کد خبر: ۶۰۶۹

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور گفت: ورود گوسفند و تخم مرغ چینی به داخل کشور شایعه‌ای بیش نیست.

دکتر محسن مشکوة در حاشیه گردهمایی مدیران کل دامپزشکی منطقه یک کشور در همدان در پاسخ به سئوالی در ارتباط با اینکه آیا ورود گوسفند چینی به داخل کشور صحت دارد، اظهار داشت: این مبحث، شایعه‌ای بیش نبوده و به هیچ وجه درست نیست.
وی در ادامه با اشاره به تکذیب ورود تخم مرغ چینی به داخل کشور گفت: برخی شایعه‌ها مبنی بر ورود تخم مرغ چینی به داخل کشور وجود دارد که این امر نیز صحت ندارد.
معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در حال حاضر تخم مرغ تنها از کشور ترکیه وارد ایران می‌شود که آن هم نیز با مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی بوده و از نظر سالم بودن هیچ مشکلی ندارد.
وی با بیان اینکه بدون صدور مجوز بهداشتی از سوی دامپزشکی، هیچ فراورده دامی نمی‌تواند وارد کشور شود، بیان کرد: کارشناسان سازمان دامپزشکی نیز برای نظارت بر واحدهای تولیدی تخم مرغ در کشور ترکیه حضور می‌یابند تا سلامتی محصول را از هر نظر تأیید کنند.
مشکات در ادامه با اشاره به وضعیت تولید مرغ بدون آتی‌بیوتیک در کشور افزود: در حال حاضر تعداد محدودی از استان‌های کشور موفق به تولید این محصول شده‌اند که سازمان دامپزشکی، این آمادگی را دارد تا از دامداران و مرغداران علاقه‌مند به تولید این محصول حمایت لازم را داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روندی ایجاد شده که باقیمانده آنتی‌بیوتیک‌ها در مواد غذایی قابل اندازه‌گیری است به طوری که در رابطه با کنترل و پایش باقیمانده آنتی‌بیوتیک‌ها در مواد غذایی مانند شیر، گوشت، ماهی، میگو و عسل برنامه‌های متفاوتی انجام شده که بسیار مؤثر بوده است.
معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور در پایان با اشاره به زمان پرهیز از مصرف محصولات دامی خاطرنشان کرد: وقتی آنتی‌بیوتیکی به دام تزریق می‌شود باید این دام با یک یا دو هفته تأخیر به کشتارگاه اعزام یا از شیر آن استفاده شود.

 

 

نظر شما
ادامه