این چه جوجه کشی هست که ژنراتور نداره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
سواد كه داري
زده اون هايي هم كه ژنراتور داشتن
دچار آسيب ديدگي شدن
طرف ژنراتور داره
كارخونه سوخت زغال سنگ كه نداره
اندكي تفكر بد نيست
نظر شما
ادامه